|
O samoregulacji |
W dniu 29 października 2014 r. doszło do oficjalnego podpisania Porozumienia nadawców telewizyjnych w sprawie
zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów
spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych
ilościach w codziennej diecie jest niewskazana. Sygnatariuszami
porozumienia są przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych (ITI Neovision S.A., Telewizja
Polsat sp. z o.o., Telewizja Polska S.A., Telewizja Puls sp. z o.o., TVN
S.A., VIMN Poland sp. z o.o. oraz The Walt Disney Company Limited),
Krajowej Rady Radiofonii i
Telewizji oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Zgodnie z postanowieniami Porozumienia, nadawcy telewizyjni
zobowiązali się, że Audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyć reklamy oraz
wskazania sponsorskie dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających
składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest
niewskazana. Trzonem samoregulacji Nadawców są Kryteria Żywnościowe
reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12 opracowane przez PFPŻ ZP.
Nadawcy telewizyjni zobowiązali się wymagać od reklamodawców
złożenia oświadczenia o zgodności z kryteriami żywieniowymi treści reklamy oraz
wskazania sponsorskiego rozpowszechnianych przez nadawców telewizyjnych przed,
w trakcie i po emisji audycji dla dzieci.
Porozumienie weszło w życie 1 stycznia 2015 r. Oznacza to, że
nadawane od tego dnia reklamy i wskazania sponsorskie przed, w
trakcie i po emisji audycji dla dzieci, posiadają oświadczenia o zgodności z Kryteriami
żywieniowymi.
Do pobrania:
Schemat samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci (do 12
lat) w Polsce
Porozumienie nadawców telewizyjnych w sprawie
zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów
spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych
ilościach w codziennej diecie jest niewskazana
|
|