|
Definicje |
Użyte w Porozumieniu Nadawców Telewizyjnych w sprawie
zasad rozpowszechniania Reklam i Wskazań sponsorskich dotyczących artykułów
spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych
ilościach w codziennej diecie jest niewskazana
określenia oznaczają:
Audycja dla
dzieci – audycja
telewizyjna w rozumieniu Ustawy o radiofonii i telewizji, która ze względu na
porę nadawania (w godzinach: od godz. 6:00 do godz. 20:00) i treść jest
adresowana (skierowana) głównie do odbiorców (dzieci) w wieku od 4 (czterech)
do 12 (dwunastu) lat;
Kryteria
żywieniowe – dokument pt. „Kryteria żywieniowe do samoregulacji dotyczącej reklamy
żywności skierowanej do dzieci w wieku poniżej 12 roku życia” z grudnia 2013
roku, opracowany przez Polską Federację Producentów Żywności Związek
Pracodawców z siedzibą w Warszawie, przekazany Nadawcom telewizyjnym przez
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy z siedzibą w Warszawie, zgodnie z treścią
oświadczenia stanowiącego załącznik nr 13 do Porozumienia, zweryfikowany przez
Instytut Żywności i Żywienia z siedzibą w Warszawie;
Nadawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub osobowa spółka
handlowa, która tworzy i zestawia program telewizyjny oraz rozpowszechnia go
lub przekazuje innym osobom w celu rozpowszechniania;
Program telewizyjny – uporządkowany zestaw audycji, przekazów
handlowych lub innych przekazów, rozpowszechniany w całości, w sposób
umożliwiający jednoczesny odbiór przez odbiorców w ustalonym przez Nadawcę
układzie;
Reklama – przekaz handlowy pochodzący od Reklamodawcy w
związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, zmierzający do promocji
sprzedaży lub odpłatnego korzystania z towarów lub usług;
Reklamodawca – podmiot publiczny lub prywatny zlecający
rozpowszechnianie Reklam i Wskazań
sponsorskich w programach
telewizyjnych;
Strony – stronami Porozumienia są Nadawcy telewizyjni,
którzy zawarli Porozumienie lub inni Nadawcy, którzy złożą pisemne oświadczenie
o przystąpieniu do Porozumienia (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do
Porozumienia);
Ustawa o radiofonii i
telewizji – ustawa z dnia 29 grudnia
1992 r. (t. jedn. Dz.U.2011.43.226 z późn. zm.);
Wskazanie sponsorskie – wskazanie zawierające nazwę, firmę, znak towarowy
lub inne oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorcę lub jego działalność,
odniesienie do jego towarów, usług lub ich znaku towarowego.
|
|