Mars zobowiązał się przeznaczyć 27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez gospodarstwa mleczarskieProgram Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc., realizowana we współpracy z globalnym producentem nabiału i wieloletnim dostawcą – firmą Fonterra.
- Inicjatywa przewiduje finansowanie
narzędzi i technologii zorientowanych na zrównoważony rozwój dla ok. 2000 rolników
oraz premie pieniężne dla ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną ambitne
cele środowiskowe – średnio 15 tys. USD rocznie na rolnika.
- Program ma na celu zmniejszenie emisji
gazów cieplarnianych firmy Mars zakresu 3 (tzw. Scope 3) pochodzących z
produkcji mleka o ponad 150 000 ton metrycznych do 2030 roku (w porównaniu
do poziomu z 2015 r.) – jest to ekwiwalent emisji z ponad 611 milionów
przejechanych kilometrów.*
- Mleko pozyskane w ramach tej
inicjatywy mogłoby teoretycznie posłużyć do produkcji aż 20 miliardów
batonów Snickers® rocznie.**
- Partnerstwo z Fonterra
jest kluczowym elementem globalnej strategii Mars – której celem jest
redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50%* do 2030 r. oraz osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.
Mars, Inc. ogłosił uruchomienie nowego programu realizowanego we
współpracy z jednym z największych światowych dostawców mleka – firmą Fonterra.
W ramach pięcioletniej inwestycji o wartości 27 mln USD, program Farmer
Forward ma na celu wspieranie rolników prowadzących gospodarstwa mleczne w
przechodzeniu na rolnictwo przyjazne klimatowi, przyczyniając się do realizacji
globalnego celu Mars, jakim jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG)
o 50% do 2030 r. względem poziomu z 2015 roku.
Około połowa inwestycji zostanie przeznaczona na finansowanie
narzędzi i technologii wykorzystywanych w gospodarstwach przez ok. 2000
rolników współpracujących z Fonterra. Pozostałe środki trafią bezpośrednio do
ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną najlepsze wyniki w zakresie
zrównoważonego rozwoju. Co roku, na jednego rolnika przypadnie średnio do 15
tys. USD w formie premii.
Program Farmer Forward obejmuje swoim działaniem 26 000 hektarów
ziemi – czyli obszar zbliżony do 50 000 boisk futbolu amerykańskiego. Dla
porównania: mleko produkowane w ramach tego programu mogłoby teoretycznie
wystarczyć na wyprodukowanie aż 20 miliardów batonów Snickers® rocznie.**
Dzięki współpracy z Fonterra, Mars planuje zredukować emisje zakresu 3 z
produkcji mleka o prognozowane 150 000 ton metrycznych do 2030 roku, w
odniesieniu do poziomu z 2015 r.
Program stanowi istotny filar inicjatywy Muuuwimy o mlecznej
rewolucji (Moo’ving Dairy Forward) – wielomilionowej platformy Mars
uruchomionej w ubiegłym roku, mającej na celu inwestycje w nowe technologie i
partnerstwa służące redukcji emisji GHG w całym łańcuchu dostaw mleka. Nabiał odpowiada
za czwartą co do wielkości kategorię emisji w globalnym śladzie węglowym firmy
Mars – dlatego osiągnięcie celów klimatycznych możliwe jest tylko dzięki
ścisłej współpracy z producentami mleka.
Rolnicy mleczni są na
pierwszej linii walki o przyszłość rolnictwa przyjaznego klimatowi, dlatego
właśnie ich stawiamy na pierwszym miejscu w ramach naszego programu Farmer
Forward –
powiedziała Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability
Officer w Mars Snacking. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około
27 milionów dolarów w rodziny rolników współpracujących z Fonterra, zapewniając
im istotne wsparcie finansowe i pomagając jednocześnie znacząco ograniczyć
emisje. To realna korzyść dla obu stron, ponieważ wiemy, że uczynienie
mleczarstwa bardziej zrównoważonym wymaga dużego wysiłku i poważnych
inwestycji.
Jako firma rodzinna, Mars
rozumie, że rolnikom zależy na przyszłości ich gospodarstw – również dla
kolejnych pokoleń. Środki z programu mają nie tylko przyspieszyć ograniczanie
emisji, ale umożliwić im budowanie stabilnych przedsiębiorstw na miarę przyszłości.
Fonterra i Mars współpracują
ze sobą od dziesięcioleci, a w ostatnich latach zrównoważony rozwój naprawdę
zajmuje czołowe miejsce na liście naszych priorytetów. Mamy jasno określone
ambicje klimatyczne i dzięki takim partnerstwom, jak to z Mars, możemy wspierać
naszych rolników w ich realizacji. – powiedziała Charlotte Rutherford,
Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Fonterra. To wspólne zaangażowanie w
ochronę środowiska bardzo nas cieszy i jest prawdziwym dowodem na siłę
partnerstwa i innowacji.
Ponad 200 000 krów dostarcza
nabiał do produkcji kultowych marek słodyczy Mars, takich jak M&M’s® czy Snickers®.
Jednak surowce te odpowiadają za 65% emisji gazów cieplarnianych w portfolio
przekąsek Mars. Ograniczenie emisji pochodzących z produkcji mleka odgrywa
zatem kluczową rolę w realizacji ambitnej strategii Mars Net Zero Roadmap,
zakładającej osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości firmy
do 2050 r.
W Mars wierzymy, że sukces
biznesowy może iść w parze z troską o planetę. Najlepszym tego dowodem jest
fakt, że od 2015 roku Mars, Incorporated zredukowała globalną emisję gazów
cieplarnianych o 16%, jednocześnie zwiększając roczną sprzedaż na świecie aż o
60%.
Dowiedz się więcej o
podejściu Mars do zrównoważonej produkcji mleka: https://youtu.be/uUMLtCO6Nt8
* Źródło danych: Kalkulator ekwiwalentów
emisji EPA: https://www.epa.gov/energy/greenhouse-gas-equivalencies-calculator
** Uwaga prawna: To dane
poglądowe – mleko z programu nie trafia wyłącznie do produkcji 20 miliardów
batonów Snickers®, lecz do różnych produktów czekoladowych i przekąsek z
portfolio Mars.
O firmie Mars, Incorporated
Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią
tradycją, która produkuje znane i lubiane przez naszych konsumentów produkty:
wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i
miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenie dla zwierząt
(PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Obecnie w
80 krajach na całym świecie Mars, Inc. zatrudnia ponad 140 000 pełnych
entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda
z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje
w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że
świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes
dzisiaj.
Więcej informacji o firmie Mars publikujemy na stronie www.mars.com