Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polityka Promocji Gospodarczej Polski - przyjęta przez Radę Ministrów
Wzmocnienie konkurencyjności polskiej gospodarki, zwiększenie stopnia jej umiędzynarodowienia, czy wsparcie polskich eksporterów – to m.in. zakłada przyjęty przez Radę Ministrów dokument „Polityka Promocji Gospodarczej Polski”. Został on opracowany przez MRiT z udziałem strony społecznej.

„Polityka Promocji Gospodarczej Polski” opracowana przez MRiT, to dokument określający założenia rozwoju udziału polskiej gospodarki na światowych rynkach. Zaplanowane do 2030 r. działania będą skupiać się na:

  • zwiększeniu umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw (w tym zwiększenia liczby eksporterów i inwestorów zagranicznych, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw –  MŚP)
  • zwiększeniu udziału krajów pozaunijnych w polskim eksporcie i inwestycjach, przy dalszym umacnianiu relacji gospodarczych z krajami Unii Europejskiej
  • konsekwentnym przesuwaniu się Polski na wyższe poziomy w globalnych łańcuchach wartości dodanej, w tym w szczególnie innowacyjnych branżach i na kluczowych etapach wytwarzania
  • zwiększeniu udziału wyrobów wysoko przetworzonych i wyrobów wysokiej techniki w polskim eksporcie
  • wzroście liczby i wartości inwestycji zagranicznych realizowanych przez polskie firmy

Główne założenia

Dokument zakłada poprawę koordynacji i spójności działań promujących polską gospodarkę za granicą poprzez powołanie międzyresortowego zespołu przy Ministrze Rozwoju i Technologii. Zespół będzie ustalał priorytety eksportowe i inwestycyjne, koordynował działania między szczeblami centralnym i regionalnym, zapewniał konsultacje z przedsiębiorcami oraz koordynował opracowywanie instrumentów wsparcia przedsiębiorców.


Przyjęta przez Radę Ministrów polityka wskazuje rynki perspektywiczne z punktu widzenia rozwoju polskiego eksportu. Zakłada ona także konieczność planowania lub modyfikowania instrumentów wspierających rozwój i promocję eksportu, w odpowiedzi na zmieniające się warunki na rynkach zagranicznych. Ważną rolę w tym zakresie będzie mieć optymalizacja rozmieszczenia Zagranicznych Biur Handlowych.


Istotnym elementem będzie promocja Marki Polskiej Gospodarki oraz 15 kluczowych sektorów. 


Planowane jest usprawnienie systemu informacji eksportowej, w tym modernizacja portalu www.trade.gov.pl oraz stworzenie „ścieżki rozwoju eksportera”, zapewniającej kompleksową obsługę przedsiębiorców na różnych etapach internacjonalizacji.


Zatwierdzona przez rząd „Polityka Promocji Gospodarczej Polski” podkreśla również znaczenie synergii handlu i nauki poprzez współpracę instytutów badawczych i instytucji wsparcia eksportu.



Źródło: MRiT 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij