Mondelez Polska w gronie najlepszych pracodawcówMondelez Polska po raz czwarty z rzędu zdobył certyfikat TOP Employer i znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce. Producent znanych i uwielbianych przez konsumentów przekąsek, takich jak Milka, Oreo, Prince Polo, Delicje i 7Days, stale pracuje nad tworzeniem przyjaznego miejsca pracy. Tylko w zeszłym roku wprowadził program poleceń pracowników oraz program mentoringowy, a także inicjatywę Change Makers dotyczącą budowania równości, różnorodności i włączania we wszystkich siedmiu zakładach produkcyjnych w Polsce.Program certyfikacji realizowany przez Top
Employers Institute jest jednym z najtrudniejszych tego typu, a uzyskanie
tytułu jest prestiżowym wyróżnieniem w dziedzinie zarządzania zasobami
ludzkimi. To potwierdzenie, że rozwiązania wdrażane przez firmę należą do
najlepszych praktyk na rynku. Co wyróżnia Mondelez, który w Polsce posiada
siedem zakładów produkcyjnych, globalne Centrum Badań i Rozwoju w Bielanach
Wrocławskich wraz z centralą w Warszawie i zatrudnia ponad 5 tys. osób? To
nie tylko skuteczne rozwiązania wzmacniające kompetencje pracowników, ale też ponadprzeciętne
podejście do kwestii równości, różnorodności oraz przeciwdziałaniu wykluczeniu
w miejscu pracy (DEI), co jest zgodne celami strategicznymi spółki.
Różnorodność jest dla nas naturalnym i kluczowym
elementem naszej kultury organizacyjnej, który nas wzbogaca i pozwala każdej
osobie czuć się dobrze w miejscu pracy. Szacunek dla indywidualności i działanie
zgodnie z wartościami DEI na każdym etapie funkcjonowania firmy to nasz
świadomy wybór. Dbamy o nie już na samym
początku, w naszych procesach rekrutacyjnych zarówno w odniesieniu do kandydatek
i kandydatów, jak i osób przeprowadzających rozmowy. Dzięki temu
minimalizujemy ryzyko podświadomych ocen i lepiej oceniamy kwalifikacje osób
aplikujących do pracy – mówi
Agnieszka Stołczyńska, Dyrektorka Personalna, Mondelez Polska i kraje
bałtyckie.
Mondelez, producent m.in. czekolad Milka, ciastek
Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, od lat konsekwentnie
realizuje strategię DEI, w ramach której realizuje jasne i mierzalne cele
przedstawiane w corocznym Raporcie ESG Snakcing Made Right. Ich przestrzeganie wpisane jest również w cele
wszystkich liderów niezależnie od funkcji. Również wiodące marki spółki
angażują się w ważne społecznie inicjatywy wspierające wartości DEI. Oreo troszczyło
się o wzmacnianie relacji na linii tata-dziecko m.in. poprzez partnerstwo podcastu
„Co powie tata?”. Z kolei Milka w świątecznych reklamach przedstawia różne
grupy społeczne, jak np. niesłyszących czy niewidomych. Poprzez dążenie do
inkluzywności, firma aktywnie wspiera wszystkich pracowników i pracowniczki,
umożliwiając im rozwijanie swojego potencjału, niezależnie od pełnionej roli. Szczególnie
wyróżnia się zaangażowanie w równouprawnienie płciowe, co przejawia się m.in. w
rosnącej liczbie kobiet na stanowiskach kierowniczych i produkcyjnych, a także w
działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Producent przekąsek mocno akcentuje kwestie
rozwoju zawodowego. Oprócz tradycyjnych wewnętrznych rekrutacji, w firmie
funkcjonuje program Match & Grow, w ramach którego możliwe są
krótkie „transfery” do innych zespołów, dzięki czemu pracownik ma szansę
zapoznać się ze specyfiką pracy w pozostałych działach i uzyskać nowe
kompetencje bez długoterminowego zobowiązania. W zeszłym roku producent
wprowadził także nowy program mentoringowy, pomagający zatrudnionym zdobywać
dodatkowe umiejętności związane m.in. z zarządzaniem zespołem, prowadzeniem
projektów i budowaniem marki osobistej. Dodatkowo poprzez szkolenia Smash
the Stigma producent buduje wśród pracowników świadomość na temat zdrowia
psychicznego.
O Top
Employers Institute
Top Employers Institute
jest światowym autorytetem w ocenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Od
ponad 30 lat przyznaje certyfikaty czołowym pracodawcom na całym świecie,
opierając się na jakości strategii HR, sposobach zarządzania zasobami ludzkimi
oraz rozwoju praktyk HR. W Polsce odbyła się już 16. edycja tego programu.
O Mondelez
Polska
Mondelez Polska jest
wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 33 lat.
Zatrudnia około 5 100 pracowników i jest liderem na rynku ciastek markowych,
tabliczek czekoladowych i rogalików w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady
Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka,
OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz
cukierki Halls. Mondelez posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w:
Jarosławiu, Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich,
Skarbimierzu i Tomaszowie Mazowieckim. Jest częścią rodziny firm Mondelēz
International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii
czekolady, ciastek i wypiekanych przekąsek. Firma z przychodami w wysokości
około 36 miliardów USD w 2023 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie
do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych
marek, takich jak ciastka Oreo, belVita, LU i Delicje, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone oraz wafelki Prince Polo i wypiekane przekąski 7Days, odgrywa kluczową
rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz
International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones
Sustainability Index. Więcej informacji jest
dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilach firmy w mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, Instagram, X
(Twitter).
[1] Źródło: Nielsen, Total
Polska, kategoria ciastka (z włączeniem ciastek miękkich) + rogaliki oraz
tabliczki czekoladowe, udziały wartościowe (z wyłączeniem marek własnych), MAT
listopad 2023 r.