Mondelēz International w Polsce kontynuuje inwestycje w odnawialne źródła energiiMondelēz International podejmuje kolejne kroki, aby osiągnąć kompleksową redukcję emisji CO2e o 35% do 2030 r. w stosunku do 2018 r. Kontynuując budowę nowych instalacji paneli fotowoltaicznych w fabrykach w Bielanach Wrocławskich i Jankowicach oraz pompy ciepła w zakładzie produkcyjnym w Skarbimierzu, Polska jest kluczowym rynkiem zbliżającym firmę do osiągnięcia swoich globalnych celów.Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo
i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, ponownie inwestuje w energię
odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne. Zgodnie z globalną
wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu
wartości do 2050 r., Mondelez podjął strategiczne decyzje, które pomogą w osiągnięciu
wyznaczonego celu.
Fabryki czekolady napędzane energią odnawialną
Projekt budowy
lokalnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce zakłada realizację
przyzakładowych instalacji o łącznej mocy około 3 megawatów. Pierwsza z trzech
inwestycji – instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie) – już działa i produkuje
energię. Kolejną inwestycją Mondelēz International w odnawialne
źródła energii, jest warta 4,7 mln złotych farma fotowoltaiczna, która powstała
na należącym do firmy terenie, o powierzchni 1 hektara, tuż obok fabryki czekolady
w Bielanach Wrocławskich. Trzecia tego typu instalacja w Polsce ma powstać przy
fabryce w Jankowicach k. Poznania. Jej uruchomienie jest zaplanowane na początek
2025 roku.
Systemy energetyczne
paneli fotowoltaicznych w dolnośląskiej fabryce czekolady, mają łączną moc
około 999 KWp. Tysiące paneli fotowoltaicznych będzie generowało energię odnawialną na użytek własny zakładu
w Bielanach Wrocławskich. Dla firmy inwestycje w OZE, poza aspektem
ekologicznym, to także duży krok w kierunku niezależności energetycznej.
Dywersyfikacja źródeł ciepła
Kolejny, ważny dla
Mondelēz International, projekt zostanie zrealizowany w drugiej połowie 2024 roku i przyczyni
się do redukcji zużycia gazu poprzez dywersyfikację źródeł ciepła. Obejmuje on instalację
nowoczesnej pompy ciepła w zakładzie w Skarbimierzu, która będzie pozyskiwać
energię z ciepła odpadowego z agregatów wody lodowej.
– Nowe instalacje fotowoltaiczne i pompy
ciepła są dowodem na to, że podejmujemy konkretne działania mające na celu redukcję
emisji CO2, a nasze zakłady produkcyjne odgrywają w tym procesie kluczową rolę – mówi Roman
Sitko, Prezes Zarządu Mondelez
Polska Production. – Jestem
przekonany, że duże korporacje mogą
przyczynić się do tworzenia lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości,
która pozytywnie wpłynie
zarówno na ludzi, jak i środowisko – dodaje.
Coraz
bliżej realizacji celów na 2025 rok
Mondelēz International kształtuje rynek przekąsek, nie tylko wyznaczając
trendy konsumenckie, ale także wprowadzając szereg inicjatyw na rzecz środowiska
i lokalnych społeczności. Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii firmy,
w którym organizacja wyznaczyła sobie bardzo konkretne zobowiązania. Ich
realizację co roku publikuje w raporcie „Snacking Made Right”.
Obok redukcji emisji gazów cieplarnianych, która jest doskonale
widoczna w inwestycjach Mondelez w Polsce, firma dba o poszanowanie środowiska naturalnego w każdym kraju i na każdym
etapie swojej działalności. Recykling opakowań, przeciwdziałanie zmianom
klimatycznym, promowanie różnorodności oraz inicjatyw na rzecz społeczności
lokalnych to tylko kilka przykładów podejmowanych przez firmę na całym świecie.
– Wierzę, że sukces firmy to nie tylko dobre wyniki biznesowe i
silne marki, które kochają konsumenci. To także odpowiedzialność za nasze
otoczenie i zobowiązanie wobec społeczności lokalnych, naszych partnerów biznesowych
oraz środowiska, które traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego zrównoważony
rozwój jest kluczowym filarem naszego biznesu. Jestem niezwykle dumny z
postępów w realizacji naszych celów ESG i cieszę się, że Polska ma w tym swój
znaczący udział – podkreśla Robert
Sas, dyrektor zarządzający Mondelēz International w Polsce i krajach
bałtyckich.
Jak pokazują wyniki dorocznego raportu „Snacking Made Right”, Mondelēz International zredukował emisję CO₂e
aż o 34% w 2023 r. w
porównaniu z 2018 r., m.in. dzięki inwestycjom w polskich fabrykach. Obecnie
niemal połowa energii wykorzystywanej w zakładach firmy na świecie pochodzi z
odnawialnych źródeł energii, w porównaniu z 40% w 2022 r.
W 2023 r. Mondelēz International skupiało się
także na redukcji odpadów, które udało się zmniejszyć o 69%. Jednocześnie, firma wciąż inwestuje w
innowacje, zakładając, że 98% lub więcej opakowań będzie nadawało się do
recyklingu do końca 2025 r. Realizacja celu jest już bliska – obecnie jest to
96%.
Wyniki tegorocznego raportu "Snacking
Made Right" ukazują postępy firmy w realizacji założonych celów motywując do dalszych działań w kierunku
zrównoważonej przyszłości.
LINK DO RAPORTU
O Mondelez Polska
Mondelez
Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku
od 32 lat. Zatrudnia około 5100 pracowników i jest liderem na rynku ciastek
markowych, tabliczek czekoladowych i rogalików w Polsce[1].
Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i
Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita,
Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki
Halls. Mondelez posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu,
Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Skarbimierzu i
Tomaszowie Mazowieckim. Jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc.
Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady,
ciastek i wypiekanych przekąsek. Firma z przychodami w wysokości około 36 miliardów USD
w 2023 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek
w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka
Oreo, belVita, LU i Delicje, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka
i Toblerone oraz wafelki Prince Polo i wypiekane przekąski 7 Days, odgrywa
kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem
Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
[1].
Źródło: Nielsen, Total Polska, kategoria ciastka (z włączeniem ciastek
miękkich) + rogaliki oraz tabliczki czekoladowe, udziały wartościowe (z
wyłączeniem marek własnych), MAT listopad 2023 r.