Reklama alkoholu: Czy reklama napojów alkoholowych w mediach społecznościowych jest legalna? Odpowiedź może Cię zaskoczyć.Siła oddziaływania social mediów na konsumentów stała się w wielu branżach kluczowa. Dlatego ich rolę dostrzegają także producenci i dystrybutorzy napojów alkoholowych. Z tego względu coraz więcej influencerów lub celebrytów na swoich profilach (np. na Instagramie) promuje takie napoje. Część z tych osób zdążyła się jednak spotkać z krytyką, a niektórzy nawet ze zdecydowanymi działaniami organów wymiaru sprawiedliwości.W Polsce sprzedaż wyrobów alkoholowych jest działalnością
regulowaną, co oznacza, że objęta jest szczególnymi przepisami ustawy z dnia 16
października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
(Dz.U. z 2023 r. poz. 2151), które ze względu na dobro wyższej rangi (w tym
przypadku w szczególności zdrowie obywateli i porządek publiczny) ograniczają
swobodę działalności gospodarczej.
Dalsze omówienie tematu można znaleźć w opracowaniu "Reklama
napojów alkoholowych w social mediach – czy jest legalna?", które dla
czytelników "Food-Lex" przygotowała Iwona Kacprzak, radca prawny
Eversheds Sutherland Poland.
W artykule: - czy można reklamować napoje alkoholowe?
- zakaz reklamy lub promocji napojów alkoholowych a współpraca z influencerami
- kiedy reklama lub promocja maja charakter publiczny?
- stanowisko instytucji publicznych
- odpowiedzialność karna za złamanie zakazu reklamy.
Kwartalnik "Food-Lex" nr 1/2024: https://www.food-lex.pl/kwartalnik-food-lex-15435
pełna lista aktualności
|