Polacy wybrali – oto nowy król wielkanocnych wypieków!W tym roku to sernik jest ulubionym ciastem Polaków na Wielkanoc.Jeszcze dwa lata temu mazurek był
niekwestionowanym królem wielkanocnych wypieków. W
tym roku zwycięzcą jest sernik – tak wynika z sondażu zainicjowanego przez markę
KASIA na temat świątecznych zwyczajów Polaków. W rankingu
ulubionych wielkanocnych ciast 2024 tuż za sernikiem plasuje się babka, a podium
zamyka mazurek. Większość Polaków piecze ciasta samodzielnie, a ponad połowa
badanych na świątecznym stole serwuje minimum 3 ciasta. Mieszkańcy Polski po prostu
kochają piec na Wielkanoc!
|
Ciasta goszczą na świątecznych
stołach aż u 97,4% Polaków. O tym, jak bardzo lubimy wielkanocne wypieki,
świadczy liczba ciast na świątecznym stole – aż 53,9% respondentów wskazało, że
u nich pojawiają się co najmniej 3. W opinii większości ankietowanych (73,4%),
podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku
ubiegłym. Istotne jest także, że najczęściej są to ciasta przygotowywane w
domach – aż 41,8% badanych deklaruje, że piecze
je samodzielnie. Prawie 30% nie tylko piecze, ale też dodatkowo kupuje,
natomiast 21,6% Polaków polega wyłącznie na ciastach wypiekanych m.in. w
cukierniach i dla sklepów. 6,7% w ogóle nie piecze, ani nie kupuje ciast na
Wielkanoc.
Najwięcej piecze Małopolska
Niezwykle ciekawie prezentuje się
ranking województw pod względem udziału respondentów deklarujących pieczenie
ciast na święta wielkanocne. Najwięcej osób, które wskazały, że podaje na stół
wyłącznie ciasta pieczone w domu, zamieszkuje w województwach małopolskim
(52,2%), lubuskim (51,9%) i warmińsko-mazurskim (50%). Najmniej – w województwie
mazowieckim – 35,9%.
Ponadto, okazuje się, że pieczenie
to nie tylko domena kobiet. Aż 60,6% ankietowanych mężczyzn przyznało, że przygotowuje
wypieki na Wielkanoc!
W świątecznym menu konsumenci
planują także uwzględnić ciasta wegańskie. Z przeprowadzonego badania wynika,
że 15,1% respondentów przygotuje wypieki wyłącznie na bazie produktów
roślinnych. Najwięcej osób złożyło taką deklarację w grupie wiekowej 30-49 lat (22,8%).
A zatem na co piątym polskim stole wielkanocnym znajdzie się przynajmniej jedno
ciasto ze składników roślinnych, czyli m.in. bez masła, jaj czy mleka.
Z Kasią Ci się upiecze
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego
na zlecenie marki KASIA, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie znajomi
i rodzina (63,5%) oraz kulinarne portale internetowe (60,7%). Kobiety częściej
niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane
przez influencerów. Mężczyźni z kolei częściej niż kobiety czerpią inspiracje
od znajomych i rodziny oraz z programów telewizyjnych.
Konsumenci chcą więc korzystać ze
sprawdzonych przepisów, aby mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są
najwyższej jakości składniki. Z pomocą jak zawsze przychodzi produkowana w
Polsce przez firmę Upfield – KASIA – marka numer 1 do pieczenia.
Jak wynika z przeprowadzonego badania,
kostki do pieczenia KASIA używa 69,5% Polaków, głównie do przygotowywania
wypieków na słodko, np. ciast, tortów, ale także do tart, pasztecików, pieczywa
(24,5%), do smażenia (28,2%) albo jako składnik kremów (25,9%) „Najbardziej nas cieszy długoletnia lojalność Polaków w
używaniu naszej polskiej królowej pieczenia. Ponad 70% badanych korzysta w
swojej kuchni z kostki do pieczenia KASIA od ponad 5 lat, a prawie połowa – od
ponad 10 lat! KASIA stała się więc marką ikoniczną” - mówi Marcin Tarka,
Dyrektor ds. Sprzedaży w Upfield Polska
KASIA doskonale sprawdzi się do
wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w
tym wegańskich. Dostępna jest w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz
o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów ani tłuszczów trans i jest
wzbogacana witaminami A i D.
Przepisy na perfekcyjne ciasta,
czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl