Marketing: polscy internauci cenią tradycyjne święta i bezinteresowne podarunki bardziej niż nagrodyWedług badań przygotowanych na podstawie danych SMG/KRC Net Track przeciętny użytkownik Internetu w Polsce to, młoda osoba w wieku pomiędzy 20 – 35 lat, z wykształceniem średnim lub wyższym, mieszkająca w mieście, o dochodach średnich lub wyższych. Wydawałoby się, że tradycyjne wartości i święta, zwłaszcza rodzinne nie są tematem, który ich zainteresuje szczególnie. A jednak…
Firma Wedel zakończyła właśnie konkurs realizowany poprzez swój fanpage na Facebooku. Zasady zabawy, choć proste, były też nietypowe: użytkownicy zamiast otrzymać nagrodę w konkursie, mogli ją wygrać dla swojej mamy, przesyłając do organizatora ciekawe życzenia z okazji Dnia Matki. Autorzy najciekawszych życzeń, dzięki swej kreatywności, zrobili swoim mamom słodką niespodziankę. Z 2173 zgłoszeń, które zostały nadesłane przez użytkowników Facebooka, wybrano 500 najciekawszych. Właśnie tyle mam dostanie w dniu swojego święta słodki upominek, przesłany przez Wedla w imieniu ich dzieci. Każda mama dostanie bombonierkę „Od serca” wraz ze spersonalizowanymi życzeniami autorstwa swojego syna lub córki.
Akcja „Dzień Matki” organizowana na fanpage marki E.Wedel spotkała się z zaskakującym zainteresowaniem internautów, liczba fanów zwiększyła się o połowę, a strona ponownie trafiła na wysokie miejsce rankingu Facead.pl: szóste miejsce w kategorii „największe wzrosty”.
Wyniki konkursu przeszły nasze oczekiwania, ale też udowodniły, że internauci nie są zainteresowani tylko zdobywaniem nagród – ocenia Sebastian Umiński organizujący konkurs ze strony agencji Saatchi & Saatchi Digital – Cała akcja miała niewielkie wsparcie komunikacyjne, a pozyskała ponad 2500 nowych członków społeczności Wedla. Benefity dla konkursowiczów były emocjonalne, a nie materialne. Widać z tego, że nie trzeba inwestować olbrzymich budżetów, rozdawać tysięcy gadżetów i nagród, aby pozyskać kolejnych fanów. Wystarczy dobry pomysł i zrozumienie sposobu myślenia użytkowników. Wcale nie są roszczeniowi i interesowni, ale cenią możliwość obdarowania innych. Chęć sprawienia przyjemności swoim mamom okazała się atrakcyjniejsza niż jakakolwiek nagroda.
Cała społeczność Wedla kibicowała akcji: każdego dnia organizatorzy wybierali i publikowali trzy najlepsze życzenia z danego dnia, które prawie natychmiast otrzymywały po 100 like’ów i kilkadziesiąt komentarzy.
Marka Wedel jesienią ubiegłego roku rozpoczęła przełomową w swojej historii strategię komunikacji, która czerpie z ponadczasowej tożsamości marki Wedel - produkowaniu i dostarczaniu ludziom przyjemności i radości. Nowa strategia komunikacji oparta jest na haśle: Wedel, Fabryka Przyjemności przedstawia. Poprzez zaskakującą niekonwencjonalną komunikację marki przełamujemy schematy i w zupełnie inny sposób mówimy naszym konsumentom o czekoladzie. Odbiorcy komunikatów reklamowych są dla nas aktywnymi partnerami, dlatego kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy bardzo intensywne działania w portalach społecznościowych, głęboko wierząc iż dostarczanie przyjemności to doskonały temat na budowanie społeczności wokół marki również w Internecie. Akcja na Facebooku udowodniła, że działania na fanpagu mogą doskonale wpisywać się w wartości internautów oraz wartości, jakie niesie za sobą marka: młodzi ludzie bardzo chętnie dzielą się Wedlowską przyjemnością z bliskimi.” – mówi Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu Marki Wedel.
Przypomnijmy że w związku ze zmianą strategii ruszył odświeżony portal www.wedel.pl a 6 miesięcy po jego uruchomieniu firma założyła fanpage na Facebooku. Jej oczywistym celem jest budowanie społeczności wokół marki oraz angażowanie konsumentów i podkreślenie swojej roli ponadczasowego dostarczyciela przyjemności. Fanpage marki E.Wedel posiada w chwili obecnej ponad 8 000 fanów.
pełna lista aktualności
|