Jeżyki świętują Międzynarodowy Dzień JeżaMarka Jeżyki realizuje kampanię edukacyjną w celu podnoszenia świadomości o potrzebach jeży oraz popularyzacji właściwych zachowań względem tego gatunku. Międzynarodowy Dzień Jeża, przypadający 10 listopada, to doskonały moment na podsumowanie tegorocznych działań, prowadzonych z partnerem merytorycznym akcji - Fundacją Primum.Kampania
komunikacyjna, uwrażliwiająca na potrzeby jeży przygotowujących się do zimowej
hibernacji, została zrealizowana we współpracy z influencerami oraz na kanałach
własnych marki Jeżyki. W oparciu o wiedzę i doświadczenie Fundacji Primum,
której misją jest udzielanie pomocy zwierzętom poszkodowanym przez kontakt
z cywilizacją, powstał merytoryczny kontent edukacyjny.
Jesienią widoczność
jeży w naszym otoczeniu znacząco wzrasta. Przemieszczając się w poszukiwaniu
miejsc do odpoczynku i pokarmu, który pozwoli im przygotować się do zimowego
snu, nierzadko stają się ofiarami ludzkiej nieuwagi lub ignorancji.
Jak podaje Fundacja Primum, w Polsce jeże
masowo giną pod kołami samochodów, w liczbie nawet 40 tys. osobników rocznie. I
chociaż dane te nie są pełne, bez wątpienia plasują je w czołówce gatunków
ulegających kolizjom z pojazdami. Dlatego też marka Jeżyki dostrzega i promuje
zachowania przeczące tym statystykom, takie jak postawa kierowcy Miejskich
Zakładów Autobusowych Warszawa, Mateusza Pierzchały, który widząc
przechodzącego przez ulicę jeża, zatrzymał pojazd i bezpiecznie przeniósł zwierzę
na pobocze.
Aby uwrażliwić ludzi na los jeży i w
trosce o ich dobrostan, zapoczątkowana została akcja Fundacji Primum „Naklejki
ratujące życie”. Każdy kto identyfikuje się z problemem może na stronie organizacji
zamówić nieodpłatnie naklejki na samochód z hasłem „Po jeżu nie jeżdżę” i
rozdać je swoim znajomym i bliskim. Taki właśnie znak wraz z paczką
najeżonych bakaliami ciastek Jeżyki otrzymał kierowca, w podziękowaniu za jego
empatyczną postawę i zachowanie godne naśladowania.
Marka Jeżyki ma także realny wpływ na dobrostan jeży. Czwarty rok z rzędu część dochodu
ze sprzedaży swoich produktów firma przeznacza na Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt
Jeżurkowo, prowadzony przez Fundację Primum, który dba o osierocone
jeżowe maluchy, m.in. w okresie poprzedzającym kalendarzową zimę. Tym samy
każdy konsument może mieć swój udział w akcji pomocowej.
pełna lista aktualności
|