Raport ProVeg International dot. roślinnej żywności typu fast-foodOrganizacja ProVeg International opublikowała raport pt. żywności pochodzenia roślinnego w sieciach fast foodów. ProVeg ocenił pięć głównych firm z branży fast food działających w USA, Europie i Republice Południowej Afryki.Jak wynika z raportu, pięć wiodących
sieci fast foodów – McDonald's, Burger King, Subway, Pizza Hut i KFC –
dostarcza swoim klientom coraz większą liczbę opcji żywności pochodzenia
roślinnego. W raporcie sklasyfikowano „Wielką Piątkę” pod względem ich
otwartości na rozszerzanie menu o roślinne alternatywy. Główne posiłki, dodatki
i desery zostały wzięte pod uwagę w sieciach fast foodów w dziewięciu krajach –
Belgii, Czechach, Niemczech, Holandii, Polsce, Republice Południowej Afryki,
Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA.
Burger King zajmuje pierwsze miejsce z
najwyższym odsetkiem dań głównych pochodzenia roślinnego. Subway zajęło bardzo
blisko drugie miejsce w rankingu, po Burger Kingu, a za nimi plasowały się
McDonald's, Pizza Hut i KFC.
Chociaż jasne jest, że niektóre sieci
radzą sobie lepiej niż inne, ProVeg wskazuje, że wszystkie sieci powinny skupić
się na ulepszaniu swoich menu na dwa kluczowe sposoby: zwiększanie liczby opcji
opartych na roślinach i wdrażanie strategii menu, aby zachęcić konsumentów
głównego nurtu do wybierania produktów roślinnych.
Zalecenia z raportu
W raporcie zaleca się szereg „najlepszych
praktyk”, które mogą skłonić konsumentów do cieszenia się większą ilością
żywności pochodzenia roślinnego. Są one następujące:
• Opcje menu powinny domyślnie być
wymienione jako oparte na roślinach.
• Opcje pochodzenia zwierzęcego należy
zastąpić produktami roślinnymi, zamiast po prostu dodawać produkty pochodzenia
roślinnego.
• Opcje roślinne należy płynnie
zintegrować z menu głównym i powtórzyć w osobnej sekcji menu opartej na
roślinach.
• Nazywając pozycje menu, należy wybierać
słowa, które skupiają się na tematyce kulinarnej produktu, doznaniach
sensorycznych lub marce, minimalizując jednocześnie użycie słów takich jak
„wegetariańskie” lub „na bazie roślin” i całkowicie unikając słów takich jak
„wegański””. wegetariańskie”
lub „bezmięsne”.
ProVeg zaleca również, aby w miarę
ciągłego rozwoju przemysłu roślinnego i przyzwyczajania się ludzi do roślinnych
alternatyw produktów pochodzenia zwierzęcego, sieci fast foodów nawiązywały
współpracę lub rozszerzenie partnerstwa z producentami żywności i sprzedawcami
detalicznymi, którzy zaczynają rozwijać się w tej przestrzeni.
pełna lista aktualności
|