Pracownicy PepsiCo z całej Polski zebrali 450 worków odpadów podczas Operacji Czysta RzekaPonad 250 pracowników PepsiCo Polska wzięło udział w 5 edycji „Operacji Czysta Rzeka”, największej ogólnopolskiej koordynowanej akcji sprzątania brzegów polskich rzek. Zaangażowanie i sukces tej inicjatywy są zgodne z założeniami Pep+, strategicznej transformacji PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wolontariusze, poza odpadami wielkogabarytowymi zebrali ponad 450 worków śmieci.Operacja
Czysta Rzeka ma na celu ochronę środowiska wodnego poprzez sprzątanie zanieczyszczonych
brzegów polskich rzek. W 2023 roku PepsiCo Polska wzięło udział w akcji po raz
trzeci będąc jednocześnie Sponsorem Wspierającym.
Dołączając
do Operacji w 2021 roku, około 30 wolontariuszy z Warszawy uprzątnęło prawy
brzeg Wisły w okolicy Biura Głównego PepsiCo. W kolejnym roku udział firmy w akcji
rozszerzył się − do Warszawy dołączyło 7 zakładów produkcyjnych i magazynów
PepsiCo w Polsce.
−
Nad samą rzeką Wisłą jest nas dzisiaj 120 osób z biura głównego PepsiCo w
Warszawie, a oprócz tego mamy 11 lokalizacji w Polsce, gdzie realizujemy bardzo
bogatą, odpowiedzialną agendę Pep+, czyli Pep Positive. Każdego roku jest nas
coraz więcej do sprzątania, ale także coraz więcej Polaków dba o czystość
brzegów rzek – powiedział Daniel Paluchowski, Business Development Director w
PepsiCo Polska.
–
Czysta Rzeka stała się w PepsiCo Polska najpopularniejszą akcją wolontariacką z
zakresu CSR. Ilość ochotników rośnie z każdą edycją, a do „weteranów”, którzy
udzielają się od samego początku dołączają kolejne osoby. – powiedziała Aleksandra
Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR PepsiCo Polska, Szefowa Sztabu
Głównego akcji w Warszawie. – W dobie pracy hybrydowej jest to również świetna
okazja do integracji, co widać było wyraźnie podczas rejestracji na wydarzenie,
gdzie jako wolontariusze zgłaszały się całe zespoły. To również dowód na to, że
poprzez oddolne działania można reprezentować wartości związane ze
zrównoważonym rozwojem, którymi PepsiCo kieruje się na co dzień.
Relacja
z wydarzenia znajduje się
na kanale You Tube firmy.Oprócz Warszawy, wolontariusze wyruszyli nad brzegi rzek
w Mszczonowie, Poznaniu, Sosnowcu, Świętem, Tomaszowie Mazowieckim,
Prząśniczce, Grodzisku Mazowieckim, Żninie, Krakowie oraz Michrowie. Wraz z
organizatorami z „Czystej Rzeki” firma zapewniła uczestnikom niezbędne
wsparcie, dostarczając preparaty chroniące przed ukąszeniami komarów i
kleszczy, rękawiczki, worki i chwytaki. Sprzątającym, oprócz odpadów
wielkogabarytowych udało się zebrać ponad 450 worków odpadów.
–
Nie spodziewaliśmy się, że po tak dużym odzewie, jaki akcja miała rok temu uda
nam się zgromadzić chętnych w kolejnych lokalizacjach. Tymczasem wolontariusze
już na kilka miesięcy przed pytali o możliwość uczestnictwa. Możemy śmiało
mówić, że początek lata jest w PepsiCo sezonem na sprzątanie rzek – powiedziała
Agata Ordon, liderka Green Team PepsiCo Polska i koordynatorka pozostałych 10
sztabów lokalnych. – Mamy nadzieję, że za rok będziemy mogli pochwalić się
jeszcze większą frekwencją.
Uczestnictwo
w Operacji Czysta Rzeka wpisuje się we wprowadzoną w 2021 roku strategię Pep+ (PepsiCo
Positive), strategiczną transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju,
obejmującą wszystkie obszary działalności firmy. Poprzez inicjatywy takie jak
Czysta Rzeka, PepsiCo dąży do wyznaczenia nowego kursu dla swojej działalności
operacyjnej i tworzenia pozytywnych zmian dla przyszłych pokoleń.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach
na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie.
Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty
produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos,
Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w
skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z
legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda
dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się
wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania
pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów
żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku
zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która
skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania
wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych
zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest
dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.
pełna lista aktualności
|