Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mleczna czy deserowa? Polacy zjadają 52 tabliczki rocznie
7 lipca obchodzimy Światowy Dzień Czekolady. Polacy spożywają średnio 5,2 kg czekolady rocznie na osobę, a najczęściej wybierają tą w wersji mlecznej, z coraz większym smakiem sięgają po praliny, a jeszcze częściej także po produkty wegańskie. Przy tej okazji warto przyjrzeć się temu ile dobrego wnosi czekolada do naszego życia i jak branża czekoladowa w Polsce oraz gusta Polaków zmieniły się w ostatnich latach.

Dane te chyba nikogo nie dziwią. Czekolada ma wiele korzyści dla naszego zdrowia: pozytywnie wpływa na nastrój oraz zmniejsza podatność na stres. Jednak, żeby czekolada spełniała te zadania, ważne jest, aby wybierać produkty wysokiej jakości.

W czym tkwi sekret najwyższej jakości?

Jakość czekolady zależy przede wszystkim od surowców używanych do jej produkcji oraz od procesu temperowania, który nadaje jej charakterystyczny połysk i trzask przy przełamywaniu. Na opakowaniu znaleźć można także informacje na temat procenta składników pochodzących z ziarna kakaowego — im wyższy tym czekolada lepsza. Nie bez znaczenia dla jakości są także innowacje, których wprowadzenie jest poprzedzone długim procesem badań naukowych.

We Wrocławskim Centrum Badań i Rozwoju Mondelez, we współpracy z działem badań konsumenckich opracowujemy innowacyjne, czekoladowe rozwiązania takie jak np. Prince Polo Black z ciemnym wafelkiem wypiekanym z dodatkiem proszku kakaowego — mówi Krzysztof Podsiadły, kierownik obszaru linii pilotażowych dla kategorii czekolady we Wrocławskim Centrum Badań i Rozwoju Mondeléz Internationa.  — Jako jeden z kluczowych producentów słodyczy, Mondelez ma wpływ na kształtowanie trendów na rynku, co przekłada się na ciągłe ulepszanie jakości oferowanych produktówdodaje.

Smakowite połączenia

W dziale badań i rozwoju Mondelez każdego dnia blisko 300 technologów pracuje nad kolejnymi udoskonaleniami, które odpowiadają na zmieniające się gusta i kubki smakowe konsumentów. Przykładem czego są tzw. chocobakery, które stanowią połączenie czekolady z wypiekami — ciastkami i wafelkami. Jak na przykład Milka Choco Grain czy tabliczka Milka Lu, które dostarczają czekoladowych doznań, zawierając składniki odżywcze z pełnego ziarna.

Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów, poszukując tych o jak najkrótszej liście składników i naturalnym pochodzeniumówi Podsiadły. — W odpowiedzi na te oczekiwania, wprowadzamy do oferty produkty o obniżonej zawartości cukru oraz zgodne z dietą wegetariańską i wegańską, a także dedykowane sportowcom batony proteinowe i energetycznedodaje.

Po czasie reglamentacji słodyczy polscy konsumenci byli otwarci na wszelkie nowości wchodzące na rynek przez co nie mieli oni mocna sprecyzowanych preferencji. Zawsze jednak rządziła czekolada i tradycyjne, dobrze znane smaki. Aktualnie wśród konsumentów zwieksza się świadomość spożywanych produktów, w tym także słodyczy, o jak najkrótszej liscie surowców i zdrowsze (ciemne czekolady, pieczywo cukiernicze z pełnego ziarna).

Zbalansowana jak czekolada

Kakao to delikatna roślina. Do jej wzrostu wymagane są obfite opady deszczu i wysokie temperatury, a także drzewa lasu deszczowego, które zapewniają cień i ochronę przed zbyt intensywnym światłem oraz uszkodzeniami spowodowanymi przez wiatr. Ze względu na wrażliwość plantacji kakao na tego rodzaju klimat, mogą one rozwijać się tylko w wąskim pasie krajów pomiędzy 20 stopniem szerokości geograficznej na północ i południe od równika. Mondelez jako jeden z największych producentów czekolady na świecie, ma udział w ochronie tych regionów. Czyni to dzięki programowi Cocoa Life, który działa we wszystkich głównych miejscach pochodzenia kakao, od Afryki, przez Azję, aż po Amerykę.

Branża czekoladowa coraz częściej podąża drogą zrównoważonego rozwoju, stosując innowacje nie tylko na poziomie produktów, ale również procesów produkcyjnych.

Dzięki ograniczeniu zużycia wody, redukcji strat surowcowych i odpadów opakowaniowych, firmy nie tylko przyczyniają się do ochrony środowiska, ale także osiągają korzyści ekonomicznemówi Podsiadły. — Jednak Mondelez na tym nie poprzestaje. Równie istotne jest dla nas pozyskiwanie składników w zrównoważony sposób, jak np. kakao do naszej czekolady. Jest to możliwe dzięki programowi Cocoa Life, na który do 2030 roku przeznaczymy miliard dolarów podkreśla.

Producenci czekolady odpowiadają na aktualne potrzeby konsumentów, dostarczając nie tylko smacznych i zdrowych produktów, ale jednocześnie zwracając uwagę na zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko, co przekłada się na korzyści dla wszystkich zaangażowanych stron. Wszystko po to, by smak czekolady był jeszcze lepszy.

 


O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

O programie Cocoa Life

Cocoa Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org.

 

 

Obraz1[2]

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij