Mondelez na drodze do osiągnięcia celów ESGMondelēz International, globalny lider w branży przekąsek, ogłosił doroczny raport „Snacking Made Right”, w którym podsumowuje postępy w osiągnięciu wyznaczonych sobie celów zrównoważonego rozwoju. Działania w Polsce stanowią integralną część planu.Zrównoważony biznes to jeden z
najważniejszych elementów długoterminowej strategii wzrostu
Mondelez. Dzięki odpowiedzialnej produkcji przekąsek firma wspiera zrównoważony
styl życia konsumentów.
W
trosce o lepsze jutro, w którym świadome wybory konsumenckie idą w parze z
dbałością o środowisko, Mondelez podejmuje szereg działań, by do 2025
zrealizować wyznaczone sobie cele z obszaru ESG. Kluczowe z nich, to m.in.:
- skupienie
się na bardziej zrównoważonym
pozyskiwaniu kluczowych dla produkcji składników,
- zmniejszenie
negatywnego wpływ produkcji na klimat,
- rozwijanie
oferty produktowej, w celu zaspokojenia różnych potrzeb konsumentów w zakresie
odżywiania i dobrego samopoczucia, przy jednoczesnej promocji aktywnego stylu
życia i odpowiedzialnej konsumpcji przekąsek.
Co
więcej, marka nie ustaje w rozwijaniu zróżnicowanych zespołów i inkluzywnej
kultury organizacyjnej, która jest swoistym DNA firmy.
Miliard
dolarów na
zrównoważony
rozwój
Dane z
raportu
„Snacking Made Right” potwierdzają, że słowa i założenia marki idą w parze z działaniami. Zarówno na rynku globalnym, jak i lokalnie w Polsce.
Wyniki
jasno wskazują, że firma kontynuuje prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków produkcji kakao, z którego powstają produkowane przez Mondelez
przekąski, jak np. czekolada Milka. W ostatnim roku ogłoszona została dodatkowa
pula środków
przeznaczonych na ten cel w wysokości 600 mln dolarów. Dzięki temu do 2030 roku marka
zainwestuje w globalny Program Cocoa Life miliard dolarów.
Jestem
dumny, że w Mondelez International poczyniliśmy postępy w realizacji naszej
wizji, w czasie niestabilnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej, krajowej i międzynarodowej — podkreśla
Dirk Van de Put, prezes zarządu i CEO Mondelez International. — Pokazujemy w ten sposób nasze zaangażowanie w kreowanie
odpowiedzialnej przyszłości przekąsek — dodaje.
Produkcja
z energii słonecznej
W
dbałości o środowisko Mondelez stawia na odnawialne źródła energii. Liczne proekologiczne
i społeczne inicjatywy realizowane są na świecie, jak i w Polsce. Najważniejszą
jest podpisana przez Mondelez 12-letnia umowa na zakup wirtualnej energii
elektrycznej (VPPA) ze szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła
energii GoldenPeaks Capital.
Podpisanie
umowy dotyczącej energii odnawialnej stanowi kamień milowy w naszych
działaniach — mówi
Robert Sas, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. — Inwestowanie w nią, to nie tylko dbałość o
przyszłość naszej planety, ale także o ekonomiczną stabilność i innowacyjność.
To ważny krok naprzód w
naszych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska i tworzenia zrównoważonej przyszłości dla wszystkich — zaznacza.
Start projektu
miał miejsce w marcu tego roku, zaś pełna moc produkcyjna zostanie osiągnięta w 2024 roku. Firma szacuje, że w ten
sposób uda
się jej zredukować około 85 000 ton CO2. Dostarczana, bezemisyjna i odnawialna energia
elektryczna, będzie w przybliżeniu równoważyć ślad węglowy z energii
elektrycznej ośmiu polskich zakładów produkcyjnych Mondelez.
W
harmonii z naturą
Drugim
wieloletnim projektem na rzecz zrównoważonego rozwoju jest Program Harmony. Polscy
rolnicy uczestniczący w nim uprawiają 2,980 hektarów pól, osiągając przy tym
zbiory na poziomie 26,500 ton, które dostarczają 100 % zrównoważonej pszenicy
do produkcji takich ciastek jak np. BelVita, Delicje czy Lubisie.
— Program Harmony to staranny dobór i kontrola
pszenicy, która z pól trafia do naszych zakładów — mówi Luiza Arament,
manager ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych, Mondelez Polska i kraje
bałtyckie. — Dzięki takiemu podejściu
dbamy o glebę i zwiększamy różnorodność biologiczną. Audyty u współpracujących
z nami rolników pozwalają racjonalizować poziom stosowania pestycydów i nawozów
— dodaje.
Realizując
swoją misję Mondelez pokazuje, że można i że warto tworzyć synergię pomiędzy
biznesem a dbałością o środowisko, pomiędzy potrzebami konsumentów, a odpowiedzialnością produktową, czy pomiędzy wartościami pracowników
i firmy.
O Mondelēz
International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym
liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z
przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r., zachęca ludzi w 150
krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako
właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady
Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do
żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na
świecie. Mondelēz International jest
członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index.
Więcej
informacji dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu
firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O Mondelez
Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży
spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600
pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce.
Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i
Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita,
Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i
gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International,
Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O programie Cocoa Life
Cocoa Life to globalny
program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao.
Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i
ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu,
nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu
krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji,
Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z
organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi
podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które
przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności
oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej
informacji na stronie: www.cocoalife.org.
O programie
Harmony
Harmony to realizowany od 15 lat program, który ma na
celu wspieranie zrównoważonej uprawy pszenicy. Jest to inicjatywa europejska
tworzona przez Mondelez we współpracy z organizacjami pozarządowymi,
specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi.
Program łączy wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielnie
rolnicze i młyny. Szczególną rolę odgrywają w nim rolnicy, którzy w swoich
uprawach ograniczają ilość zużywanej wody, emisję gazów cieplarnianych, dbają o
jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. Więcej informacji na stronie: http://www.harmony.info.