Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Przekąski nadal regularnie uwzględniane w budżetach domowych — najnowsze wnioski z Raportu State of Snacking™ Mondelēz International.
· Przekąski coraz częściej zastępują tradycyjne posiłki.
· 70% millenialsów i 69% Gen Z zgadza się ze stwierdzeniem, że przekąski pozytywnie wpływające na środowisko, powinny kosztować więcej.
· 68% osób sprawdza etykiety przekąsek przed ich zakupem.
· 72% konsumentów poddaje opakowania po przekąskach recyklingowi.


Mondelēz International ogłosił premierę czwartego raportu State of Snacking™. Tegoroczne globalne badanie trendów konsumenckich skupia się przede wszystkim na tym, w jaki sposób obecne wyzwania ekonomiczne wpływają na wybór przekąsek konsumentów na całym świecie. Wyniki są jednoznaczne — u większości respondentów przekąski nadal zajmują ważne miejsce na liście zakupów, pomimo rosnących kosztów i wyzwań ekonomicznych.

 

Opracowany we współpracy z The Harris Poll raport, czwarty rok z rzędu, bada postawy i zachowania związane z przekąskami wśród tysięcy konsumentów z 12 krajów. Wyniki badań ilustrują rosnącą rolę przekąsek, które coraz częściej zastępują tradycyjne posiłki. Badanie uzupełnione jest autorską analizą Mondelēz International, który jest globalnym liderem w tej branży.

 

Raport State of Snacking udowadnia, że przekąski nadal są ważnym elementem życia konsumentów powiedział Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. Przekąski zaspokajają nie tylko głód, ale także są źródłem przyjemnych emocji. Stanowią pretekst do tego, by znaleźć chwilę dla siebie lub cieszyć się wspólnym czasem z bliskimi. Konsumenci sięgają po nie w sposób świadomy coraz częściej czytając etykiety, zwracając uwagę na ich skład, jakość oraz wpływ na środowisko. To dla nas ważny sygnał, że nasze działania w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz wspierania konsumentów w świadomym spożywaniu przekąsek wpisują się w ich potrzeby - dodaje Marcin Dobrock.

 

Chwila przyjemności

Badanie pokazuje, że konsumenci szukają przekąsek, które zaspokajają różne potrzeby w ich życiu. Zdecydowana większość stwierdza, że regularnie sięga po przekąski, aby się nagrodzić (78%) i dla poczucia komfortu (77%), w tym znaczna większość to millenialsi (85% z obu powodów). Dodatkowo, aż 67% badanych podkreśla, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych znaczenie ma rozpoznawalność marki.

 

Rozważne i świadome decyzje

Konsumenci starają się jeść uważnie i świadomie. Przed zakupem sprawdzają etykiety na opakowaniach przekąsek (68%), a podczas jedzenia wiele osób zwraca uwagę na wielkość porcji. Świadoma konsumpcja dotyczy również tego, jak ich wybory wpływają na środowisko. Konsumenci zdają sobie sprawę, że zarówno firmy, jak i oni sami odgrywają kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju branży przekąsek. 70% millenialsów i 69% pokolenia „Z” zgadza się ze stwierdzeniem, że przekąski pozytywnie wpływające na środowisko, powinny kosztować więcej. Dodatkowo 64% jest skłonnych zapłacić więcej za przekąski, które są lepsze dla środowiska, a 65% zapłaciłoby więcej za przekąski ze składnikami, które są pozyskiwane w sposób etyczny.

 

Dzisiejsi konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek świadomi wpływu ich wyborów żywieniowych na ich zdrowie, samopoczucie oraz planetę powiedział Martin Renaud, Chief Marketing and Sales Officer w Mondelēz International. Wnioski z tego raportu nadal wspierają naszą strategię jako globalnego lidera w branży przekąsek, koncentrującego się na czekoladzie i ciastkach oraz zaangażowanego w przemyślane i zrównoważone rozwiązania – dodał Martin Renaud.

 

Raport State of Snacking do pobrania na stronie: www.mondelezinternational.com/stateofsnacking


MDLZ-State-of-Snacking_2023[3]

 


O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ .

O metodologii badawczej

Ankieta została przeprowadzona online przez The Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 5-27 października 2021 r. pośród 3555 dorosłych osób w wieku 18 lat+ na całym świecie. Badanie objęło 12 rynków, w tym Stany Zjednoczone (n=254), Kanadę (n=255), Meksyk (n=256), Brazylię (n=255), Francję (n=255), Niemcy (n=255), Wielką Brytanię (n=251), Rosję (n=255), Chiny (n=257), Indie (n=253), Indonezję (n=254) i Australię (n=255). Inne kluczowe analizowane grupy obejmują: pokolenie Z / „centenialsi” w wieku 18-24 lat (n=397), „milenialsi” w wieku 25-40 lat (n=1,174), pokolenie X w wieku 41-56 lat (n=823), pokolenie Baby Boomers w wieku 57-75 lat (n=604) oraz tak zwane ciche pokolenie w wieku w wieku 76+ (n=57). Dane z lat 2020 i 2019 odnoszą się do podobnych badań przeprowadzonych w dniach 6-20 października 2020 roku pośród 6 292 dorosłych osób na całym świecie oraz w dniach 16-24 września 2019 roku pośród 6 068 dorosłych osób na całym świecie.

 



[1]Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij