Przekąski nadal regularnie uwzględniane w budżetach domowych — najnowsze wnioski z Raportu State of Snacking™ Mondelēz International.· Przekąski coraz częściej zastępują tradycyjne posiłki.
· 70% millenialsów i 69% Gen Z zgadza się ze stwierdzeniem, że przekąski pozytywnie wpływające na środowisko, powinny kosztować więcej.
· 68% osób sprawdza etykiety przekąsek przed ich zakupem.
· 72% konsumentów poddaje opakowania po przekąskach recyklingowi.Mondelēz International ogłosił
premierę czwartego raportu State of Snacking™. Tegoroczne globalne badanie
trendów konsumenckich skupia się przede wszystkim na tym, w jaki sposób obecne
wyzwania ekonomiczne wpływają na wybór przekąsek konsumentów na całym świecie. Wyniki są jednoznaczne — u większości
respondentów przekąski nadal zajmują ważne miejsce na liście zakupów, pomimo
rosnących kosztów i wyzwań ekonomicznych.
Opracowany we współpracy z The Harris
Poll raport, czwarty rok z rzędu, bada postawy i zachowania związane z
przekąskami wśród tysięcy konsumentów z 12 krajów. Wyniki badań ilustrują rosnącą rolę przekąsek, które coraz częściej
zastępują tradycyjne posiłki. Badanie uzupełnione jest autorską analizą
Mondelēz International, który jest globalnym liderem w tej branży.
Raport
State of Snacking udowadnia, że przekąski nadal są ważnym elementem życia
konsumentów — powiedział Marcin Dobrock,
Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. Przekąski zaspokajają nie tylko głód, ale
także są źródłem przyjemnych emocji. Stanowią pretekst do tego, by
znaleźć chwilę dla siebie lub cieszyć się wspólnym czasem z bliskimi.
Konsumenci sięgają po nie w sposób świadomy coraz częściej czytając etykiety,
zwracając uwagę na ich skład, jakość oraz wpływ na środowisko. To dla nas ważny
sygnał, że nasze działania w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz wspierania
konsumentów w świadomym spożywaniu przekąsek wpisują się w ich potrzeby - dodaje Marcin Dobrock.
Chwila przyjemności
Badanie pokazuje, że konsumenci
szukają przekąsek, które zaspokajają różne potrzeby w ich życiu. Zdecydowana
większość stwierdza, że regularnie sięga po przekąski, aby się nagrodzić (78%)
i dla poczucia komfortu (77%), w tym znaczna większość to millenialsi (85% z
obu powodów). Dodatkowo, aż 67% badanych podkreśla, że przy podejmowaniu
decyzji zakupowych znaczenie ma rozpoznawalność marki.
Rozważne i świadome decyzje
Konsumenci starają się jeść uważnie i
świadomie. Przed zakupem sprawdzają etykiety na opakowaniach przekąsek (68%), a
podczas jedzenia wiele osób zwraca uwagę na wielkość porcji. Świadoma
konsumpcja dotyczy również tego, jak ich wybory wpływają na środowisko.
Konsumenci zdają sobie sprawę, że zarówno firmy, jak i oni sami odgrywają
kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju branży przekąsek. 70% millenialsów i 69%
pokolenia „Z” zgadza się ze stwierdzeniem, że przekąski pozytywnie wpływające
na środowisko, powinny kosztować więcej. Dodatkowo
64% jest skłonnych zapłacić więcej za przekąski, które są lepsze dla
środowiska, a 65% zapłaciłoby więcej za przekąski ze składnikami, które są
pozyskiwane w sposób etyczny.
Dzisiejsi
konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek świadomi wpływu ich wyborów
żywieniowych na ich zdrowie, samopoczucie oraz planetę — powiedział Martin Renaud, Chief Marketing and Sales
Officer w Mondelēz International. Wnioski
z tego raportu nadal wspierają naszą strategię jako globalnego lidera w branży przekąsek,
koncentrującego się na czekoladzie i ciastkach oraz zaangażowanego w
przemyślane i zrównoważone rozwiązania – dodał Martin Renaud.
Raport
State of Snacking do pobrania na stronie: www.mondelezinternational.com/stateofsnacking
O
Mondelez Polska
Mondelez Polska
jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31
lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i
ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady
Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka,
OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz
cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz
International, Inc. Pod nazwą Mondelez
funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O
Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ:
MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i
cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r.,
zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób
odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki
Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę
w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz
International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones
Sustainability Index. Więcej informacji jest
dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ .
O
metodologii badawczej
Ankieta została przeprowadzona online przez The Harris
Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 5-27 października 2021 r. pośród
3555 dorosłych osób w wieku 18 lat+ na całym świecie. Badanie objęło 12 rynków,
w tym Stany Zjednoczone (n=254), Kanadę (n=255), Meksyk (n=256), Brazylię
(n=255), Francję (n=255), Niemcy (n=255), Wielką Brytanię (n=251), Rosję
(n=255), Chiny (n=257), Indie (n=253), Indonezję (n=254) i Australię (n=255).
Inne kluczowe analizowane grupy obejmują: pokolenie Z / „centenialsi” w wieku
18-24 lat (n=397), „milenialsi” w wieku 25-40 lat (n=1,174), pokolenie X w
wieku 41-56 lat (n=823), pokolenie Baby Boomers w wieku 57-75 lat (n=604) oraz
tak zwane ciche pokolenie w wieku w wieku 76+ (n=57). Dane z lat 2020 i 2019
odnoszą się do podobnych badań przeprowadzonych w dniach 6-20 października 2020
roku pośród 6 292 dorosłych osób na całym świecie oraz w dniach 16-24 września
2019 roku pośród 6 068 dorosłych osób na całym świecie.
Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel
Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży
wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych
(suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w
Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o
wadze do 75g).