Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Algorytmy decydują za nas?
Dziś naukowy marketing nie daje konsumentom żadnych szans wolnego wyboru. Wnioski z konferencji "Reklamuję Etycznie. Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń" zorganizowanej przez Radę Reklamy.

To umiarkowanie optymistyczny wniosek, podsumowujący zorganizowaną przez Radę Reklamy konferencję w cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” pod tytułem „Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń.” Organizatorzy pozyskali znakomitą drużynę opiniotwórczych specjalistów i specjalistek, wśród których znaleźli się otwierający wydarzenie Profesor Jan Hartman i zamykający je Profesor Adam Bodnar. Wagę i merytoryczną rzetelność dyskusji panelowych zapewnili panelistki i paneliści, praktycy i teoretycy w osobach: Roberta Wielgo (Prezesa Rady Etyki Reklamy), Kamili Drzewickiej (Client Earth Prawnicy dla Ziemi), Prof. Bogdana Chojnickiego (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), Arety Szpury (aktywistka ekologiczna), Prof. Bolesława Roka (Akademia Leona Koźmińskiego), Rafała Rudzkiego (Żabka Polska), Krzysztofa Lehmanna (UOKiK), Włodzimierza Schmidta (IAB Polska), Beaty Boruckiej (Influencerka Mądra Babcia), Dr Emilii Zakrzewskiej (UW), Prof. Grzegorza Mazurka (Akademia Leona Koźmińskiego), Magdaleny Sielakowicz – Nowakowskiej (Samsung Electronics), Dr. Pauliny Sobiesiak – Penszko (Instytut Spraw Publicznych), Anny Wittenberg (Dziennik Gazeta Prawna), Doroty Żurkowskiej (TVN Warner Bros. Discovery), Witolda Kołodziejskiego (b. Przewodniczący KRRiT), Sebastiana Hejnowskiego (SEC Newgate Central and Eastern Europe), Dr hab. Moniki Kaczmarek – Śliwińskiej (UW), Piotra Mitraszewskiego (Lighthouse). Do grona moderatorów i moderatorek organizatorzy zaprosili: red. Magdalenę Rigamonti, red. Elizę Michalik i red. Karolinę Głowacką, Dariusza Dumę (Chiltern Consultancy), Olafa Krynickiego (Komisja Etyki Reklamy), Martę Macke (Shortlist Consulting).

 

Elitarna stawka ekspertów zapewniła wydarzeniu bardzo dobrą frekwencję i odbiór w portalach społecznościowych, o czym świadczy liczba i jakość komentarzy i opinii. Okazało się, iż współczesne wyzwania reklamy w takich obszarach jak: etyka komunikacji biznesowej, greenwashing, marketing influencerski, zagrożenia ze strony inwazyjnych technologii i narastającej dezinformacji skłaniają do zastanowienia i uświadamiają zarówno środowisku reklamowemu, jak i reklamodawcom i odbiorcom konieczność natychmiastowych działań prewencyjnych i naprawczych. Komunikat reklamowy w coraz większym stopniu jest produktem na zamówienie. Zatraca nawet pozory niezależności i respekt dla wartości. Coraz częściej zdarza się, że reklamowy biznes dla zysku podejmuje się realizacji dezinformujących i nieuczciwych kampanii. System wartości zastępuje gra pozorów, a dominujący naukowy marketing oparty o szczegółowe badania nie daje konsumentom żadnych szans podejmowania samodzielnych i niepodlegających marketingowym manipulacjom decyzji.

 

Trzeba mieć nadzieję, że pierwsza konferencja Rady Reklamy w cyklu wydarzeń „Reklamuję Etycznie” zmobilizuje środowiska reklamowe i marketingowe do skutecznego i prospołecznego działania na rzecz przywrócenia reklamie odpowiedzialnego, czyli jasnego, transparentnego i uczciwego oblicza.

 

Wysoka frekwencja, ożywiona dyskusja na czacie, silny i zaangażowany odzew zarówno ze strony reklamodawców, środowisk reklamowych jak i konsumentów pozwala wierzyć w to, że inicjatywy Rady Reklamy, zaangażowanie Zarządu i działania Komisji Etyki Reklamy to dobry i mądry krok na zapewne długiej i niełatwej drodze ku niezależności i etyczności komunikacji marketingowej. 

 

W cyklu wydarzeń Reklamuję Etycznie w 2023 r. odbędą się warsztaty kontynuujące to wydarzenie i konferencje podejmujące aktualne i ważne tematy dotyczące etyki w marketingu i reklamie.

 

Obszerna relacja wideo   Po konferencji Reklamuje Etycznie 2022 - Rada Reklamy

Relacja foto https://radareklamy.pl/fotorelacje/

Informacja o Radzie Reklamy  https://radareklamy.pl/


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij