PepsiCo Polska, Carrefour Polska, oraz LiveRamp z pierwszą na polskim rynku kampanią aktywacyjną opartą o analizy cyfrowe.Carrefour Polska, PepsiCo Polska oraz LiveRamp rozpoczęły pierwszą wspólną digitalową kampanię aktywacyjną w Polsce dla marki Lipton Ice Tea, której celem jest dotarcie do konsumentów ze spersonalizowanym przekazem. Poznanie potrzeb kupujących możliwe jest dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań oferowanych przez Carrefour Links. Platforma wykorzystuje między innymi technologię Safe Haven od LiveRamp i służy do przygotowania oraz pomiaru rezultatów kampanii marketingowych. Marka Lipton Ice Tea wykorzysta narzędzie w celu wsparcia sprzedaży online i offline produktów. Kampania wytyczająca nowe inspirujące trendy w obszarze działań marketingowych potrwa do 23 grudnia br.Nowa platforma Carrefour Links, oparta
jest o analizę wiedzy na temat zachowań konsumentów, która została zebrana w 13
tys. sklepów Carrefour w 9 krajach. Cyfrowe narzędzie służące do współpracy z
partnerami handlowymi działa w oparciu o pogłębioną analizę preferencji
konsumenckich bazującą na know-how całej Grupy Carrefour. To nowoczesne
rozwiązanie wykorzystuje między innymi technologię amerykańskiej firmy LiveRamp
i służy do przygotowania i pomiaru rezultatów kampanii marketingowych. Marka Lipton
Ice Tea wykorzysta narzędzie, aby lepiej i skuteczniej dotrzeć do konsumenta ze
zindywidualizowanym przekazem. Dodatkowo dane te mogą posłużyć dostawcom do
samodzielnego prowadzenia przez nich analiz wyników kampanii digitalowych i
innych działań mediowych. Carrefour Links również umożliwia analitykę dla wielu
obszarów – od zarządzania kategorią, przez kształtowanie polityk promocyjnych,
aż po optymalizację asortymentu. Platforma odzwierciedla nową strategię
Carrefour w zakresie przetwarzania danych oraz relacji na linii detalista −
dostawca.
PepsiCo Polska korzysta ze stale rozwijających się
możliwości cyfrowych, aby wspierać sprzedaż, zarówno online, jak i offline, w
oparciu o rozwiązania i nowe strategie marketingowe analizujące efekt ROPO
(ang. Research Online, Purchase Offline), czyli poszukiwanie informacji o
produkcie w Internecie, a następnie jego zakup w punkcie stacjonarnym.
Współpraca z Carrefour Links i LiveRamp umożliwi PepsiCo jeszcze bardziej skuteczne
i precyzyjne mierzenie wyników swoich kampanii marketingowych oraz pomoże
lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów w przyszłości.
− Wzmocnienie relacji z jednym z naszych
kluczowych partnerów biznesowych, a jednocześnie zdobywanie wartościowych doświadczeń
w zakresie analizy danych i zarządzania kategoriami produktów to prawdziwy
punkt zwrotny. − powiedział Wojciech Jasiak, e-Commerce & Customer Digital
Manager w PepsiCo Polska. − Umożliwi to jeszcze lepsze zrozumienie naszych
klientów, a także pozwoli doskonalić doświadczenia konsumentów.
− Cieszymy się z pierwszej wspólnej cyfrowej
kampanii aktywacyjnej z PepsiCo i LiveRamp w Polsce, dzięki której będziemy
mogli tworzyć wysoko dopasowane treści oraz doskonalić doświadczenia naszych
klientów. Na podstawie kampanii przeprowadzonych wcześniej w innych krajach
możemy stwierdzić, że zastosowanie narzędzi Carrefour Links przez naszych
partnerów handlowych znacząco podnosi wyniki ich kampanii marketingowych. −
powiedziała Joanna Stasiecka, Data Monetization Manager w Carrefour Polska. −
Rozwiązania Carrefour Links stanowią podstawę strategii Grupy Carrefour w
zakresie cyfrowej transformacji i przetwarzania danych na lata 2023–2026.
− Współpraca z Carrefour Links i PepsiCo
jest bardzo obiecująca. W połączeniu z obszerną wiedzą nt. zachowań klientów
dostępną w Carrefour Links, technologia Safe Haven od LiveRamp umożliwia
działom reklamy prowadzenie kampanii digitalowych, zapewniających najwyższą
skuteczność oraz udoskonalone narzędzia pomiarowe − powiedział Stanislas
Lajouanie, Head of Strategic Growth w LiveRamp.
Celem
platformy Carrefour Links jest wypracowanie unikalnego rozwiązania, z którego
mogą korzystać dostawcy sieci z sektora FMCG. Współpraca daje możliwość
oferowania konsumentom właściwych produktów w odpowiednim czasie i miejscu. Ta
rewolucyjna usługa jest aktualnie wdrażana we wszystkich krajach, w których
obecna jest sieć Carrefour. W Polsce pierwszą korzystającą z niej marką jest
Lipton Ice Tea.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i
regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy
dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się
oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos,
Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w
skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z
legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda
dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się
wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania
pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów
żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w
kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności
firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i
budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania
pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat
PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć
handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 950 sklepów w 6 formatach:
hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i
specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również
właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000
GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności
pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz
LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych
liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada
ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował
sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników,
którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji
żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości,
ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com
oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego
społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich
form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.