Zrównoważony rozwój jest jednym z czterech filarów długoterminowej strategii firmy Mondelēz International. Program
Cocoa Life od 10 lat stanowi istotny element jego praktycznej realizacji.
Środki w wysokości 400 mln dolarów zainwestowane do końca 2022 roku
umożliwiły m.in. zwiększenie zrównoważonej produkcji kakao oraz wzrost dochodów netto rolników o ok. 15% w Ghanie i ok. 33% na
Wybrzeżu Kości Słoniowej.
600 mln dolarów, które w ramach nowej fazy programu zostaną wydane
do 2030 roku, ma pomóc w profesjonalizacji upraw kakao, przyspieszeniu
innowacji, w tym wprowadzaniu modeli uprawy odpornych na zmiany klimatu. Ponadto
środki te zostaną przeznaczone na rozwiązania zapobiegające pracy dzieci i
wylesianiu oraz na edukację w społecznościach uprawiających kakao. Docelowo
program obejmie 300 tysięcy rolników i ich rodzin.
— Wierzymy,
że nasze zaangażowanie przyniesie wymierny efekt. Jednocześnie wzywamy branżę,
rządy i organizacje pozarządowe do wspólnego wysiłku, by zmaksymalizować skalę pozytywnych
i trwałych zmian w zakresie uprawy kakao. — powiedział Dirk Van de Put, CEO, Mondelēz International.
O
Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest
globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w
wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na
całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel
kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek
na świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O
Mondelez Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą
branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad
5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy
obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki
Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San,
Łakotki, rogaliki i przekąski 7
Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm
Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O programie Cocoa Life
Cocoa
Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju
upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu
plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak
zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera
rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości
Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są
prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami,
farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych
rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes,
wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu
pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org
|
[1]Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii
Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem
Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek
Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).