Relacja z konferencji PFPŻ ZP pt.: „Informowanie i reklama produktów sektora żywnościowego - aktualne otoczenie prawne, praktyka, trendy, orzecznictwo”W dniu 11 października 2022 r. odbyła się konferencja „Informowanie i reklama produktów sektora żywnościowego - aktualne otoczenie prawne, praktyka, trendy, orzecznictwo” zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz kwartalnik „Food-Lex”. Partnerem konferencji był Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, zaś Partnerem merytorycznym - Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.Pierwszą prezentację pt. „Prawa własności
przemysłowej w systemie ochrony i promocji produktów sektora żywnościowego”
wygłosiła Anna Dachowska, Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie
Patentowym RP. W trakcie wystąpienia Prelegentka odniosła się do takich
zagadnień jak własność intelektualna, czy identyfikacja dóbr intelektualnych.
Wyjaśniła także, dlaczego warto chronić własność przemysłową i jakie są strategie
ochrony. Dzięki prezentacji uczestnicy zapoznali się z przykładami m.in. wzorów przemysłowych, znaków towarowych oraz znaków mylących i podobnych.
Kolejną prezentację pt. „System samoregulacji w
obszarze reklamy żywności – doświadczenia Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy”
przedstawił Piotr Kwiecień, Dyrektor Generalny, Związek Stowarzyszeń Rada
Reklamy. W swoim wystąpieniu Prelegent szczegółowo omówił zakres działań
Rady Reklamy i Prac Komisji Etyki Reklamy. Ponadto, przez Eksperta przywołane zostały
zapisy Kodeksu Etyki Reklamy wraz z Kodeksami branżowymi i Standardami
reklamy żywności skierowanej do dzieci.
Następnie przedstawiciele kancelarii SK&S Sołtysiński
Kawecki & Szlęzak Jacek Myszko wraz z Eweliną
Woike-Regułą omówili zagadnienie "Unijne i krajowe wymagania związane
z informowaniem i reklamą produktów żywnościowych". Prelegenci
odnieśli się do unijnych i krajowych źródeł regulacji dotyczących informowania
i reklamy produktów sektora żywnościowego, a także oświadczeń żywieniowych i
zdrowotnych oraz innych szczególnych oświadczeń dotyczących żywności. Omówione
zostały ponadto wymagania w zakresie informacji i reklamy dla szczególnych
rodzajów produktów żywnościowych oraz kwestia produktów z pogranicza. Dzięki przywołanym
przykładom słuchacze zapoznali się ze stosowaną praktyką.
Ostatnią prezentację „Informowanie i reklama produktów żywnościowych
– perspektywa zasad uczciwej konkurencji i uczciwych praktyk rynkowych” omówił
r.pr. Marek Oleksyn z Kancelarii Sołtysiński
Kawecki & Szlęzak. Prelegent omówił
aspekt rzetelności i prawdziwości informacji oraz uczciwości reklamy w
relacjach z konsumentem i z innymi uczestnikami rynku. W trakcie wystąpienia
omówiona została także kwestia greenwashing’u w sektorze żywnościowym. Dzięki
prezentacji uczestnicy konferencji zapoznali się również z ciekawymi studiami
przypadku i aktualnym orzecznictwem.
Konferencję prowadziła r.pr. Magdalena
Osińska, dyrektor Działu Prawnego PFPŻ ZP.
Patroni konferencji:
- Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP
- Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków
- Związek Polskich Przetwórców Mleka
- Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego
- Związek POLSKIE MIĘSO
pełna lista aktualności
|