Trwa nabór szkół podstawowych do III edycji programu ekologicznego ”Drużyna SIR PET-ERA” w ramach projektu RekologiaRuszył nabór do III edycji programu edukacji ekologicznej „Drużyna SIR PET-ERA”, skierowanego do uczniów klas I – VIII szkół podstawowych z całej Polski. W programie może wziąć udział około 200 tys. uczniów. Łącznie aż 1200 placówek edukacyjnych otrzyma bezpłatne materiały edukacyjne do prowadzenia zajęć dotyczących segregacji odpadów. Zgłoszenia są przyjmowane do 30 września poprzez stronę internetową www.druzynasirpetera.pl. Uczestnicy wezmą udział w ekologicznym konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Celem Programu, który realizowany jest w ramach projektu społeczno-edukacyjnego Re_kologia, jest poszerzanie wiedzy na temat prawidłowej segregacji odpadów oraz recyklingu butelek PET. Udział w programie jest bezpłatny i dobrowolny.Re_kologia
to program, który powstał z troski o środowisko. Jest to wspólne
przedsięwzięcie i misja trzech partnerów reprezentujących odmienne obszary
biznesowe, lecz połączonych wspólnym celem podnoszenia świadomości Polaków w
zakresie segregacji odpadów. Do 30 września inicjatorzy tego ekologicznego
programu dla szkół podstawowych: PepsiCo Polska, oraz charytatywne ramię firmy
– Fundacja PepsiCo, wraz z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol i Pracownią EB,
czekają na zgłoszenia do III edycji projektu Re_kologia. W tym roku zostały przygotowane pakiety materiałów
edukacyjnych dla 1200 szkół podstawowych, które jako pierwsze wypełnią i wyślą zamieszczony
na stronie formularz zgłoszenia do programu. Może tego dokonać dyrektor
placówki lub osoba przez niego upoważniona. Regulamin oraz szczegółowe
informacje o „Drużynie SIR PET-ERA” można znaleźć pod adresem www.druzynasirpetera.pl.
Na
uczestników, oprócz materiałów dydaktycznych, czekają zagadki oraz quizy, a
także konkurs z możliwością wygrania m.in. tablicy multimedialnej, projektora
oraz nagrody głównej – odwiedzin w wybranej szkole żółtej śmieciarki Mieci, w
której wnętrzu znajduje się centrum edukacyjne.
Działania
edukacyjne w ramach programu „Drużyna Sir PET-era” zaprojektowane zostały w
oparciu o dwie grupy wiekowe, odpowiednio, dla uczniów z klas I – III, IV- VIII.
Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy zajęć lekcyjnych dedykowanych danej
grupie, z wykorzystaniem indywidualnie przygotowanych i dostarczonych pakietów
edukacyjnych. Zajęcia będą realizowane poprzez zabawę, ciekawe zadania do
wykonania, czy zagadki. Młodsze klasy
będą koncentrowały się na podstawowych informacjach dotyczących segregacji,
starsze klasy utrwalą jej zasady, zaś koncentrować się będą na tematach
trudniejszych – recyklingu PET, czy drugim życiu butelek z tego tworzywa.
Twórcom projektu zależy, by efekty kształcenia z zakresu ekologii były jak
najlepsze, dlatego zadania zostały zatwierdzone przez wykwalifikowanego
metodyka. Zajęcia edukacyjne ruszą już w listopadzie b.r.
W
nazwie programu widnieje słowo PET, które jest skróconą nazwą tworzywa
sztucznego – politereftalan etylenu, z którego wytwarza się plastikowe butelki
na napoje. Boheterem programu jest bajkowa postać dzielnego rycerza walczącego
o czyste środowisko. Jego celem jest odzyskanie jak największej ilości plastiku
do przetworzenia. W re_kologicznej misji Sir PET-ERowi towarzyszą czarodziejka
PETunia, która dysponuje magiczną mocą pozwalająca dawać plastikowym
opakowaniom drugie życie, oraz PETrynio – młody adept zapatrzony w postać rycerza.
– Tematy związane z ekologią i recyklingiem są
szczególnie bliskie PepsiCo i bardzo aktualne w obliczu postępujących problemów
klimatycznych. Musimy działać już teraz. PepsiCo, jako wiodący producent
żywności i napojów na świecie, konsekwentnie realizuje cele związane ze
zrównoważonym rozwojem. Jednak odpowiedzialność za środowisko ciąży na nas
wszystkich. Głęboko wierzymy, że edukacja dzieci i młodzieży na temat
recyklingu oraz wyrobienie w nich pozytywnych nawyków przełoży się na poprawę
stanu naszej planety. Mamy nadzieję, że do bieżącej edycji naszego projektu
zgłosi się jeszcze więcej szkół. – powiedział Julian Krzyżanowski, Manager ds.
komunikacji korporacyjnej w PepsiCo Polska.
W
pierwszej edycji „Drużyny SIR PET-ERA” udział wzięło 11 tysięcy dzieci. Druga
edycja zgromadziła blisko 1000 szkół podstawowych. Każda placówka miała okazję
wziąć udział w konkursie na przygotowanie ścieżek edukacyjnych – specjalnych
przestrzeni w klasie lub szkole uczących o systemie segregacji odpadów,
recyklingu lub drugim życiu butelki PET. Równolegle uczniowie mieli szansę
wziąć udział w konkursie „Doniesienia z PETrylandii”, w ramach którego mieli za
zadanie nagranie reportażu ze szkolnych stacji edukacyjnych dotyczących segregacji
lub recyklingu butelek PET. Na zwycięzców czekały zestawy nagród w postaci
akcesoriów dydaktycznych, takich jak tablica multimedialna i makatka edukacyjna
oraz wizyta mobilnego laboratorium edukacyjnego.
Poprzez
program firma PepsiCo szerzy wiedzę na temat prawidłowej segregacji odpadów i
recyklingu butelek PET. Kontynuuje w ten sposób działania dla dobra planety i
jej mieszkańców. Inicjatorzy programu wierzą, że dzięki edukacji w zakresie
ekologii już od najmłodszych lat, można ukształtować poprawne zachowania
ekologiczne, które będą niosły za sobą długofalowe, pozytywne zmiany.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach
na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie.
Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty
produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos,
Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w
skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z
legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów
amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się
wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania
pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów
żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w
kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności
firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i
budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania
pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat
PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.