Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
10 lat Cocoa Life – programu zrównoważonego pozyskiwania kakao Mondelēz International
• Do roku 2025 całość kakao wykorzystywanego na potrzeby Mondelez będzie pochodziła z upraw Cocoa Life.
• W 2021 roku 3/4 ziaren kakaowca wykorzystanych w produktach firmy pochodziło z upraw objętych programem Cocoa Life.
• Program objął do tej pory blisko 210 000 farmerów z blisko 2500 społeczności zajmujących się uprawą kakaowców w Indiach, Indonezji, Ghanie, Brazylii, na Wybrzeżu Kości Słoniowej i na Dominikanie.
• Dotychczasowa suma inwestycji w Cocoa Life to ponad 400 milionów dolarów.


Mondelēz International, jeden z największych producentów wyrobów czekoladowych na świecie i kupców ziarna kakaowego, lider na rynku czekolady i ciastek markowych, obchodzi 10-lecie autorskiego programu Cocoa Life, raportując przekroczenie założeń przyjętych w 2012 r.

W ciągu dekady Cocoa Life urósł do rangi jednego z największych na świecie programów zrównoważonego pozyskiwania kakao. Cocoa Life służy podniesieniu dochodów farmerów, promowaniu równości płci, eliminowaniu pracy dzieci. Dla przykładu średni wzrost dochodów farmerów objętych programem w krajach Afryki Zachodniej wyniósł 11% w stosunku do 2019. Z kolei w ponad 1500 społecznościach wprowadzono systemy monitorowania i zapobiegania pracy dzieci. Cocoa Life promuje też odpowiedzialne praktyki rolnicze i zapobiega wylesianiu. W trakcie trwania programu zahamowano wycinanie lasów w bezpośrednim sąsiedztwie na niemal 200 tysiącach upraw kakao objętych programem.

Program jest realizowany w ścisłej współpracy z wyspecjalizowanymi organizacjami pozarządowymi oraz odpowiednimi agendami władz krajów, gdzie uprawiane są ziarna kakaowca. Nad poprawnością realizacji szczegółowych założeń czuwa rada zewnętrznych ekspertów, a prezentowane wyniki są poddawane audytowi prowadzonemu przez Flocert - jedną z wiodących na świecie organizacji zajmujących się audytem i weryfikacją społeczną oraz globalną firmą certyfikującą Fairtrade. 

- Nasze postępy na drodze do w pełni zrównoważonej uprawy kakao wynikają ze zintegrowanego podejścia firmy do ochrony środowiska naturalnego. Jestem dumna z tego, co udało nam się do tej pory osiągnąć – szczególnie z pozytywnego wpływu, jaki mamy na łańcuch dostaw oraz na członków społeczności zajmujących się uprawą. To dzięki nim mamy jakościowy surowiec do naszych czekoladowych produktów komentuje Cathy Pieters, dyrektor programu Cocoa Life.

Według danych zebranych na koniec 2021 r., Mondelēz International do produkcji wyrobów czekoladowych wykorzystuje kakao pochodzące już w 75% z upraw objętych programem. Firma jest na dobrej drodze, by do 2025 r. zrealizować swój cel - 100% kakao ze znakiem Cocoa Life.

Jesteśmy dumni z postępów programu Cocoa Life. Chcemy, by stymulował on rozwój całego sektora kakao i przyczyniał się do upowszechniania wysokich standardów etycznych w zakresie uprawy i przetwarzania ziaren kakaowca, wzmacniając pozytywny wpływ branży na środowisko. Wiemy, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale wraz z rozszerzaniem zasięgu i rozwoju Cocoa Life jesteśmy coraz bliżej celu – podkreśla Cedric van Cutsem, starszy dyrektor Cocoa Life.

Polscy konsumenci znajdą oznaczenie Cocoa Life choćby na opakowaniach czekolady Milka czy ciastek Oreo. Ponadto, program corocznie zyskuje uznanie na łamach publikowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” - największego w Polsce przeglądu inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.

 

MDLZ_CocoaLife_10Years-Lock-up-19

 

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

O programie Cocoa Life

Cocoa Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org.

 



[1] Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij