10 lat Cocoa Life – programu zrównoważonego pozyskiwania kakao Mondelēz International• Do roku 2025 całość kakao wykorzystywanego na potrzeby Mondelez będzie pochodziła z upraw Cocoa Life.
• W 2021 roku 3/4 ziaren kakaowca wykorzystanych w produktach firmy pochodziło z upraw objętych programem Cocoa Life.
• Program objął do tej pory blisko 210 000 farmerów z blisko 2500 społeczności zajmujących się uprawą kakaowców w Indiach, Indonezji, Ghanie, Brazylii, na Wybrzeżu Kości Słoniowej i na Dominikanie.
• Dotychczasowa suma inwestycji w Cocoa Life to ponad 400 milionów dolarów.Mondelēz
International, jeden z największych
producentów wyrobów czekoladowych na świecie i kupców ziarna kakaowego, lider
na rynku czekolady i ciastek markowych, obchodzi 10-lecie autorskiego programu
Cocoa Life, raportując przekroczenie założeń przyjętych w 2012 r.
W ciągu dekady Cocoa Life urósł do rangi jednego z
największych na świecie programów zrównoważonego pozyskiwania kakao. Cocoa Life
służy podniesieniu dochodów farmerów, promowaniu równości płci, eliminowaniu
pracy dzieci. Dla przykładu średni wzrost dochodów farmerów objętych programem
w krajach Afryki Zachodniej wyniósł 11% w stosunku do 2019. Z kolei w ponad
1500 społecznościach wprowadzono systemy monitorowania i zapobiegania pracy
dzieci. Cocoa Life promuje też odpowiedzialne praktyki rolnicze i zapobiega
wylesianiu. W trakcie trwania programu zahamowano wycinanie lasów w
bezpośrednim sąsiedztwie na niemal 200 tysiącach upraw kakao objętych programem.
Program jest realizowany w ścisłej współpracy z
wyspecjalizowanymi organizacjami pozarządowymi oraz odpowiednimi agendami władz
krajów, gdzie uprawiane są ziarna kakaowca. Nad poprawnością realizacji
szczegółowych założeń czuwa rada zewnętrznych ekspertów, a prezentowane wyniki
są poddawane audytowi prowadzonemu przez Flocert - jedną z wiodących na świecie
organizacji zajmujących się audytem i weryfikacją społeczną oraz globalną firmą
certyfikującą
- Nasze postępy
na drodze do w pełni zrównoważonej uprawy kakao wynikają ze zintegrowanego
podejścia firmy do ochrony środowiska naturalnego. Jestem dumna z tego, co
udało nam się do tej pory osiągnąć – szczególnie z pozytywnego wpływu, jaki mamy
na łańcuch dostaw oraz na członków społeczności zajmujących się uprawą. To
dzięki nim mamy jakościowy surowiec do naszych czekoladowych produktów – komentuje Cathy
Pieters, dyrektor programu Cocoa Life.
Według danych zebranych na koniec 2021 r., Mondelēz International do
produkcji wyrobów czekoladowych wykorzystuje kakao pochodzące już w 75% z upraw
objętych programem. Firma jest na dobrej drodze, by do 2025 r. zrealizować swój cel - 100% kakao ze znakiem Cocoa Life.
Jesteśmy
dumni z postępów programu Cocoa Life. Chcemy, by stymulował on rozwój całego
sektora kakao i przyczyniał się do upowszechniania wysokich standardów etycznych
w zakresie uprawy i przetwarzania ziaren kakaowca, wzmacniając pozytywny wpływ branży
na środowisko. Wiemy, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale wraz z rozszerzaniem
zasięgu i rozwoju Cocoa Life jesteśmy coraz bliżej celu – podkreśla Cedric van Cutsem, starszy dyrektor Cocoa
Life.
Polscy konsumenci znajdą oznaczenie Cocoa Life choćby
na opakowaniach czekolady Milka czy ciastek Oreo. Ponadto, program corocznie zyskuje
uznanie na łamach publikowanego przez
Forum Odpowiedzialnego Biznesu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre
praktyki” - największego w Polsce przeglądu inicjatyw CSR i zrównoważonego
rozwoju.
O
Mondelēz International
Mondelēz
International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w
kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w
wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na
całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel
kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek
na świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O
Mondelez Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą
branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad
5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce.
Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i
Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita,
Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz
cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz
International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O programie Cocoa Life
Cocoa
Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju
upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów
kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana
klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z
sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej,
Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we
współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i
innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które
przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności
oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej
informacji na stronie: www.cocoalife.org.
Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów
Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów
Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz
Miękkich Ciastek o wadze do 75g).