Branża mleczarska w obliczu wyzwańWojna na Ukrainie, rosnące ceny gazu i energii elektrycznej, coraz wyższe stopy oprocentowania kredytów oraz potencjalna kolejna fala pandemii Covid-19 – wszystkie te wydarzenia sprawiają, że przed nami dalsze wzrosty cen. Co więcej, na horyzoncie pojawiają się nowe zagrożenia, w tym niezwykle istotna dla zakładów przetwórstwa zmiana przepisów dotyczących ograniczeń w dostawach energii.Branża mleczarska, zarówno na
rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki zaistniałej sytuacji. Przetwórcy mleka zmuszeni
zostają do przesunięcia rosnących kosztów surowców mleczarskich oraz
pozostałych kosztów związanych z produkcją, wynagrodzeniami czy kwestiami
logistycznymi, na klientów i dalej konsumentów. Pytanie brzmi: jakie wzrosty
cen konsument jest w stanie zaakceptować? Nowe, wyższe ceny, w perspektywie
mogą ograniczyć skłonność
konsumentów do zakupów, a w konsekwencji wyhamować sprzedaż. Spadek
popytu finalnie może zaś spowodować, że cena mleka będzie musiała spaść,
ponieważ więcej surowca zostanie na rynku.
Hochland Polska należy do dobrze zorganizowanych
przedsiębiorstw i nawet w trudnych czasach jest w stanie zapewnić
praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku i sklepów. W obecnych czasach niezwykle
istotna jest zdolność do podejmowania szybkich decyzji, które pomagają
pomyślnie przejść przez odradzający się kryzys. Kolejne wyzwania pojawiające się
podczas współpracy z partnerami biznesowymi powodują, że trzeba działać z
niespotykaną dotąd szybkością i elastycznością, na każdym etapie działalności,
także w obszarze projektowania i zarządzania kosztami oraz cenami –
komentuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland
Polska.
pełna lista aktualności
|