Podsumowanie ESG - PepsiCo prezentuje przykłady pionierskich zmian w branżyW dniu dzisiejszym po raz pierwszy od czasu wdrożenia strategii PepsiCo Positive (pep+), firma opublikowała swoje Podsumowanie w Zakresie Działań Środowiskowych, Społecznych i Ładu Korporacyjnego (ESG). Pep+ to strategiczna i kompleksowa transformacja biznesu skupiona wokół zrównoważonego rozwoju i kapitału ludzkiego, które tworzą wartość i przyczyniają się do wzrostu, inspirując pozytywne zmiany.W dniu dzisiejszym po raz
pierwszy od czasu wdrożenia strategii PepsiCo Positive (pep+),
firma opublikowała swoje Podsumowanie
w Zakresie Działań Środowiskowych, Społecznych i Ładu Korporacyjnego (ESG).
Pep+ to strategiczna i kompleksowa transformacja biznesu skupiona wokół
zrównoważonego rozwoju i kapitału ludzkiego, które tworzą wartość i
przyczyniają się do wzrostu, inspirując pozytywne zmiany.
Podsumowanie ESG roku 2021
stanowi ewolucję w stosunku do wcześniejszych raportów dotyczących
zrównoważonego rozwoju firmy PepsiCo. Przede wszystkim podkreśla ono sposób, w
jaki firma łączy swoje marki, pracowników i skalę działań by wytyczyć nowy
kierunek pozytywnych działań na rzecz planety i ludzi, a także, aby inicjować
postęp poprzez pionierskie w branży zobowiązania.
Strategia pep+ jest widoczna w każdym aspekcie
działalności PepsiCo. Podsumowanie ESG 2021 przedstawia pierwsze postępy i
przykłady jej zastosowania w obrębie trzech filarów – Pozytywnego Rolnictwa,
Pozytywnego Łańcucha Wartości oraz Pozytywnych Wyborów.
Pozytywne rolnictwo
· Regeneracyjne
praktyki rolne na powierzchni ponad 345 000 akrów tj. 139 616 ha, są
ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest 7 000 000 akrów tj.
2 832 799,5 ha – co stanowi zaplanowany do 2030 roku „ślad rolniczy”
PepsiCo.
· PepsiCo
wsparło również kobiety-rolniczki i społeczności wiejskie poprzez inicjatywy
takie jak warte 20 milionów dolarów partnerstwo USAID, pomagające
przedsiębiorstwom prowadzonym przez kobiety, a także Fundusz Rolniczy Nowej
Generacji tworzony wraz z Międzyamerykańskim Bankiem Rozwoju (IADB) o wartości
2 milionów dolarów, demonstrując rozwiązania uwzględniające problematykę płci w
łańcuchach dostaw rolnych w Republice Dominikany, Ekwadorze i Gwatemali. W ten
sposób PepsiCo rozpoczęło działania w kierunku nowego celu pep+, który zakłada
poprawę warunków życia ponad 250 000 osób w obrębie rolniczego łańcucha dostaw
i społeczności PepsiCo.
Pozytywny łańcuch wartości
· Organizacja
buduje pozytywny łańcuch wartości. Emisje gazów cieplarnianych z zakresów 1 i 2
zostały zmniejszone o 25%. Obecnie 70% całkowitego zapotrzebowania na energię
elektryczną w operacjach bezpośrednich PepsiCo czerpie ze źródeł odnawialnych.
W 2021 r. emisje z zakresu 3 – które stanowią 93% emisji firmy – wzrosły o 5% w
porównaniu z rokiem 2015, głównie ze względu na bezprecedensowy rozwój biznesu.
· Efektywność
wykorzystania wody w PepsiCo została poprawiona w odniesieniu do roku 2015 o
18% na obszarach wysokiego ryzyka niedoboru tego surowca w stosunku do celu
założonego do 2025 r. tj. 25%. Lokalnym zlewniom zwrócono 34% pobranej w 2021
roku do wykorzystania wody tj. około 6,1 miliarda litrów. Ponadto od 2006 r.
PepsiCo zapewniło dostęp do bezpiecznej wody 68 milionom ludzi na całym świecie
– co stanowi połowę założonej przez firmę do 2030 r. grupy docelowej (100
milionów ludzi).
· W
obszarze ładu korporacyjnego zwiększono reprezentację osób rasy czarnej do
8,3%, a reprezentację latynoską do 9,5% na stanowiskach kierowniczych w Stanach
Zjednoczonych. Celem organizacji jest osiągniecie 10% zatrudnionych na podobnych
stanowiskach w każdej z tych grup do roku 2025 r. Jednocześnie w skali
światowej firma osiągnęła próg 43% kobiet na stanowiskach kierowniczych w
porównaniu z celem 50%, który ma zostać zrealizowany do 2025 r.
Pozytywne wybory
· Cztery
lata przed zaplanowanym terminem, PepsiCo osiągnęło cel redukując tłuszcze
nasycone w 75% portfolio produktów spożywczych. Ich zawartość nie przekracza
1,1 grama na 100 kalorii. Ponadto 53% asortymentu napojów PepsiCo ma obecnie
mniej niż 100 kalorii pochodzących z dodatku cukrów na porcję wielkości 12
uncji (0,34 kg). 66% spośród wygodnych do spożycia produktów spożywczych
PepsiCo nie przekracza 1,3 miligrama sodu na jedną kalorię.
– Zaangażowanie i działania PepsiCo na rzecz stworzenia bardziej
zrównoważonego i prężnego systemu żywnościowego są bezkompromisowe. Jesteśmy
dumni z postępów w ramach naszych nowych oraz zaktualizowanych celów w obszarze
pep+, jakie osiągnęliśmy w 2021 r. – powiedział Jim Andrew, Dyrektor ds.
Zrównoważonego Rozwoju w PepsiCo. – Nasza firma chce rozwijać się
w sposób zrównoważony przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest jeszcze wiele do zrobienia i nie dokonamy
tego sami. Dlatego we współpracy z naszymi partnerami w łańcuchu wartości,
społecznościami, organizacjami pozarządowymi i przedstawicielami rządu będziemy
nadal inwestować w działania, innowacje i partnerstwa, które umożliwią nam
stworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości.
Podsumowanie ESG 2021
dostępne w formie cyfrowej zostało zaprojektowane tak, aby płynnie odsyłać
czytających do zbioru terminów ESG (A-Z) firmy PepsiCo. Stanowią one bieżącą, głęboką
analizę około 50 tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, które odnoszą
się do strategii ESG PepsiCo. Zapewnia to zainteresowanym osobom dostęp do
aktualnych informacji i śledzenie ram czasowych realizowanych projektów. Oprócz
kontunuowania tradycyjnej polityki przejrzystości w zakresie raportowania,
PepsiCo zamierza co roku publikować Podsumowanie ESG.
Tegoroczne Podsumowanie i
wszystkie materiały do pobrania dostępne są tutaj.
O PepsiCo
Produkty PepsiCo cieszą się uznaniem
konsumentów ponad miliard razy dziennie w ponad 200 krajach i terytoriach na
całym świecie. PepsiCo wygenerowało ponad 79 miliardów dolarów przychodu netto
w 2021 r. dzięki uzupełniającemu portfolio napojów i wygodnych produktów spożywczych,
które obejmuje Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew,
Quaker i SodaStream. Portfolio produktów PepsiCo obejmuje szeroką gamę
produktów spożywczych i napojów przyjemnych do spożycia, w tym wiele kultowych
marek, których szacunkowa roczna sprzedaż detaliczna każdej marki wynosi ponad
1 miliard dolarów.
Wizją PepsiCo jest bycie światowym liderem w
branży napojów i wygodnych do spożycia produktów. Pep+ to nasza strategiczna,
kompleksowa transformacja, która stawia zrównoważony rozwój w centrum tego, w
jaki sposób będziemy tworzyć wartość i wzrost, działając w granicach planety i
inspirując do pozytywnych zmian dla planety i ludzi. Więcej informacji można
znaleźć na stronie www.pepsico
Oświadczenie ostrzegawcze
Niniejszy komunikat zawiera
stwierdzenia odzwierciedlające poglądy PepsiCo w odniesieniu do wyników
uzyskiwanych w przyszłości, czyniąc z nich „prognozy” w rozumieniu ustawy o
reformie rozstrzygania sporów dotyczących prywatnych papierów wartościowych z
1995 roku. Prognozy wyrażane są za pomocą słów takich jak mieć na celu,
przewidywać, uważać, prowadzić, szacować, oczekiwać, cel, zamierzać, może,
plan, projekt, strategia, chcieć lub podobnych sformułowań i ich wariantów.
Prognozy ze swej natury wiążą się z ryzykiem i niepewnością, które mogą
sprawić, że faktyczne wyniki będą się znacznie różnić od przewidywanych, a
wśród czynników mających na to wpływ znajdują się efekty pandemii COVID-19,
przyszłe zapotrzebowanie na produkty PepsiCo, uszczerbki reputacji lub
wizerunku marki PepsiCo, problemy dotyczące jakości i bezpieczeństwa produktów,
zdolność PepsiCo do prowadzenia skutecznych działań konkurencyjnych, niedobory
zasobów wody, zmiany na rynku detalicznym lub sprzedaży na rzecz dowolnego
kluczowego klienta, zakłócenia łańcucha dostaw PepsiCo, warunki polityczne lub
społeczne na rynkach, w których produkty PepsiCo są produkowane, dystrybuowane
lub sprzedawane; ewentualne incydenty cybernetyczne lub inne zakłócenia, zmiany
klimatu lub działania podejmowane w ramach przeciwdziałania zmianom klimatu,
nałożenie lub proponowane nałożenie nowych lub podwyższonych podatków na
produkty PepsiCo, nałożenie ograniczeń na działania marketingowe lub
sprzedażowe produktów PepsiCo, zmiany przepisów ustawowych i wykonawczych
związanych ze stosowaniem lub utylizacją tworzyw sztucznych i innych opakowań
produktów PepsiCo, a także nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów prawa.
Dodatkowe informacje na temat tych i innych czynników, które mogą wpłynąć na
powstanie istotnych różnic względem przewidywanych przez PepsiCo w niniejszym
dokumencie wyników można uzyskać zapoznając się z deklaracjami PepsiCo
składanymi do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, w tym najnowszym raportem
rocznym na formularzu 10-K oraz raportami na formularzach 10-Q i 8-K. Niniejszym
ostrzega się inwestorów, aby nie polegali nadmiernie na prognozach, których
aktualność ograniczona jest do dnia ich wydania. PepsiCo zrzeka się obowiązku
aktualizowania składanych prognoz w wyniku pojawienia się nowych informacji, w
związku z wydarzeniami mającymi miejsce w przyszłości, czy też innymi
zdarzeniami.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i
regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy
dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się
oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos,
Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w
skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z
legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda
dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje
się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do
uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia
produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja
PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary
działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju
przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz
inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji
na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.