Pracownicy warszawskiego biura PepsiCo zebrali 1,5 tony śmieci w ramach akcji „Czysta Rzeka”PepsiCo kontynuuje realizację swojej misji w obszarze zrównoważonego rozwoju. W ramach operacji „Czysta Rzeka” wolontariusze PepsiCo zaangażowali się w akcję sprzątania śmieci w 8 lokalizacjach, m.in. na prawym brzegu Wisły, czyli w sąsiedztwie nowego biura na warszawskiej Pradze. Zebrano rekordową ilość 117 worków śmieci o łącznej wadze 1,5 tony. Projekt „Czysta Rzeka” realizowany jest przez PepsiCo już po raz drugi.Warszawska
edycja tegorocznej akcji rozpoczęła się 23 czerwca o godzinie 11:00 przy La
Playa, skąd wolontariusze firmy wyruszyli na poszukiwanie porzuconych nad rzeką
śmieci. Prawy brzeg Wisły jest bardzo atrakcyjny pod względem rekreacyjnym i
przyrodniczym – znajduje się tam m.in. ścieżka pieszo-rowerowa. To także
szczególne miejsce dla praconików PepsiCo – od ponad 30 lat działalności w
Polsce główna siedziba firmy znajduje się właśnie na prawym brzegu Wisły.
–
Kontynuowanie tradycji „Czystej Rzeki” ma dla nas kluczowe znaczenie. Obrazuje
jak istotną wartość stanowią dla PepsiCo działania w obszarze ekologii – powiedział Daniel Paluchowski, dyrektor
sprzedaży w PepsiCo Polska. – Podczas poprzedniej edycji pomogliśmy oczyścić
warszawski brzeg Wisły. W tym roku rozszerzyliśmy operację o kolejne miejsca i
posprzątaliśmy okolice naszych lokalizacji w Tomaszowie Mazowieckim,
Mszczonowie, Michrowie, Prząśniczce oraz Krakowie. Wkrótce inicjatywa zostanie
przeprowadzona także w Grodzisku Mazowieckim oraz Środzie Śląskiej, gdzie już
niedługo otworzymy nasz najnowszy i najbardziej przyjazny środowisku zakład
produkcyjny. Poprzez zbieranie odpadów pokazujemy, jak ważne jest dbanie o
najbliższe otoczenie. Nasi wolontariusze pokazali, że każdy może troszczyć się
o środowisko. Warto zacząć już dzisiaj, ponieważ nawet lokalne inicjatywy mają
znaczenie dla przyszłości naszej planety – dodał Daniel Paluchowski.
Firma
PepsiCo nie po raz pierwszy pokazuje, że dbałość o przyrodę i zachowania
ekologiczne to podstawa funkcjonowania we współczesnym świecie biznesu. Założeniem operacji „Czysta Rzeka” było
reprezentowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, którymi na co
dzień kieruje się organizacja i jej pracownicy. Wspólnymi siłami tylko w
Warszawie zebrano aż 117 worków śmieci, pobijając jednocześnie rekord z
ubiegłego roku.
–
Z chęcią ponownie wzięłam udział w akcji „Czysta Rzeka”. Jako członek Green
Team’u PepsiCo oczywiście identyfikuję się z misją zrównoważonego rozwoju, jaką
realizuje nasza firma – powiedziała Jessica Krymuza, starsza specjalistka
w zespole rekrutacji – Wolontariuszom, którzy zaangażowali się wraz ze mną w
zbieranie śmieci, naprawdę zależy na środowisku, więc pomimo ilości napotkanych
odpadów oraz zmęczenia operacja przebiegła bardzo sprawnie. Efekt był
zaskakujący – zebraliśmy 1,5 tony śmieci! Ich ilość nie napawa optymizmem, ale
tym bardziej jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Praca nad rzeką była także
okazją do rozmów i integracji, co ma szczególne znaczenie dla naszego zespołu
po okresie izolacji związanej z pandemią. Zdecydowanie wezmę udział w
kolejnej edycji – dodała Jessica Krymuza.
PepsiCo
wraz z partnerem, organizacją „Operacja Czysta Rzeka”, zapewniło zbierającym
wsparcie w postaci niezbędnego ekwipunku: preparatów chroniących przed
kleszczami, rękawiczek, worków i chwytaków. Zorganizowano również poczęstunek. PepsiCo
od dawna posiada dedykowany zespół Green Team odpowiedzialny za koordynację
projektów z zakresu ekologii. Zrównoważone działania mają wiele wymiarów
oddziaływania – nie tylko środowiskowy, ale także społeczny. Jest to wartość
dodana i może stanowić zachętę do podejmowania podobnych aktywności przez inne
firmy oraz inspirację do realizowania pozytywnych zmian dla Ziemi.
O
firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200
krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad
miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży
uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez
marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i
SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70
mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką
i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma
markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na
poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo
kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę
do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do
spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna
transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie
obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju
przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz
inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji
na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.
pełna lista aktualności
|