|
AKTUALNOŚCI |
Upfield nawiązuje strategiczne partnerstwo z OGGS, wiodącym producentem roślinnych zamienników jaj• Firma Upfield nawiązała współpracę z czołowym producentem roślinnych zamienników jaj, największą w Wielkiej Brytanii wegańską marką piekarniczą
• Inwestycja w rynek roślinnych zamienników jaj umacnia Upfield na pozycji światowego lidera w segmencie naturalnej, alternatywnej i zrównoważonej żywności pochodzenia roślinnegoUpfield, największy na świecie producent żywności
pochodzenia roślinnego i globalny lider w produkcji roślinnych zamienników dla masła, mixów
tłuszczowych do smarowania, śmietan i serów, ogłasza strategiczne partnerstwo z Alternative Foods
London Ltd („Alternative Foods” lub „OGGS®”), brytyjskim producentem zamienników jaj i czołową
wegańską firmą piekarniczą, działającą pod marką OGGS®. Partnerstwo obejmuje przejęcie przez
Upfield mniejszościowego pakietu udziałów w Alternative Foods.
Firma Alternative Foods rozpoczęła działalność w 2019 roku, oferując szereg produktów piekarniczych
i płynnych zamienników jaj, w tym Scrambled OGGS i OGGS® Aquafaba, opatentowany płynny
zamiennik jaj.
Partnerstwo daje możliwość rozwoju bardziej zrównoważonego, naturalnego systemu żywnościowego
opartego na roślinach – transformacji, która jest częścią strategii obu firm.
Upfield i OGGS® będą
pracować nad rozwojem najbardziej popularnych produktów zamiennych dla jaj, wykorzystując
globalną sieć dystrybucji detalicznej Upfield i kanał sprzedaży Upfield Professional - do szefów kuchni
i restauracji. Dzięki współpracy z najbardziej nowoczesnym Centrum Nauk o Żywności (Food Science
Centre) należącym do Upfield, partnerstwo pozwoli również na dalsze innowacyjne prace badawczorozwojowe w obszarze płynnych zamienników jaj i białek pochodzenia roślinnego.
Upfield i OGGS® łączą się we wspólnej strategii dostarczania naturalnych produktów pochodzenia
roślinnego, które spełniają oczekiwania Konsumentów w zakresie smaku i wartości odżywczych. Dzięki
ciągłym innowacjom z użyciem naturalnych składników, Konsumenci otrzymują dostęp do większej
liczby produktów żywnościowych, które są wolne od alergenów i charakteryzują się bardziej
zrównoważonym pochodzeniem. Faktem jest, że ocena cyklu życia (LCA, Life Cycle Assessment)
roślinnych margaryn i produktów Upfield1 do smarowania wykazała o 70% mniejsze obciążenie dla
klimatu, o dwie trzecie mniej ziemi wymaganej pod uprawy i o ponad połowę mniej zużywanej wody
w porównaniu do nabiałowych odpowiedników tych roślinnych produktów. Natomiast roślinne
alternatywy sera oferowane przez Upfield2
- w porównaniu do ich mlecznych odpowiedników -
wywierają o połowę mniejszy wpływ na klimat, a ich uprawy zajmują mniej niż jedną trzecią ziemi
uprawnej. OGGS® przeprowadził podobną ocenę LCA dla produktów Aquafaby i Scrambled OGGS®,
których emisja Co2 okazała się niższa o ponad 70% w porównaniu do jaj kurzych, udowadniając tym
samym, że roślinne zamienniki dla zwierzęcych odpowiedników są lepszym wyborem dla klimatu.
Mówiąc o partnerstwie David Haines, Dyrektor Generalny Grupy Upfield, powiedział: „Nasza wizja
'Lepszej przyszłości opartej na roślinach' oznacza, że jesteśmy oddani idei zapewnienia konsumentom
szeregu możliwości wypróbowania diety opartej na roślinach. Partnerstwo to pozwala nam rozwinąć
nową kategorię białka pochodzenia roślinnego, oferować szerszy wachlarz możliwości i oczekiwać
silnego, trwałego wzrostu. Znamy innowacyjną technologię, którą udoskonala OGGS® i jesteśmy
podekscytowani, że możemy stać się jej częścią a także pomóc w rozwoju kategorii roślinnych
alternatyw jaj poprzez połączenie naszego globalnego zasięgu irosnącego sektora gastronomicznego”.
Hannah Carter, założycielka i dyrektor generalny Alternative Foods, dodała: „Naszą misją jest
wyeliminowanie z łańcucha produkcji żywności zbędnych produktów pochodzenia zwierzęcego, aby
poprawić stan planety i dobrostan zwierząt. Oznacza to wyeliminowanie takich produktów, które nie
przynoszą korzyści odżywczych, jak np. białko jaja w chlebie. Nasza oferta zapewnia Konsumentom
smaczne roślinne zamienniki jaj a jednocześnie OGGS® po raz pierwszy może zaoferować gastronomii
i producentom płynną alternatywę dla jaj, nie ograniczając przy tym innowacyjności.
Dzięki partnerstwu z Upfield możemy zwiększyć skalę dystrybucji i świadomość konsumencką
produktów OGGS® Egg Alternative; Aquafaba i Scrambled OGGS® jednocześnie wprowadzając
pozytywne zmiany szybciej niż moglibyśmy to samodzielnie zrobić”.
Uwagi do redakcji
O Upfield
Upfield sprawia, że ludzie są zdrowsi i bardziej szczęśliwi dzięki smacznym, roślinnym produktom
odżywczym, które są lepsze dla naszej planety. Upfield jest numerem 1 wśród producentów roślinnych
produktów do smarowania i serów, posiadającym ponad 100 marek takich jak np. Flora™, Rama, Blue
Band, ProActiv, Becel, I Can't Believe It's Not Butter, Country Crock i Violife®. Firma ma siedzibę w
Amsterdamie i oferuje swoje produkty w ponad 95 krajach oraz posiada 15 zakładów produkcyjnych
na całym świecie. Upfield zatrudnia ponad 4200 Pracowników. Z dziedzictwem sięgającym 1871 roku,
jesteśmy dziś autorytetem w segmencie produktów tłuszczowych do smarowania, co daje nam
niezrównane doświadczenie i wiedzę, będące źródłem ciągłych inspiracji. Chcemy przewodzić nowej
erze zdrowszych produktów, które świetnie smakują i mają najwyższą jakość oraz pomagają
realizować naszą misję tworzenia „Lepszej przyszłości opartej na roślinach”. Więcej na
www.upfield.com.
O OGGS
Alternative Foods Ltd rozpoczęła działalność w 2019 roku w Wielkiej Brytanii jako pierwsza i
największa wegańska marka piekarnicza, oferująca szereg produktów piekarniczych i płynnych
zamienników jaj, w tym OGGS® Aquafaba – jedyną na świecie opatentowaną płynną alternatywę jaj
oraz OGGS® Scrambled.
pełna lista aktualności
|
|
|
|