Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mondelēz International finalizuje transakcję przejęcia firmy Chipita S.A.
• Mondelēz International, lider branży przekąsek, wita w swoich strukturach spółkę Chipita Global S.A., jej utalentowanych pracowników, uwielbiane przez konsumentów marki i bogaty dorobek;
• Transakcja stwarza nowe możliwości innowacyjnych połączeń rogalików i wypiekanych przekąsek Chipita Global S.A. z markami Mondelēz International, takimi jak Cadbury czy Milka.


Mondelēz International ogłosił dziś, że zakończył proces przejęcia spółki Chipita Global S.A., najszybciej rozwijającej się firmy w kategorii rogalików i wypiekanych przekąsek w Europie Centralnej i Wschodniej.

 

Przejęcie umożliwi Mondelēz International, zarówno w skali globalnej, jak i na rynkach lokalnych, zaoferowanie szerokiego asortymentu wyrobów piekarniczych w Europie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na tę kategorię. Transakcja otworzy również nowe możliwości rozwoju, płynące z połączenia kultowych marek Mondelēz International takich jak Cadbury czy Milka z popularnymi markami rogalików i wypiekanymi przekąskami Chipita Global S.A., m.in. 7Days.

 

Przejęcie globalnej firmy Chipita to znaczący krok w kierunku realizacji celu Mondelēz International jakim jest inspirowanie ludzi na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jest to zarówno okazja do rozwoju marek Chipita Global S.A. na rynku lokalnym, jak i rozszerzenia asortymentu firmy na arenie międzynarodowej. Produkty firmy Chipita docierają już do dwóch miliardów konsumentów w ponad 50 krajach.

 

– „Chipita to firma zbudowana na silnych fundamentach przez niezwykle utalentowany zespół. Cieszymy się, że do Mondelēz International dołączą jej wyjątkowi pracownicy, ulubione przez konsumentów marki i jej cały bogaty dorobek. Jest to element realizacji naszej strategii, której celem jest zdobycie pozycji globalnego lidera w branży przekąsek” skomentował Vince Gruber, EVP & President Mondelēz Europe.

„Wejście Mondelēz International w kategorię rogalików i wypiekanych przekąsek poprzez przejęcie Chipita Global S.A. zwiększy tempo wzrostu w całej Europie i pomoże wzmocnić naszą obecność na kluczowych, szybko rozwijających się rynkach Europy Centralnej i Wschodniej”.

 

Dziś zostanie powołany tymczasowy zespół zarządzający, który będzie kierował działaniami firmy Chipita i wspierał proces integracji, zaplanowanej na 2022 rok.

 

Zespołem składającym się z doświadczonych liderów Mondelēz International i Chipita Global S.A., pokieruje Ivo Naydenov, który pracuje w Mondelēz International w Europie Południowo-Wschodniej od prawie 20 lat. Ivo posiada wiedzę i bogate doświadczenie, które zdobył rozwijając swoją karierę w branży spożywczej i przekąskowej zarówno w Mondelēz International, jak i poza strukturami firmy.

 

- „Od dawna z uznaniem obserwuję działalność firmy Chipita. Jestem podekscytowany możliwością pracy razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegami nad innowacjami i nowymi wariantami produktów. Nawiązanie współpracy daje nam możliwość uczenia się od siebie oraz wspólnego rozwoju, tworząc tym samym nowe perspektywy dla naszych pracowników i marek. Zamierzamy wprowadzić firmę Chipita Global S.A. do Mondelēz International w sposób przemyślany i odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat” – komentuje Ivo Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki Dyrektora Generalnego.

 

Dalsze informacje dotyczące długoterminowych planów, wykraczających poza okres integracji, zostaną przedstawione w kolejnych komunikatach prasowych.

Mondelez_Chipita_acquisition

 


O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 27 miliardów USD w 2020 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

 

O Chipita

Firma Chipita została założona w Grecji 40 lat temu. Jest jednym z największych producentów słonych i słodkich przekąsek w Europie Centralno-Wschodniej, z około 580 mln USD przychodów w 2020 roku. Firma zajmuje wiodącą pozycję w produkcji pakowanych rogalików i wypiekanych przekąsek, a jej portfolio obejmuje kultowe marki, do których należą m.in: 7Days, Chipicao czy Fineti. Podstawą polityki spółki jest rozwój i ekspansja marek słodkich i wypiekanych przekąsek na wielu rynkach, w oparciu o innowacyjne podejście i silne moce produkcyjne. Firma posiada 8 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 50 krajach, zatrudniając ponad 5 400 pracowników.

 

 

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 30 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

 

Forward-Looking Statements

Niniejszy komunikat prasowy zawiera sformułowania odnoszące się do przyszłości. Słowa takie jak „będzie”, „umożliwi”, „otworzy”, ich odmiany i podobne wyrażenia występują w sformułowaniach odnoszących się do przyszłości, w tym między innymi informacji dotyczących strategii i planów rozwoju firmy Mondelēz International, transakcji i jej spodziewanych wyników oraz korzyści i przyszłych perspektyw dla działalności Chipita Global S.A. Na te informacje dotyczące przyszłości wpływ mają liczne elementy ryzyka i niepewności, z których wiele jest poza kontrolą Mondelēz International, co może spowodować, że rzeczywiste wyniki Mondelēz International będą się znacznie różnić od podanych informacji. Należy również zapoznać się z czynnikami ryzyka dla Mondelēz International, które od czasu do czasu mogą ulegać zmianie w raportach składanych do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy, w tym w ostatnio złożonym Raporcie Rocznym na Formularzu 10-K. Mondelēz International nie ponosi odpowiedzialności i nie zobowiązuje się do aktualizowania lub korygowania jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszej informacji prasowej, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez obowiązujące prawo lub przepisy. 



[1] Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij