Mondelēz International finalizuje transakcję przejęcia firmy Chipita S.A.• Mondelēz International, lider branży przekąsek, wita w swoich strukturach spółkę Chipita Global S.A., jej utalentowanych pracowników, uwielbiane przez konsumentów marki i bogaty dorobek;
• Transakcja stwarza nowe możliwości innowacyjnych połączeń rogalików i wypiekanych przekąsek Chipita Global S.A. z markami Mondelēz International, takimi jak Cadbury czy Milka.Mondelēz International ogłosił dziś, że zakończył proces
przejęcia spółki Chipita Global S.A., najszybciej rozwijającej się firmy w
kategorii rogalików i wypiekanych przekąsek w Europie Centralnej i Wschodniej.
Przejęcie
umożliwi Mondelēz International, zarówno w skali globalnej, jak i na rynkach
lokalnych, zaoferowanie szerokiego asortymentu wyrobów piekarniczych w Europie,
odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na tę kategorię. Transakcja
otworzy również nowe możliwości rozwoju, płynące z połączenia kultowych marek
Mondelēz International takich jak Cadbury czy Milka z popularnymi markami
rogalików i wypiekanymi przekąskami Chipita Global S.A., m.in. 7Days.
Przejęcie
globalnej firmy Chipita to znaczący krok w kierunku realizacji celu Mondelēz International jakim jest
inspirowanie ludzi na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób
odpowiedzialny. Jest to zarówno okazja do rozwoju marek Chipita Global S.A. na
rynku lokalnym, jak i rozszerzenia asortymentu firmy na arenie międzynarodowej.
Produkty firmy Chipita docierają już do dwóch miliardów konsumentów w ponad 50
krajach.
– „Chipita to
firma zbudowana na silnych fundamentach przez niezwykle utalentowany zespół.
Cieszymy się, że do Mondelēz International dołączą jej wyjątkowi pracownicy, ulubione
przez konsumentów marki i jej cały bogaty dorobek. Jest to element realizacji
naszej strategii, której celem jest zdobycie pozycji globalnego lidera w branży
przekąsek” – skomentował Vince Gruber, EVP & President Mondelēz Europe.
„Wejście
Mondelēz International w kategorię rogalików i wypiekanych przekąsek poprzez
przejęcie Chipita Global S.A. zwiększy tempo wzrostu w całej Europie i pomoże
wzmocnić naszą obecność na kluczowych, szybko rozwijających się rynkach Europy Centralnej
i Wschodniej”.
Dziś zostanie
powołany tymczasowy zespół zarządzający, który będzie kierował działaniami firmy
Chipita i wspierał proces integracji, zaplanowanej na 2022 rok.
Zespołem
składającym się z doświadczonych liderów Mondelēz International i Chipita
Global S.A., pokieruje Ivo Naydenov, który pracuje w Mondelēz International w
Europie Południowo-Wschodniej od prawie 20 lat. Ivo posiada wiedzę i bogate
doświadczenie, które zdobył rozwijając swoją karierę w branży spożywczej i
przekąskowej zarówno w Mondelēz International, jak i poza strukturami firmy.
- „Od dawna z uznaniem obserwuję działalność firmy Chipita.
Jestem podekscytowany możliwością pracy razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegami
nad innowacjami i nowymi wariantami produktów. Nawiązanie współpracy daje nam
możliwość uczenia się od siebie oraz wspólnego rozwoju, tworząc tym samym nowe
perspektywy dla naszych pracowników i marek. Zamierzamy wprowadzić firmę
Chipita Global S.A. do Mondelēz International w sposób przemyślany i
odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany
przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat” – komentuje Ivo
Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki Dyrektora Generalnego.
Dalsze informacje
dotyczące długoterminowych planów, wykraczających poza okres integracji,
zostaną przedstawione w kolejnych komunikatach prasowych.
O Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ:
MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i
cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 27 miliardów
USD w 2020 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania
przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak
ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone,
cukierki Sour Patch Kids oraz guma do
żucia Trident, odgrywa kluczową rolę
w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz
International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones
Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O Chipita
Firma Chipita
została założona w Grecji 40 lat temu. Jest jednym z największych producentów
słonych i słodkich przekąsek w Europie Centralno-Wschodniej, z około 580 mln
USD przychodów w 2020 roku. Firma zajmuje wiodącą pozycję w produkcji
pakowanych rogalików i wypiekanych przekąsek, a jej portfolio obejmuje kultowe
marki, do których należą m.in: 7Days, Chipicao czy Fineti. Podstawą polityki
spółki jest rozwój i ekspansja marek słodkich i wypiekanych przekąsek na wielu
rynkach, w oparciu o innowacyjne podejście i silne moce produkcyjne. Firma
posiada 8 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 50 krajach, zatrudniając
ponad 5 400 pracowników.
O Mondelez
Polska
Mondelez Polska
jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 30 lat obecną na naszym
rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i
ciastek markowych w Polsce. Bogata
oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady
Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka,
OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy
Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc.
Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Forward-Looking Statements
Niniejszy
komunikat prasowy zawiera sformułowania odnoszące się do przyszłości. Słowa
takie jak „będzie”, „umożliwi”, „otworzy”, ich odmiany i podobne wyrażenia
występują w sformułowaniach odnoszących się do przyszłości, w tym między innymi
informacji dotyczących strategii i planów rozwoju firmy Mondelēz International,
transakcji i jej spodziewanych wyników oraz korzyści i przyszłych perspektyw
dla działalności Chipita Global S.A. Na te informacje dotyczące przyszłości
wpływ mają liczne elementy ryzyka i niepewności, z których wiele jest poza
kontrolą Mondelēz International, co może spowodować, że rzeczywiste wyniki
Mondelēz International będą się znacznie różnić od podanych informacji. Należy
również zapoznać się z czynnikami ryzyka dla Mondelēz International, które od
czasu do czasu mogą ulegać zmianie w raportach składanych do Amerykańskiej
Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy, w tym w ostatnio złożonym Raporcie
Rocznym na Formularzu 10-K. Mondelēz International nie ponosi odpowiedzialności
i nie zobowiązuje się do aktualizowania lub korygowania jakichkolwiek
stwierdzeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszej informacji prasowej,
z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez obowiązujące prawo lub
przepisy.
Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii
Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem
Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek
Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).