Unia Europejska: UE zobowiązała się przeznaczyć 2,5 mld euro na lata 2021-2024 na ograniczenie wszelkich form niedożywienia. Wkład ten obejmuje pomoc humanitarną w celu zaspokojenia pilnych potrzeb, a także wsparcie w zwalczaniu podstawowych przyczyn niedożywienia, w tym długoterminowej transformacji systemów żywnościowych w krajach partnerskich UE.
Sektor prywatny: W ramach zobowiązania odpowiedzialnego biznesu na rzecz lepszego żywienia, firmy członkowskie International Food and Beverage Alliance (IFBA), w tym kilku członków FoodDrinkEurope, wypracowały nowe globalne zobowiązania żywieniowe:
- IFBA wyznaczyła nowe globalne cele dotyczące max. zawartości sodu w żywności pakowanej w około 40 podkategoriach żywności na lata 2025 i 2030. Każda firma IFBA zobowiąże się do spełnienia tych celów w kluczowych kategoriach, które razem stanowią co najmniej 75% sprzedaży firmy;
- IFBA opracowała ulepszoną globalną politykę odpowiedzialnego marketingu. W oparciu o tę politykę firmy IFBA muszą ograniczyć produkty, które sprzedają dzieciom poniżej 13 r.ż., do produktów spełniających określone kryteria żywieniowe; lub całkowicie powstrzymać się od kierowania działań marketingowych do dzieci poniżej 13 r.ż. Jest to minimalny światowy standard, którego wszystkie firmy IFBA zobowiązują się przestrzegać od 2022 r.