„Herbapol-Lublin” S.A. docenia polskich plantatorów w Dniu Polskiej Żywności25 sierpnia przypada Dzień Polskiej Żywności. To doskonała okazja, by przypomnieć,
że sukces polskich produktów zawdzięczamy współpracy z lokalnymi dostawcami. Dzięki nim możemy nieprzerwanie cieszyć się wyjątkowymi smakami herbatek czy dżemów. „Herbapol-Lublin” S.A. od 1949 roku czerpie inspirację z natury i niezmiennie oferuje polskim konsumentom produkty wysokiej jakości, pełne smaku i o przyjemnym aromacie,
a w jego ofercie znajdziemy herbatki i dżemy tworzone z surowców od rodzimych dostawców.Patriotyzm konsumencki to rosnący trend, zarówno na rynku
spożywczym, jak i kosmetycznym, dodatkowo wzmocniony przez pandemię. Coraz bardziej
świadomi konsumenci zwracają uwagę już nie tylko na skład produktów. Ważne jest
także to, kto jest ich producentem, a także skąd pochodzą surowce użyte do ich
przygotowania. Jednym z powodów jest chęć wspierania polskiej gospodarki i polskich firm, ale równie
istotna jest dobra jakość tych produktów. Według badań przeprowadzonych na
zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w 2020 roku,
podczas codziennych zakupów konsumenci kierują się przede wszystkim jakością,
ceną i miejscem pochodzenia produktów. Co więcej, aż 73% respondentów deklaruje,
że mając możliwość wyboru wybrałoby produkt polskiego pochodzenia.
– To, co teraz stało się modne – lokalność i polskość – dla nas jest naturalne
i stanowi część DNA naszej firmy. Wyraźnie widać, że produkty wytwarzane w
Polsce, przez rodzimych producentów są coraz bardziej popularne wśród
konsumentów. Obok argumentów takich jak wspieranie gospodarki czy lepsza jakość
tych wyrobów wydaje się, że równie ważny jest element wartości i misji, z jakim
utożsamiamy polskie marki. Chętniej sięgamy po produkty, które są w stanie dać
nam coś więcej: szukamy emocji, przynależności, historii. W przypadku produktów
z zielonym listkiem, który od lat widnieje na opakowaniach naszych wyrobów,
jest to przyjemność, smak, aromat, ale także przypomnienie ciepła rodzinnego
domu i beztroskich czasów dzieciństwa. Tworząc ofertę i komunikację naszej
marki wiemy, że musimy zrealizować to oczekiwanie – i dlatego od lat stawiamy
na surowce pochodzące z Polski, często
z określonych rejonów, pozyskiwane od sprawdzonych dostawców – podkreśla
Anna Sambor, dyrektor marketingu „Herbapol-Lublin” S.A.
Zioła od sprawdzonych dostawców nieprzerwanie od ponad 70 lat
Historia firmy „Herbapol-Lublin”
S.A. jest ściśle związana z ziołami. Dzięki ugruntowanej wiedzy, własnym
punktom skupu oraz zlokalizowanym w lubelskiej siedzibie laboratoriom
zapewniającym niezmiennie wysoką jakość surowca, firma pozostaje liderem
kategorii herbat ziołowych w Polsce.
„Herbapol-Lublin” S.A. od
lat współpracuje z zaufanymi plantatorami, którzy często od kilku pokoleń dostarczają
do Herbapolu zioła wykorzystywane do produkcji herbatek ziołowych.
Najpopularniejsze pod
kątem upraw są mięta pieprzowa, melisa lekarska oraz szałwia.
Od wielu lat herbatka miętowa od
Herbapolu to najchętniej wybierana herbatka ziołowa w Polsce. Aktualnie oddział skupu w Wielbarku
współpracuje z 24 plantatorami, a zioła pochodzą głównie z upraw
zlokalizowanych na Warmii i w Polsce wschodniej – rejonu kraju słynącego z
czystego powietrza i dobrych warunków klimatycznych.
W 2014 roku w portfolio
marki Herbapol pojawiły się także produkty dżemowe. Producent postawił na klasyczne
smaki, które lubią polscy konsumenci. Owoce używane do produkcji dżemów,
konfitur i powideł firma pozyskuje głównie od lokalnych dostawców, dzięki czemu przetwory marki wyróżniają się
nie tylko jakością, ale i smakiem. Marka Herbapol stawia na polskie owoce,
takie jak truskawki, czerwone porzeczki, agrest, ale też na ich lokalne czy
konkretne odmiany, jak wiśnia
nadwiślanka, jabłka z mazowieckich sadów, malina polana, śliwka węgierka czy czarna
porzeczka z okolic Nałęczowa.
Gwarancja wieloletniej współpracy
– Zioła i owoce pochodzące od polskich, sprawdzonych dostawców są
nieodłącznym elementem sukcesu naszej marki. W Dniu Polskiej Żywności chcemy
przypomnieć i podkreślić ich rolę w tworzeniu naszych produktów, ponieważ to w dużej
mierze dzięki nim ich smak kochają Polacy – dodaje Anna Sambor.
Zapotrzebowanie na
kluczowe surowce używane do produkcji flagowych produktów marki Herbapol nie
maleje. Plantatorzy i dostawcy ziół oraz owoców chcący podjąć współpracę
z firmą mogą liczyć na długoletnie umowy i wsparcie merytoryczne w zakresie
odpowiedniego przygotowania surowców.
„Herbapol-Lublin” S.A.
„Herbapol-Lublin” S.A. jest polską firmą branży spożywczej, która
w ciągu ponad 70 lat obecności na naszym rynku ugruntowała swoją pozycję lidera. Zajmuje pierwsze miejsce w
segmencie syropów owocowych, herbatek owocowych, ziołowych, czerwonych,
funkcjonalnych, białych oraz drugie miejsce w kategorii herbat zielonych i
dżemów.
„Herbapol-Lublin” S.A. to przede wszystkim znane na polskim rynku
marki Herbapol i Big-Active.
Na bogate portfolio firmy składają się produkty należące do kategorii
herbat, produktów dżemowych, napojów oraz syropów. W 2019 roku do portfolio
firmy dołączyły produkty z linii BIO.
W 2017 roku firma zadebiutowała także w kanale HoReCa,
wprowadzając na rynek dwie linie herbat: Breakfast i Premium.
W 2019 „Herbapol-Lublin” S.A. otrzymał m.in. Diament Forbesa dla najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce, a wybrane produkty po raz kolejny zostały wyróżnione nagrodą Kupców Polskich - Złoty Paragon oraz Hit Handlu.
W 2020 roku firma zaistniała na rynku kosmetycznym wprowadzając markę naturalnych kosmetyków i suplementów Herbapol Polana.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.herbapol.com.pl oraz www.herbapol-polana.com.
Herbapol za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała
Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, udziały wartościowe, w okresie
VII 2020-VI 2021 i I-VI 2021 w kategorii: Herbaty, segment Herbat ziołowych(definicja
własna Herbapol).*
Herbapol za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała
Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, udziały wartościowe, w
okresie I-VI 2021 w kategorii: Herbaty, segment Herbat ziołowych (definicja własna
Herbapol).