KitKat w wersji wegańskiej już wkrótce w PolsceDługo oczekiwana wegańska wersja kultowego batona KitKat wchodzi równolegle na sześć rynków. Obok Polski, nowość będzie dostępna w sklepach Estonii, Litwy, Łotwy, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Wkrótce dołączą do nich kolejne kraje, w tym Australia i Brazylia.- Bardzo cieszymy się, że Polska jako jeden z
pierwszych rynków wprowadzi do sprzedaży ten tak wyczekiwany, wegański wariant
batonika KitKat. Już od czerwca będzie on dostępny w sklepach sieci Żabka –
komentuje Anna Mitura, Dyrektor Dywizji Słodyczy Nestlé w Polsce i
dodaje – To odpowiedź na bardzo
istotny trend, który obserwujemy również w kategorii słodyczy. Coraz więcej
konsumentów włącza do diety produkty roślinne. Dzięki naszej nowości, będą
mogli cieszyć się kultowym smakiem KitKat, teraz także w wersji na bazie roślin.
Nowy KitKat V to pyszne połączenie chrupiącego wafelka i
delikatnej, rozpływającej się w ustach czekolady, tak dobrze znane z klasycznego
wariantu batonika uwielbianego przez konsumentów na całym świecie.
Nowa, roślinna receptura powstała w centrum badań i
rozwoju słodyczy Nestlé w Yorku w Wielkiej Brytanii. Łącząc doświadczenie z
obszaru produkcji słodyczy i innowacji Nestlé w zakresie żywności roślinnej,
udało się uzyskać produkt, który doskonale odzwierciedla oryginalny smak KitKat,
a przede wszystkim oferuje wyśmienitą czekoladę o delikatnej, aksamitnej
konsystencji.
Jak podkreśla Louise Barrett, szefowa Technologicznego
Centrum Produkcji Słodyczy Nestlé w Yorku – Odtworzenie kultowego smaku
KitKat tylko przy użyciu składników roślinnych było dużym wyzwaniem. Bardzo
zależało nam, aby właściwie wyważyć proporcje między roślinnym mlekiem i kakao.
Efekt naszych prac to nowa, wegańska czekolada, z której jesteśmy bardzo dumni.
Mam nadzieję, że docenią ją także fani naszych słodyczy.
KitKat V jest certyfikowany jako produkt wegański. Do
jego produkcji wykorzystywane jest wyłącznie kakao pozyskiwane w sposób
zrównoważony. Standardy w tym obszarze zdefiniowane są w ramach programu Nestlé
Cocoa Plan oraz wytycznych organizacji Rainforest Alliance. Mleko, stosowane w wariancie
klasycznym, zastąpiono tutaj roślinnym napojem na bazie ryżu, uzyskując
świetną konsystencję i smak.
– KitKat to marka, która nieustannie zaskakuje nowymi
smakami i składnikami – mówi Alexander von Maillot, globalny szef Dywizji
Słodyczy i Lodów w Nestlé – Jedną z najczęstszych próśb, z którą
zwracano się do nas w mediach społecznościowych, było stworzenie wegańskiego
wariantu batona KitKat – cieszymy się, że mogliśmy spełnić to życzenie. To
propozycja dla każdego, kto chce wprowadzić więcej produktów roślinnych do
swojej diety.
Globalne badania wykazały, że ludzie są zainteresowani żywnością
pochodzenia roślinnego w różnych kategoriach produktowych. Nestlé pomaga im w stosowaniu
diety opartej w większym stopniu na produktach roślinnych, oferując różnorodne
opcje w swoim szerokim asortymencie żywności i napojów.
Na świecie firma oferuje roślinne alternatywy nabiału na
bazie ryżu, owsa, soi, kokosa, grochu i migdałów dostępne w różnych
kategoriach. Wśród nich są m.in. lody bezmleczne, roślinne śmietanki do kawy,
napoje na bazie ryżu, owsa i grochu, kawy, wegańskie alternatywy mleka
skondensowanego, jak również sery bezmleczne, wykorzystywane w burgerach
roślinnych. W Polsce w tym roku do sprzedaży weszły roślinne warianty kawy flat
white w kapsułkach, które powstają na bazie napoju kokosowego i owsianego.
O Nestlé
Nestlé w
Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600
produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER,
PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na
polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w
8 lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|