Kto sięga po roślinne zamienniki mięsa?Marka żywności roślinnej Garden Gourmet firmy Nestlé przeanalizowała zwyczaje Polaków, którzy ograniczają mięso w codziennej diecie, by sprawdzić, kto sięga po zamienniki mięsa.Po sukcesie zamienników nabiału, rynek podbijają
roślinne alternatywy mięsa. Produkty te odpowiadają na potrzeby konsumentów
poszukujących smaku i tekstury mięsa, jednak pragnących wprowadzać do diety jego
zdrowszą alternatywę. Liczba takich osób rośnie: o ile w 2019 r. co dziesiąte
gospodarstwo domowe w Polsce kupiło przynajmniej jeden taki produkt, o tyle w
2020 grupa ta wzrosła do 17 proc.[1]
Zwiększa się również częstotliwość zakupów[2],
przewiduje się, że zjawiska te – w efekcie zachodzących zmian społecznych i
świadomościowych – będą postępować.
Co istotne, do grona osób sięgających w sklepach
po roślinne zamienniki mięsa zaliczają się zarówno osoby niejedzące mięsa
wcale, jak wegetarianie, ale i konsumenci, którzy mięso jedzą regularnie.
I to jest właśnie grupa, która ma obecnie największy wpływ na rozwój kategorii.
Jak podkreśla Aleksandra Środa, Business
Development Manager w Nestlé Polska, odpowiedzialna za markę Garden Gourmet „Alternatywne
źródła białka to jedna z najszybciej rosnących kategorii spożywczych w
Polsce. I to właśnie fleksitarianie – czyli konsumenci ograniczający mięso w
diecie – decydują o rosnącej sile tego segmentu. Co więcej, ich potrzeby będą
wskazywać kierunki dalszego rozwoju rynku. Konsumenci coraz częściej będą
sięgać nie tylko po produkty, które można wykorzystać, przygotowując obiad, ale
również po te, z których mogą powstać smaczne przekąski, a także śniadania czy
kolacje”.
Trend włączania do diety zamienników mięsa
jest widoczny nie tylko w dużych miastach. Drugą największą grupą
konsumentów sięgających po tego typu produkty są mieszkańcy obszarów wiejskich.
I choć, jak podkreśla ekspertka Garden Gourmet, dane mogą dotyczyć ludności
mieszkającej w najbliższej okolicy dużych miast, wciąż jednak jest to istotny
obszar dystrybucji żywności na bazie roślin.
Co motywuje Polaków do sięgania po roślinne
zamienniki mięsa?
- Do ograniczenia spożywania produktów
odzwierzęcych i zainteresowania się alternatywami mięsa motywują względy
zdrowotne, ale również ciekawość, chęć urozmaicenia diety i znalezienie sposobu
na proste przygotowanie posiłków – mówi Aleksandra Środa – Nasze
badania dowodzą, że fleksitarianie poszukują w żywności roślinnej dobrego smaku i
tekstury, bogactwa białka, niskiej zawartości tłuszczu i cholesterolu oraz
niskiej kaloryczności.
Odpowiedzią Nestlé na te potrzeby oraz
oczekiwania konsumentów jest marka Garden Gourmet: smaczne i pożywne produkty
roślinne: zamienniki mięsa, dostępne m.in. w formie „mielonego”, burgerów,
klopsików, filecików. Stworzone z białka roślinnego, produkty Garden Gourmet idealnie
nadają się do codziennego, domowego przygotowywania posiłków: można je bowiem gotować,
smażyć, piec, dusić i grillować. Obecnie produkty są dostępne w sieci Kaufland
oraz na Frisco.pl. Ciekawe pomysły na dania znaleźć można na gardengourmet.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze
żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym
m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK,
NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku.
Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
[1] Nestlé Polska za GfK Polonia
Panel Gospodarstw Domowych, penetracja roczna i roczna częstotliwość zakupu
kategorii Chilled Veggie Products. Total Poland, lata 2019, 2020. Definicja
kategorii według wytycznych Nestlé
pełna lista aktualności
|