Relacja z konferencji PFPŻ ZP pt.: „Przemysł żywnościowy a ochrona danych osobowych – szanse i zagrożenia w dobie gospodarki opartej o dane”W dniu 14 kwietnia 2021 r. odbyła się konferencja pt.: „Przemysł żywnościowy a ochrona danych osobowych - szanse i zagrożenia w dobie gospodarki opartej o dane” zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców (PFPŻ ZP) pod honorowym patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) i patronatem Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. Partnerem wydarzenia była Kancelaria SSW Pragmatic Solutions.Andrzej Gantner, wiceprezes i
dyrektor generalny PFPŻ ZP oraz zastępca Prezesa UODO Mirosław Sanek powitali
uczestników wydarzenia podkreślając znaczenie branży spożywczej z punktu
widzenia gospodarczego Polski oraz zaznaczając wieloaspektowość zagadnienia ochrony
danych osobowych i istotę tej kwestii dla podmiotów sektora spożywczego. Mirosław Sanek zadeklarował, iż UODO jest
organem chętnym i przygotowanym do efektywnej współpracy w celu utworzenia
korzystnego otoczenia, a synonimem ochrony danych nie jest ograniczenie działalności
gospodarczej, tylko zapewnienie bezpiecznego i swobodnego przepływu danych na rynku. Ponadto, w swoim przemówieniu Mirosław Sanek podkreślił, iż w obecnym czasie wyzwaniem dla pracodawców będzie uruchomienie
szczepień przeciwko koronowirusowi SARS CoV-2 w miejscach pracy i w tym
kontekście zapewnienie ochronny danych osobowych.
Pierwszą prezentację na temat umów z
kontrahentami w kontekście najczęstszych
ryzyk oraz dobrych praktyk omówiła adwokat Katarzyna Szczudlik, Partner w
Kancelarii SSW Pragmatic Solutions. W swoim wystąpieniu Pani Adwokat odpowiedziała
na pytania, jak zarządzać umowami z kontrahentami czy w jaki sposób należy dokonać
mapowania procesów i oceny ryzyka, a także omówiła główne błędy w umowach z kontrahentami.
Uczestnicy konferencji zapoznali się również z przykładami najlepszych praktyk
rynkowych.
Następnie adwokat Jakub Kubalski w Kancelarii SSW Pragmatic Solutions przedstawił prezentację pt. „Adtech, programmatic
marketing, chatbots – wdrożenie algorytmów AI/ML, korzystanie z cookies, third
-party cookies – analiza prawna oraz etyczna treści i mechanik marketingowych”.
W trakcie wystąpienia Prelegent poruszył takie zagadnienia jak istota prawa
oraz korzystania z baz danych, IP Action plan, Programmatic – ograniczanie
konkurencji, kodeksy etyki oraz Programmatic – korzystanie z ciasteczek, RODO.
Kolejną prezentację pt. „Dane osobowe jako waluta w relacjach
z klientami i kontrahentami” omówiła Aleksandra Czubek, prawnik w Kancelarii SSW
Pragmatic Solutions. Uczestnicy konferencji zapoznali się z takimi kwestiami
jak cel korzystania z danych osobowych w e-commerce czy przetwarzanie danych w celach
marketingowych. Prelegentka omówiła także zapisy Dyrektywy w sprawie niektórych
aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych 2019/770 ze
szczególnym uwzględnieniem wyłączeń na gruncie tego aktu prawnego.
Następnie radca prawny dr Magdalena Rycak z Centrum
Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego przedstawiła
prezentację „Ochrona danych osobowych kandydatów na pracowników w przemyśle spożywczym”.
W trakcie wystąpienia omówiony został proces rekrutacji z punktu widzenia
ochrony danych osobowych oraz przywołane zostały akty prawne regulujące to zagadnienie.
Konferencję zamknęła mecenas
Magdalena Osińska, dyrektor Działu Prawnego PFPŻ ZP.
pełna lista aktualności
|