Największe targi online dla branży spożywczej – już za nami!Targi WorldFood Poland 2021 już za nami. Tegoroczna edycja była wyjątkowa – pierwszy raz w nowej wirtualnej formule. Informacje spływające do organizatorów dowodzą, że wydarzenie to okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. W targach udział wzięło 160 wystawców z 22 krajów oraz 2 166 zalogowanych użytkowników reprezentujących głównie handel hurtowy i detaliczny, produkcję spożywczą oraz gastronomię!Targi online
– alternatywa, na którą czekała branża
Choć światowa
pandemia zburzyła dotychczasowy porządek w wielu obszarach naszego
funkcjonowania, to nie zamroziła na szczęście jednego: ludzkiej pomysłowości
oraz innowacyjności.
Dzięki takim
inicjatywom jak targi
organizowane w przestrzeni wirtualnej, branża spożywcza może nadal harmonijnie funkcjonować.
Przedsiębiorcy mogą nie tylko cały czas nawiązywać nowe kontakty, lecz także
wymieniać się doświadczeniami i poglądami na sprawy, którymi na co dzień żyją.
Strefa EXPO i
networking – wirtualne okno na świat
Organizatorzy
przygotowali strefę EXPO, w której
umieścili wirtualne stoiska oraz profile wystawców. Strefa ta, oprócz funkcji
prezentacji produktów, zapewniła również możliwość działań networkingowych.
Za pomocą platformy
w ciągu 3 dni wysłane zostały 13 734 wiadomości tekstowe, nawiązano 2 547 tys.
połączeń audio oraz 1 836 połączeń audiowizualnych.
Spotkania video cieszyły się dużą popularnością i ich sumaryczny czas wyniósł
12 120 minut, co stanowi ponad 200 godzin.
„Targi World Food Poland 2021 w formacie online zostały
profesjonalnie zorganizowane. Platforma działała płynnie, a organizatorzy
dokładali starań, żeby uczestnicy odwiedzali stoiska.” – tak
podsumowuje udział w targach jeden z Wystawców, Anthony Chiu z firmy Hedonista,
firmy produkującej chińskie oleje chili.
Konferencje, debaty i panele dyskusyjne
Wśród prelegentów można było usłyszeć przedstawicieli rządu i instytucji,
ekspertów i przedsiębiorców oraz reprezentantów mediów, których wystąpienia
cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, ponad 1,5 tys. odbiorców wzięło udział
w targowych konferencjach, wszystko to w specjalnie dla tego celu stworzonej
Strefie Konferencji.
Każdy dzień targów podzielony
był na bloki tematyczne związane z aktualnymi zagadnieniami oraz wyzwaniami
branży spożywczej. Omówione zostały m.in.:
- Wpływ pandemii
COVID-19 na międzynarodowy handel w obszarze rolno-spożywczym
- Eksport na rynki
Wschodnie i wszystkie aspekty formalne i praktyczne z nim związane
- Trendy kształtujące
przyszłość branży spożywczej, innowacje, superfood i novel food
- Rynek żywności
organicznej w Polsce i na świecie
- Suplementy diety i
żywność funkcjonalna
- Systemy jakości w
produkcji wieprzowiny i jej przetworów
- Polska Wódka elementem
dziedzictwa i tradycji kultury
- Kompetencje pracownika
przyszłości i kierunki zmian w branży HoReCa!
Debata
inauguracyjna
Targi rozpoczęły
się debatą otwierającą z udziałem Grzegorza Pudy, Ministra Rolnictwa i Rozwoju
Wsi. Minister wraz z zaproszonymi gośćmi: p. Małgorzatą Gośniowską-Kola (Dyrektor
Generalny KOWR), senatorem Jackiem Boguckim, Dariuszem Sapińskim (Prezes
Zarządu Mlekovita), Jackiem Zarzeckim (Prezes Polskiego Związku Hodowców i
Producentów Bydła Mięsnego). Dyskutowali na temat wpływu pandemii COVID-19 na
kształt międzynarodowego handlu w obszarze rolno-spożywczym. Wskazali szanse
dla polskich eksporterów żywności oraz omówili obecne trendy konsumenckie i
sprzedażowe. Wystąpienie Ministra wraz z zaproszonymi gośćmi przyciągnęło
rekordową liczbę słuchaczy.
W targach
brały udział także firmy z Mazowsza a Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam
Struzik, słowem wstępu nawiązał do bogactwa produktów spożywczych wytwarzanych
na Mazowszu oraz zachęcił do wzięcia udziału w wirtualnych targach.
Partnerami merytorycznymi i
współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje oraz przedsiębiorstwa branżowe oraz eksperci z
wybranych dziedzin, m.in.: Unia
Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Mintel, Euromonitor
International, Stowarzyszenie Polska Wódka, Biokurier, Hipoalergiczni,
Bezpieczeństwo żywności w praktyce, Fooodtech.ac, Startup Academy, Clever
Logistic, Trójkąt Sp. z o.o., Virtus,
FoodMeLaw, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada
Suplementów i Odżywek.
Nowa rzeczywistość
Pandemia,
która ograniczyła możliwości w wielu dziedzinach gospodarki, nie zniechęciła
organizatorów targów WorldFood Poland do stworzenia wirtualnej przestrzeni
targowej, umożliwiającej potencjalne interakcje targowe w formie online.
Organizatorzy targów podjęli się inicjatywy stworzenie alternatywnej formy
komunikacji biznesowej dla branży spożywczej w formie wirtualnego wydarzenia,
co zostało docenione przez większość uczestników.
Platforma
będzie jeszcze dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników do końca
miesiąca tj. 30 kwietnia! Nadal można przeglądać wirtualne stoiska, profile
wystawców i ich produkty oraz nawiązywać bezpośrednie kontakty poprzez funkcje
czatu. Dostępne są również nagrania z konferencji, które można sobie odtworzyć
w dowolnym czasie. Platforma dostępna jest tutaj: https://virtualexpo.worldfood.pl/
Szczególne
podziękowania organizator targów kieruje do wszystkich partnerów: instytucjonalnych,
merytorycznych oraz medialnych, którzy aktywnie brali udział w przygotowywaniu
oraz promowaniu wydarzenia. „Wyrazy
podziękowania należą się także Wystawcom za chęć udziału w innowacyjnym
rozwiązaniu dla branży spożywczej oraz wszystkim gościom za wzięcie udziału w
targach WorldFood Poland Virtual Expo. Czas pandemii spowodował wiele zmian i zmobilizował zarówno nas jako
organizatorów jak i przedsiębiorców, do poszukiwania alternatywnych rozwiązań i
sposobów na kontakty biznesowe. Mam nadzieję, że wirtualna forma targów przyczyni
się do rozwoju firm biorących udział w wydarzeniu online. Mam nadzieję, że
kolejna edycja odbędzie się już stacjonarnie, wśród smaków i zapachów z całego
świata . Do zobaczenia w następnej edycji WorldFood Poland w dniach 05-07
kwietnia 2022!” – mówi Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów
WorldFood Poland.
Więcej
informacji na temat Targów: https://www.worldfood.pl/