Hochland w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki" znalazło się 10 dobrych praktyk z firmy Hochland Polska. Najnowszy opublikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu największy w Polsce przegląd CSR i zrównoważonego rozwoju potwierdza ogromną mobilizację i zaangażowanie w walkę z pandemią. Wiele firm wdrożyło zupełnie nowe działania CSR, które miały nieść pomoc i wsparcie. W 19. już edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" odnotowano ponad 40 proc. wzrost działań zgłoszonych do publikacji po raz pierwszy. Łączna liczba praktyk, które znalazły się w raporcie stanowi rekord w historii wydawnictwa i wynosi blisko 2000.Forum Odpowiedzialnego
Biznesu, którego Hochland Polska jest Partnerem od ubiegłego roku, corocznie wydaje
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki". Główną część
stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju,
zgłaszanych przez firmy na przełomie grudnia i stycznia.
Najnowsza edycja zawiera 1958 przykładów dobrych
praktyk, które zostały zgłoszone przez 225 firm.
Pod względem dobrych praktyk to rekordowa publikacja, natomiast liczba firm to
drugi wynik w historii ukazywania się raportu.
Forum Odpowiedzialnego
Biznesu doceniło firmę Hochland Polska za 10 realizowanych godnych polecenia
praktyk, w tym: trzy z zakresu pracy; cztery z zakresu środowisko; jedną
z zakresu uczciwych praktyk operacyjnych oraz dwie praktyki z zakresu
zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej.
- Miniony, 2020 rok pokazał, że Hochland Polska w obszarze
zrównoważonego rozwoju może pochwalić się wieloma dobrymi praktykami. Mimo
trwającej pandemii, która skierowała oczy biznesu na optymalizacje kosztów,
Hochland pozostał wierny przyjętej strategii i nie zrezygnował z misji na rzecz
zrównoważonego rozwoju. Krzewiąc
kulturę zrównoważonego rozwoju Hochland Polska angażuje wszystkich pracowników,
aby dbali o środowisko naturalne i społeczne – dziś i jutro. Działania
te zostały też docenione przez niezależnych ekspertów, a firma Hochland otrzymała
ostatnio prestiżowe wyróżnienie złoty Laur Klienta 2021 w kategorii
Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle. – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR &
Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Opis dobrych praktyk
Hochland Polska, które znalazły się w 19. Raporcie „Odpowiedzialny biznes w
Polsce. Dobre praktyki 2020”:
Dobre praktyki z zakresu
pracy
- SERBastion
służy radą – Bezpiecznie i odpowiedzialnie o każdej porze to program
edukacyjny firmy Hochland, który ma na celu promocję bezpiecznych zachowań
w pracy i życiu prywatnym wśród pracowników. Poruszono tematy powiązane z
porami roku i zagrożeniami, które występują w danym okresie, poprzez
publikacje w portalu pracowniczym oraz umieszczanie w obszarze
produkcyjnym plakatów informacyjnych promujących bezpieczne zachowanie i
zwracających uwagę na zagrożenia.
- Od
wielu lat w Hochland w ramach dialogu z pracownikami odbywają się
cykliczne spotkania pracowników kierownictwa. Ze względu na pandemię w
listopadzie 2020 r. spotkanie odbyło się w formie online. Również w
formule online zorganizowano piąty Campus Strategiczny pod hasłem „Campus
goes digital”. Udział w nim wzięło 49 pracowników, którzy wspólnie
pracowali nad Strategią 2025
- Dwa
programy rozwojowe dla Liderów zostały zainicjowane przez Hochland. W
listopadzie 2020 r. wraz z Hochland Rumunia firma uruchomiła pierwszą
edycję ,,Akademii Liderów Projektów Hochland”. Jednym z kluczowych
elementów w przyjętej do realizacji na lata 2020–2025 strategii jest
obszar związany z rozwojem kompetencji liderskich w organizacji. W związku
z tym uruchomiono dwie edycje programu rozwojowego ,,First Time Line
Manager”. Pierwsza edycja wystartowała w listopadzie 2020, z kolei druga
zostanie uruchomiona w czerwcu 2021 r.
Dobre praktyki z zakresu
środowiska
- W
piątej edycji loterii marki Almette, Hochland na główną nagrodę
przeznaczył Dom z natury, czyli urządzony ekodom. Inwestycja została
wykonana z drewna świerkowego. Dzięki specjalnej konstrukcji ścian dom
spełnia wysokie wymogi izolacyjne, zużywając mniej energii. Ponadto m.in.
na dachu zamontowano instalację fotowoltaiczną, która pozwala na produkcję
własnego prądu na potrzeby ogrzewania i oświetlenia.
- Hochland
opracował mapę drogową dla zrównoważonych opakowań. Firma postawiła sobie
cel, aby do roku 2025 opakowania Hochland Polska były w 100% zdatne do
recyklingu. Weryfikacji pod kątem przydatności do recyklingu zostały
poddane opakowania wszystkich produktów – kierowano się kryterium dążenia
do wypracowania opakowań opartych na strukturach monomateriałowych. Dla
każdego produktu określone zostały konkretne działania i ich plan
realizacji w czasie.
- Nowa
edycja kalendarza firmowego Hochland Polska na 2021 r. pod hasłem Kuchnia
bez resztek, czyli zero waste z Hochland to 12 autorskich pomysłów
kulinarnych na gotowanie bez resztek i na kreatywne wykorzystywanie
resztek do przyrządzania nowych posiłków. Zdjęcia potraw wykonali i
sfotografowali pracownicy firmy w ramach czternastej edycji konkursu
fotograficznego
- Hochland
rozwija zrównoważony transport. Firma zainwestowała w samochody
elektryczne na potrzeby flotowe – po jednym samochodzie na zakład w każdej
lokalizacji, w Kaźmierzu i Węgrowie. Będą to samochody tzw. placowe do
użytkowania ogólnego, dla celów służbowych pracowników, którzy nie mają na
stałe przypisanego samochodu jako narzędzia pracy, a podróżują w celach
służbowych do klienta lub dostawcy.
Dobre praktyki z zakresu
uczciwe praktyki operacyjne
- Partnerstwo
jako fundament współpracy z Rolnikami będącymi dostawcami mleka w firmie
Hochland realizowane jest poprzez zapewnianie im przejrzystych warunków
finansowych, organizowanie szkoleń i oferowanie profesjonalnego,
codziennego wsparcie w gospodarstwie. Pracownikom terenowym w pracy z
rolnikami towarzyszy Grupa Doradcza FDF (For Dairy Farm). Dla każdego
gospodarstwa został opracowany plan działania, stopniowo ewaluowane są
rezultaty. Szczególny nacisk kładziony jest na dobrostan zwierząt,
zapobieganie chorobom i prawidłowe żywienie.
Dobre praktyki z zakresu
zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
- Hochland
jako Dobry sąsiad zrealizował w 2020 r. inicjatywy wspierające społeczność
lokalną. We wrześniu 2020 r. miała miejsce ósma edycja Półmaratonu
Hochland Doliną Samy i Pyrlandzka Dycha, którego współorganizatorem od
początku jest firma Hochland Polska. Ze względu na konieczność
wprowadzenia dodatkowych zasad bezpieczeństwa, stworzono nową formułę
wydarzenia. Uczestnicy wybierali spośród biegu na 10 km, biegu na 21,1 km
oraz marszu nordic walking na dystansie 10 km. Z podanych wyników
utworzono klasyfikację wirtualną wszystkich uczestników na danych
dystansach. W wirtualnej edycji Hochland Półmaratonu zarejestrowało się w
sumie 277 osób.
- Firma
Hochland, zgodnie z ideą #hochlandsiedzieli, zrealizowała praktykę
solidarność, dobroczynność, wsparcie. Firma zaangażowała się w
ogólnopolską zbiórkę Fundacji Siepomaga na wyposażenie oddziałów zakaźnych
i placówek medycznych zaangażowanych w walkę z epidemią. Przekazano na tę
akcję darowiznę pieniężną. Hochland uczestniczył także w akcji Polskiej
Federacji Producentów Żywności i Związku Pracodawców, której celem było
przekazanie żywności jako wsparcie dla detalistów. Pracownicy Hochland
przyjęli wyzwanie, aby pomóc ciężko chorym dzieciom i wzięli udział w
akcji zbierania funduszy w akcji #Gaszyn Challenge. W 2020 r. Hochland
Polska objął swoją pomocą Słodką Polskę, Reprezentację Polski Dzieci z
Cukrzycą, został partnerem Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą i aktywnie
uczestniczy w działalności Stowarzyszenia CukierAsy.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” znajduje się
pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf
Hochland
działa na polskim rynku od ponad 25 lat, do portfela marek należą najpopularniejsze sery: Hochland, Almette, Valbon.
Produkuje w Polsce w dwóch fabrykach: w Kaźmierzu
i Węgrowie.
pełna lista aktualności
|