Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich dot. żywności, 23.03.2021 r.Centrum Polubowne Rozwiązywania Sporów dot. Żywności oraz Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców w dniu 23 marca 2021 r. zorganizowały konferencję pod patronatem UOKiK pt.: „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich dot. żywności”.Wydarzenie
otworzył Andrzej Gantner, wiceprezes, dyrektor generalny PFPŻ ZP i redaktor
naczelny kwartalnika „Food-Lex”, który podziękował Dariuszowi Łomowskiemu, reprezentującemu
Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji, za dotychczasową współpracę i wspieranie
idei Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności.
Następnie Dariusz Łomowski omówił
kwestię polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich z perspektywy roli i
zadań UOKiK. W trakcie prezentacji zostały podsumowane cztery lata funkcjonowania
systemów ADR, a także został przedstawiony aktualny system ADR w Polsce, z
podkreśleniem, iż Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności stanowi
jedyny tego rodzaju podmiot w Unii Europejskiej.
Kolejną prezentację pt. „Reklamacje konsumenckie w branży
spożywczej – praktyczne doświadczenia” przedstawiła Blanka Mellova, kierownik
Serwisu Konsumenta & Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness w Nestle. W
swoim wystąpieniu Prelegentka skupiła się na rosnących w ostatnich lat oczekiwaniach
konsumenckich, a także na zmianach rynkowych przekładających się na potrzebę
obsługi konsumentów w systemie omnichannel. Przywołane zostały studia
przypadków w celu podkreślenia, iż każdy sygnał i kontakt z trudnym klientem może
doprowadzić do udoskonalenia działań producenta.
Magdalena Osińska, radca prawny, dyrektor Działu Prawnego w PFPŻ ZP i przewodnicząca
zespołu Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności przedstawiła
dotychczasowe doświadczenia i prowadzone sprawy Centrum, w tym przedstawiła
skład nowo powołanego zespołu Centrum. Prelegentka przypomniała, iż Centrum
jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich dot. żywności, które w sierpniu 2018 r. zostało
zarejestrowane przez UOKiK oraz zgłoszone do KE i uwierzytelnione na
europejskiej platformie ODR. Dzięki prezentacji uczestnicy konferencji mieli
możliwość zapoznania się z informacją o powtarzających się lub istotnych
problemach prowadzących do sporów konsumenckich.
Ostatnią
prezentację pt. „Zarządzanie roszczeniami konsumenckimi i komunikacja z
klientem w sytuacjach kryzysowych” wygłosiła Ewa Rutkowska, adwokat, wspólnik w
Kancelarii Prawnej KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński. Podczas wystąpienia zostały
zinterpretowane m.in. przesłanki odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez
produkt na gruncie Kodeksu Cywilnego oraz zostały omówione zadania zespołu
kryzysowego. Uczestnicy webinarium zapoznali się również ze studiami przypadków
różnych producentów.
pełna lista aktualności
|