Rośnie rynek kawy z ekspresuRosnący popyt na ekspresy kapsułkowe przyciąga nowych graczy W tym roku Polacy mogą kupić 200 tys. sztuk ekspresów do kawy - prognozuje firma Euromonitor International. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się ekspresy automatyczne i kapsułkowe. Ten ostatni segment wzrósł w ubiegłym roku o prawie 60% - czytamy w Rzeczpospolitej.Ekspresy na kapsułki, które są łatwe i wygodne w obsłudze, są promowane wspólnie przez producenta sprzętu i kawy. Spory udział w rynku należy do Nestle, właściciela systemu Nescafe Dolce Gusto, opartego na kawie Nescafe i ekspresach produkowanych przez Krupsa. Podobny system chce promować Bosch (Bosch Tassimo). Firma rozmawia na razie z producentem kawy, który ma zbudować dystrybucję produktu w kapsułkach.
Własny ekspres do porcjowanej kawy wprowadził w 2008 r. lider polskiego rynku kawy - Tchibo. W tym roku firma skoncentruje się na rozszerzeniu dystrybucji produktu o firmowe stoiska w centrach handlowych.
Wejście w segment kawy w kapsułkach rozważa również polska firma Mokate.
źródło: hot business news www.hbn.pl za Beata Drewnowska, Piotr Mazurkiewicz, Rzeczpospolita, "Kryzys nie hamuje mody na ekspresy", link: www.rp.pl/artykul |