Podatek od reklam uderzy także w napoje i całą branżę spożywcząW projekcie ustawy, która ma wejść w życie 1 lipca 2021 r. i wprowadzi oprotestowany już podatek od reklam, zawarto zapis uderzający także w część branży spożywczej. Chodzi przede wszystkim o napoje i suplementy diety - podaje Portalspozywyczy.pl.Na początku lutego Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt nowej ustawy, z którego wynika, że nowy podatek od reklam ma przynosić państwu ok. 800 mln zł w skali roku, a środki te mają pomóc w zwalczaniu skutków pandemii koronawirusa. Nowa ustawa powinna wejść w życie z początkiem lipca 2021 r.
- W ustawie zaproponowano zamknięty katalog produktów, których reklama objęta będzie podwyższoną stawką składki. W katalogu tym uwzględniono: produkty lecznicze, suplementy diety, wyroby medyczne i napoje z dodatkiem substancji o właściwościach słodzących – art. 10 ust. 2 projektu” – podano w uzasadnieniu do projektu ustawy.
Andrzej Gantner, wiceprezes i dyrektor generalny PFPŻ ZP skomentował: "Kolejny podatek Tym razem od reklam. W tym wyzsza stawka podatku od reklam napojów. Ile razy można opodatkowywać w ciągu roku tą samą branżę To już nie dojenie przedsiębiorców tylko ubój i to rytualny".
pełna lista aktualności
|