Nestlé wzmacnia wysiłki w walce ze zmianami klimatuFirma koncentruje się na rolnictwie regeneracyjnym i przechodzi na energię odnawialną.Nestlé jako jeden z pierwszych spośród sygnatariuszy
deklaracji Business Ambition for 1.5°C przedstawia szczegółowy plan
działania w ramach tego zobowiązania. Firma podejmuje kroki, które do 2030
roku pozwolą jej ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć
zerową emisję netto do 2050 roku – nawet w przypadku istotnego rozwoju firmy.
Głównymi obszarami działań będą: wsparcie rolników i
dostawców w zakresie rolnictwa regeneracyjnego, zasadzenie setek milionów drzew
na przestrzeni najbliższych 10 lat oraz przejście firmy na odnawialną energię
elektryczną do 2025 roku. Nestlé stale zwiększa także liczbę tzw. marek
neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Paul Bulcke, Prezes Zarządu Nestlé podkreślił:
„Podjęcie zdecydowanych kroków w celu przeciwdziałania zmianom klimatu jest
bardzo ważnym elementem strategii Zarządu. Dzięki nim przyspieszamy i skalujemy
rozwiązania, które pozwolą zapewnić firmie sukces w perspektywie
długoterminowej, a jednocześnie przyczynią się do budowania zrównoważonej
przyszłości dla kolejnych pokoleń”.
Zaprezentowana mapa drogowa to wynik kompleksowej
analizy funkcjonowania firmy, przeprowadzonej, by zrozumieć skalę wyzwania i
zdefiniować kroki niezbędne, by na nie odpowiedzieć. W 2018 roku firma
wyemitowała 92 mln ton gazów cieplarnianych – dana ta posłuży za punkt
odniesienia do pomiaru postępów w kolejnych latach.
„Walka ze zmianami klimatu nie może czekać. My także
nie możemy. To kluczowe dla sukcesu firmy w perspektywie długoterminowej –
komentuje Mark Schneider, CEO Nestlé. „Dzięki skali naszej działalności –
poprzez obecność w niemal każdym kraju, nasz zasięg i wielkość – mamy wyjątkową
możliwość, by coś zmienić. Będziemy współpracować z rolnikami, partnerami
branżowymi, rządami, organizacjami pozarządowymi i konsumentami, aby
zminimalizować nasz wpływ na środowisko”.
Działania Nestlé mające na celu ograniczenie emisji
skupiają się na trzech obszarach:
- Firma
współpracuje już z ponad 500 000 rolników i 150 000 dostawców, wspierając ich
we wdrażaniu regeneracyjnych praktyk rolniczych. Praktyki te poprawiają stan
gleby, utrzymują i przywracają różnorodność ekosystemów. W zamian Nestlé
kupuje takie towary po wyższej cenie i w większych ilościach, współuczestniczy
także w niezbędnych wydatkach. Do 2030 roku firma spodziewa się pozyskać ponad
14 milionów ton składników z rolnictwa regeneracyjnego, istotnie zwiększając
popyt na takie towary.
- Nestlé rozszerza również
swój program ponownego zalesiania. Na przestrzeni najbliższych 10 lat firma
będzie sadzić 20 milionów drzew rocznie na obszarach, z których pozyskuje
składniki. Więcej drzew oznacza więcej cienia dla upraw, więcej węgla usuwanego
z atmosfery, wyższe plony oraz lepszą różnorodność biologiczną i zdrowie gleby.
Do 2022 roku łańcuchy dostaw kluczowych towarów firmy, takich jak olej palmowy
i soja, będą wolne od wylesiania. Dzięki tym działaniom firma buduje także
długoterminowe partnerstwa i zapewnia społecznościom rolniczym większą
stabilność i wyższe dochody.
- Jeśli
chodzi o działania operacyjne Nestlé, w ciągu najbliższych pięciu lat firma
spodziewa się zakończenia transformacji 800 lokalizacji w 187 krajach tak, aby
korzystały one w 100% z odnawialnej energii elektrycznej. Firma przestawia
także globalną flotę pojazdów na opcje niskoemisyjne; do 2022 roku ograniczy
również i zrównoważy podróże służbowe. Nestlé wdraża też środki ochrony i regeneracji
wody oraz przeciwdziała marnowaniu żywności.
- W
ramach swojego portfolio produktów, Nestlé stale poszerza ofertę żywności i napojów
na bazie roślin oraz zmienia formuły, by były one bardziej przyjazne dla
środowiska. Firma zwiększa liczbę tzw. marek neutralnych pod względem emisji CO2,
aby dać konsumentom możliwość wkładu w walkę ze zmianami klimatycznymi. Żywność
roślinna Garden Gourmet oraz suplementy Garden of Life osiągną neutralność
węglową do 2022 roku; inne marki, wśród nich m.in. produkty roślinne Sweet
Earth, zrobią to samo do 2025 roku. Marki te uzupełnią zobowiązania Nespresso,
S.Pellegrino, Perrier i Acqua Panna do neutralności węglowej do 2022 roku,
którą reszta kategorii Nestlé Waters osiągnie do 2025 roku.
Magdi Batato, Wiceprezes Nestlé, Dyrektor ds. Operacji
komentuje: „Ponieważ prawie dwie trzecie naszych emisji pochodzi z rolnictwa,
jasne jest, że to rolnictwo regeneracyjne oraz ponowne zalesianie są kluczowymi
punktami naszej drogi do neutralności węglowej. Działania te pozwolą nam
zredukować emisje, ale także na znaczną skalę pomogą osiągnąć różnorodność
biologiczną. Nadal będziemy ograniczać emisje z naszych procesów i udoskonalać
portfolio produktów. To nasz obszar odpowiedzialności i jesteśmy zobowiązani,
by mu sprostać”.
Dążenie do zerowej emisji obejmuje także działania i
procesy w Polsce. Już dziś wszystkie lokalne fabryki korzystają z odnawialnej
energii elektrycznej. W tych w Kaliszu, Kargowej i Rzeszowie realizowany jest
projekt fabryki neutralnej węglowo, w ramach którego udoskonalane są systemy
grzewcze, aby zmniejszyć utratę ciepła lub umożliwić jego ponowne wykorzystanie.
W ramach programu optymalizowane są także sposoby składowania towarów na
paletach, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i zredukować tym samym
liczbę transportów. W Polsce trwa także dalsza wymiana floty na samochody
hybrydowe – do końca roku te niskoemisyjne będą stanowić już 53% całej floty.
W ciągu najbliższych pięciu lat firma przewiduje
inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld CHF, które przyspieszą realizację
zobowiązań. Z tej kwoty 1,2 mld CHF przeznaczone będzie na wsparcie rolnictwa
regeneracyjnego w łańcuchu dostaw firmy.
Cele Nestlé w zakresie
neutralności węglowej zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based
Targets (SBTi) jako zgodne z poziomami wymaganymi do osiągnięcia celów
Porozumienia paryskiego. SBTi to gremium organizacji non-profit, których
wytyczne uznawane są za międzynarodowy złoty standard w kwestiach
zeroemisyjności. Nestlé będzie dostarczać coroczne aktualizacje postępów, aby
zapewnić przejrzystość skuteczności realizowanych działań.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze
żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów
i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku
od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w
8 lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|