Firmy ograniczyły wydatki na reklamę w roku 2009Według szacunków Starlink, w 2009 r. reklamodawcy wydali w sumie w różnych mediach 6,945 mld zł. To o 900 mln zł mniej niż rok wcześniej. Więcej na promocję w mediach wydała tylko branża farmaceutyczna (7 proc., 41,8 mln zł) i handlowa (1 proc., 3,6 mln zł)- Starlink szacuje wpływy reklamowe netto (po rabatach i upustach).
Firmy nie oszczędzały tylko na internecie - Starlink wzrost przychodów z reklamy szacuje na 9 proc. - oraz reklamie kinowej (o 5,8 proc.). Pozostałe media: telewizja, radio, prasa czy reklama zewnętrzna, zanotowały w porównaniu z 2008 r. dwucyfrowe spadki.Łącznie rynek reklamowy skurczył się o ponad 11%. Z raportu wynika, że zyskiwały te media, gdzie stosunkowo tanio można przeprowadzić kampanię. - W kinach miesięczną ogólnopolską kampanię można przeprowadzić już za 150 tys. zł, dotarcie do takiej samej grupy osób za pośrednictwem dużych stacji telewizyjnych wymaga kilkakrotnie wyższych nakładów.
(źródło: Starlink)
pełna lista aktualności
|