|
AKTUALNOŚCI |
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji – platforma dialogu handlu, przetwórstwa i administracji państwowej18 listopada br. w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre odbyła się pierwsza edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Ponad 800 uczestników miało okazję wysłuchać merytorycznych prezentacji oraz debat z udziałem przedstawicieli rządu, prezesów międzynarodowych koncernów handlowych i FMCG, firm technologicznych oraz ekspertów rynku.Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonała Renata Juszkiewicz, Prezes
Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Przewodnicząca Rady
Programowej Kongresu. „Chcę bardzo głośno podkreślić – nie byłoby sukcesu
polskiej gospodarki bez silnego handlu. I udało się tego dokonać dzięki
międzynarodowym koncernom handlowym, które zainwestowały w naszym kraju 50 mld euro
i przyczyniły się do unowocześnienia
kraju. Sieci handlowe dostarczyły impulsu rozwojowego dla rolnictwa
oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, wdrażały standardy
bezpieczeństwa żywności, prowadziły politykę dbałości o środowisko, podjęły
walkę z marnotrawstwem żywności, wsparły
szereg akcji społecznych, wreszcie stały się ważnym pracodawcą,
implementując nowoczesne standardy zatrudnienia” – powiedziała Prezes
Juszkiewicz. Następnie list z gratulacjami i wyrazami uznania dla nowatorskiej
inicjatywy od Premiera Mateusza Morawieckiego odczytał Wojciech Labuda, Doradca
Szefa Rządu. Tadeusz Kościński, Minister Finansów, podkreślił z kolei rolę
sieci handlowych w kształtowaniu wizerunku Polski za granicą. Keynote
speech o wyzwaniach handlu XXI wieku wygłosił Christian Verschueren, Dyrektor
Generalny, EuroCommerce. W ramach inauguracyjnego otwarcia głos zabrali także:
Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, oraz senator Jacek
Bury. Wydarzenie poprowadził dziennikarz ekonomiczny Robert Stanilewicz.
Część merytoryczną rozpoczęło wystąpienie prof. Witolda Orłowskiego z
PwC, poświęcone transformacji gospodarczej przełomu wieków i znaczeniu handlu
dla rozwoju polskiej gospodarki w ostatnim trzydziestoleciu. O wpływie
rewolucji cyfrowej na handel opowiadał Adam Czerniak, Główny Ekonomista
Polityki Insight. Podczas dalszej części
Kongresu uczestnicy wysłuchali inspirujących wystąpień oraz paneli dotyczących
nowych modeli biznesowych, przyszłości sektora oraz wizji liderów – w
kontekście wyzwań dla handlu, m.in.: transformacji cyfrowej oraz nowej
generacji konsumenta. W drugiej części dnia wydarzenie podzieliło się na dwie
równoległe ścieżki tematyczne pod hasłami Supply Chain oraz RetailTec, w ramach
których odbywały się dyskusje poświęcone produkcji i dystrybucji oraz
technologii i logistyce. Uczestnicy wysłuchali debat nt. współpracy z sieciami
handlowymi jako platformie rozwoju MŚP, produktów lokalnych i ekologicznych
oraz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnych inwestycji społecznych. Nie
zabrakło także tematów takich, jak: megatrendy w branży retail, efektywny
łańcuch dystrybucji w zakresie planowania i optymalizacji, prezentacji
najnowszych technologii w obszarze customer experience.
W roli prelegentów wystąpili
m.in.:
- Izabella Byszewska, Prezes Zarządu,
Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego
- Karol Gębka, Dyrektor Handlowy, Farma
Świętokrzyska Sp. z o.o.
- Carolina Garcia Gomez, Prezes Zarządu,
IKEA Retail Polska
- Bartłomiej Grelewicz, Dyrektor Pionu
Promocji, Kaufland
- Ks. Waldemar Hanas, Archidiecezja
Poznańska
- Maciej Herman, Prezes Zarządu, Lotte
Wedel
- Beata Jankowiak, Członek Zarządu,
Jeronimo Martins Polska
- Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa
w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- Agnieszka Kubera, Managing
Director Products Poland, Accenture
- Wojciech Konecki, Dyrektor Generalny,
APPLiA
- Marek Kopyto, Country Manager, Unilever
- Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu
E.Leclerc
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu, Lidl
Polska
- Alejandro Paz Olivares,
Director, Global Data & Analytics, Procter & Gamble
- Henryk Orfinger,
Wiceprezes, dr Irena Eris
- Alexander Orlowski, Prezes
Zarządu, Transgourmet
- dr Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu,
Grupa Maspex
- Marcin Petrykowski,
Managing Director, Regional Head & CEO EMEA CEE, S&P Global Ratings
- Michał Pieprzny, Partner, Deloitte
- Christophe Rabatel, Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny, Carrefour
- Aleksandra Robaszkiewicz,
Head of Corporate Communications, Lidl Polska
- Artur Rytel, Prezes Zarządu, Green
Holding Sp. z o.o.
- Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu, JTI
Polska
- Marek Stoiński, Dyrektor Finansowy, JYSK
Polska
- Jarosław Sokolnicki,
Retail & Consumer Goods Industries Country Lead, Microsoft
- Tomasz Suchański, Prezes Zarządu,
Dyrektor Generalny Żabka Polska
- Marek Szeib, Prezes Zarządu Auchan w
latach 2010-2018
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Paweł Świętochowski, Kierownik ds.
Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Castorama Polska
- Bartosz Urbaniak, Szef Bankowości Agro
BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę
- Katarzyna Warchał, Członek Zarządu, IKEA
Purchasing
- Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor
Zarządzająca, Nielsen Connect Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Head
of Merchant and Acquirer CEE, VISA
- Ireneusz Zygmunt, Vice
President ds. Zakupów
MediaMarktSaturn Polska
W specjalnie zaaranżowanej
Strefie Kupców odbywały się na stoiskach największych sieci handlowych rozmowy
przedstawicieli działów zakupowych z dostawcami zainteresowanymi nawiązaniem
relacji i podjęciem współpracy.
W Store of the Future
przedstawiciele firmy Microsoft przeprowadzali demonstrację
najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż.
Przez cały dzień Kongresu
funkcjonowało Telewizyjne Studio Kongresowe, z którego Patroni Medialni –
dziennikarze Pulsu Biznesu i Tok FM – relacjonowali na gorąco przebieg
wydarzenia, uzupełniając wypowiedzi dziennikarzy o wywiady z zaproszonymi do
studia znakomitymi gośćmi.
Zwieńczeniem Kongresu była
wieczorna MODERN RETAIL GALA z ceremonią wręczenia statuetek MODERN RETAIL AWARDS. Nagrody w
poszczególnych kategoriach konkursowych otrzymały firmy:
- FOOD & FARMING: Mleczarnia EkoŁukta
- LOCAL PRODUCT: Ami
- FOOD PRODUCTION: SM Spomlek
- START-UP: Synati
- PAYMENTS: PayPo
- ECO: Stella Pack
- WYRÓŻNIENIE ECO: Farma Świętokrzyska
- OWN BRAND: Maspex
- NON-FOOD PRODUCTION: Befaszczot
- NON-FOOD PRODUCTION: dr Irena Eris
- SUPPLY CHAIN & LOGISTICS: CHEP Polska
- RETAIL TECH AWARD: ZenCard
Nagrodę specjalną podczas
Gali odebrała Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i
Dystrybucji.
Kongres Nowoczesnej
Dystrybucji spotkał się z niezwykle przychylnym odbiorem ze strony uczestników
i przedstawicieli kół rządowych, o czym świadczy frekwencja i liczne gratulacje
składane na ręce Organizatorów wydarzenia: Polskiej Organizacji Handlu i
Dystrybucji oraz Fundacji Nowoczesnej Dystrybucji. Organizatorzy liczą, iż
Kongres wpisze się na stałe do kalendarza najbardziej opiniotwórczych wydarzeń
branżowych.
Partnerzy Strategiczni:
Ab initio, Accenture, Selfmaker, Visa, W.P.I.P.
Partnerzy:
APA Group, AMS, BNP Paribas, eService, IBM, MSC, Pobuca, Fundacja
Polska Bezgotówkowa, Sagra Technology, UPEMI, REKOPOL, Lotte Wedel, XPLUS,
ZenCard,PKO Bank Polski
Partner wspierający
JTI
Partner Merytoryczny:
Deloitte, Nielsen, Polityka
Insight
Partner Technologiczny
Microsoft
Partner Tłumaczeń:
Bireta
Patronat Honorowy:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Konfederacja Lewiatan,
Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza,
Polsko-Niemiecka Izba Gospodarcza, The Heart, Startup Poland, ECR Polska,
Krajowa Izba Gospodarcza Przemysłu Spożywczego i Opakowań, Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, Polska Izba Informatyki i
Telekomunikacji, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, Polska Izba
Gospodarcza Zaawansowanych Technologii, Federacja Gospodarki Żywnościowej,
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Producentów, Krajowa Unia
Producentów Soków, Polska Rada Centrów Handlowych, Krajowy Związek Grup
Producentów Owoców i Warzyw, Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, POLBISCO.
Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych,
Polskie Stowarzyszenie Przetworców Ryb, Unia Owocowa, Polskie Stowarzyszenie
Producentów Oleju, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów,
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej
Patronat Medialny:
Puls Biznesu, TOK Fm, Rzeczpospolita, WP, Handel, Wiadomości Handlowe,
Poradnik Handlowca.
pełna lista aktualności
|
|
|
|