Rada Reklamy ogłasza "Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie"W Warszawie ogłoszono "Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie". Jest to dokument samoregulacyjny, rozszerzający dotychczas istniejący Kodeks Etyki Reklamy. Karta określa to, jak powinien być skonstruowany przekaz reklamowy skierowany do dzieci oraz udział dzieci w reklamie.Dzięki zaangażowaniu członków Związku Stowarzyszeń Rady
Reklamy, w tym PFPŻ ZP, powstał dokument samoregulujący reklamodawców w
zakresie właściwej ochrony dzieci w wieku do 12 lat w komunikacji marketingowej.
Przyjęte jako załącznik do Kodeksu
Etyki Reklamy zapisy Karty są
zwieńczeniem dwóch lat prac poświęconych wypracowaniu najwyższych standardów
etycznych w reklamie skierowanej do i z udziałem dzieci. |
"Z wielką dumą i
radością ogłaszamy dziś ważny krok na drodze wzmocnienia zapisów samoregulacyjnych
Kodeksu Etyki Reklamy, które dotyczą ochrony praw dziecka – zarówno komunikatów
kierowanych do dzieci, jak i udziału najmłodszych w przekazach reklamowych.
Szerokie poparcie tych dobrowolnych zapisów, jak i szansa ich realizacji w
sposób praktyczny i systemowy, nie byłyby możliwe bez otwartej formuły naszej
organizacji skupiającej wiodących reklamodawców wielu branż, agencje reklamowe
jak i nadawców. Dziś deklarujemy publicznie, że z troską i zaangażowaniem
będziemy promować przyjęte dziś najwyższe standardy ochrony najmłodszych w
komunikacji marketingowej. Szereg działań edukacyjnych i promocyjnych przed
nami, aby stosowanie zapisów Karty było codzienną praktyką rynku reklamowego w
Polsce. Obecność znamienitych gości – Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka -
zwracającego uwagę na ważność tych zapisów, jak i naszego wieloletniego
partnera i współautora Karty – Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a w
szczególności Przewodniczącego Witolda Kołodziejskiego i jego zespołu, dowodzi
iż jesteśmy na jak najlepszej drodze, aby zapisy te skutecznie chroniły
najmłodszych w oparciu o dobrowolne partnerstwo pomiędzy wszystkimi
interesariuszami rynku reklamowego” – powiedziała Agnieszka Kępińska–Sadowska,
prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, a także członek Zarządu i przewodnicząca Komisji ds. żywienia
PFPŻ ZP. Karta została wysoko oceniona przez
Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. W opinii Przewodniczącego KRRiT, Witolda Kołodziejskiego samoregulacja, podejmowana w poczuciu
odpowiedzialności w biznesie oraz jako wyraz wrażliwości społecznej
przedsiębiorców, jest niezbędnym uzupełnieniem regulacji. „Dobrze
skonstruowane i prawidłowo realizowane kodeksy mogą być bardziej skuteczne niż
ustawowa, twarda regulacja. Dobry, czyli skuteczny Kodeks dobrych praktyk to
zbiór zasad, którego realizacja nie czyni przegranych i wygranych, tylko
wygranych i … wygranych” – podsumował w
trakcie konferencji Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
Agnieszka Kępińska–Sadowska poinformowała
również, iż wzorzec do przygotowania "Karty Ochrony Dzieci w Reklamie” stanowiła funkcjonująca
od 2015 r. samoregulacja reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12, przyjęta
w oparciu o Kryteria Żywnościowe opracowane przez PFPŻ ZP.
pełna lista aktualności
|