Karta Ochrony Dzieci w ReklamieW dniu 7 sierpnia 2019 r. Walne Zgromadzenie Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego członkiem jest PFPŻ ZP, przyjęło Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie jako załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy.Dzięki zaangażowaniu członków
Rady Reklamy, w tym PFPŻ ZP, powstał dokument samoregulujący reklamodawców w
zakresie właściwej ochrony dzieci w wieku do 12 lat w komunikacji
marketingowej.
Sygnatariusze Karty deklarują
dołożenie najwyższej staranności, aby w przekazach reklamowych adresowanych do
dzieci oraz w przekazach reklamowych, które nie są bezpośrednio skierowane do
nich, jednak ze względu na formę, miejsce i sposób ich prezentowania dzieci są
ich odbiorcami, nie pojawiały się treści mogące wpływać negatywnie na ich
rozwój.
Włączenie Karty do systemu ochrony małoletnich w oparciu o
samoregulację jest kolejnym krokiem rynku w stronę kształtowania ładu
medialnego w Polsce.
Karta została wysoko oceniona przez Krajową Radę Radiofonii
i Telewizji. W opinii Przewodniczącego KRRiT samoregulacja, podejmowana w
poczuciu odpowiedzialności w biznesie oraz jako wyraz wrażliwości społecznej
przedsiębiorców, jest niezbędnym uzupełnieniem regulacji.
PFPŻ ZP
pełna lista aktualności
|