Autentyczność to dziś najbardziej pożądana waluta w marketingu marek- Autentyczność stała się najbardziej pożądaną walutą w marketingu. Konsumenci nie chcą już słuchać baśni czy storytellingu, który staje się coraz mniej atrakcyjny. Zastępuje go 'storydoing', czyli wprowadzenie w życie wartości, o których marki do tej pory tylko opowiadały - mówiła Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC podczas Kongesu MEATing 2019, informuje Portal Spożywczy.W ocenie Marty Marczak marki były i mogą być skutecznym narzędziem do realizacji celów biznesowych.
- Dziś internet pozwala szybko zweryfikować każdą obietnicę marki, podzielić się opinią pozytywną lub negatywną. Konsumenci zyskali wielką władzę, a to wymaga od marek uczciwości i autentyczności. Wszyscy marketingowcy są zgodni: autentyczność stała się najbardziej pożądaną walutą w marketingu. Konsumenci nie chcą już słuchać baśni czy storytellingu, który staje się mniej atrakcyjny. Zastępuje go 'storydoing', czyli wprowadzenie w życie wartości, o których marki do tej pory tylko opowiadały. Dziś ważne jest żeby rzeczywiście to robiły - mówi.
Marczak wskazuje, że marki oparte na wartościach i uczciwe dla konsumentów będą silnym narzędziem realizacji celów biznesowych.
- Dla konsumenta coraz bardziej istotne jest nie tylko to, kto stoi za marką, skąd pozyskiwane są surowce, jak dany produkt jest przygotowywany, ale też z jaką intencją jest przygotowywany. Marki są dziś pewnymi systemami wartości. Wybór danej marki dużo mówi o nas i świadczy o tym, co dla nas jest ważne. Wybierając markę podpisujemy się pod określonym systemem wartości, pod tym kim są jej twórcy oraz jak radzą sobie ze skutkami ubocznymi swojej działalności - dodała.
Przedstawicielka PwC wskazała na rosnącą rolę i ewolucję marek własnych.
- Kiedyś stanowiły najtańszą ofertę, z którą w parze szła dyskusyjna jakość. Potem nastąpiło przejście do roli ekonomicznej propozycji w danej kategorii. Dzisiaj obserwujemy marki własne, które są często najbardziej innowacyjne, nie są naśladowcami. Nie są najtańsze i pozycjonowane jako "dla oszczędnych", ale często odważne, liderskie, oferujące nowe korzyści i funkcjonalności. Sieci handlowe mogą sobie na to pozwolić, bo mają firmy, które będą starały się spełnić te wymogi - dodała.
Źródło: Portal Spożywczy.
pełna lista aktualności
|