Pawilon Bellavita, pokazy kulinarne, smaki i zapachy WłochJuż po raz trzeci Bellavita, największe targi żywności i napojów Made-in-Italy, łączy siły z WorldFood, aby promować tradycyjną włoską żywność i napoje i powraca w dniach 7 - 9 marca do Warszawy, sprowadzając prawdziwy i niepowtarzalny smak włoskiej kuchni, oferując odwiedzającym wyjątkową okazję do odkrycia unikatowych produktów.Bellavita Expo to wiodąca platforma B2B poświęcona promocji włoskiej
żywności i napojów poprzez aktywności na jedenastu wystawach: w Amsterdamie,
Toronto, Warszawie, Parmie, Hamburgu, Chicago, Guangzhou, Mexico City,
Bangkoku, Moskwie i Londynie. W 2018
roku ponad 1.000 włoskich firm i 200.000 nabywców dołączyło do wydarzeń
Bellavita Expo na całym świecie. Na Wystawców i Odwiedzających czekać
będzie wiele nowych produktów gotowych do wprowadzenia na polski rynek, a Giancarlo Russo,
szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce, będzie Głównym Szefem
Kuchni włoskiego pawilonu. W Polsce od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną
z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest
również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od
kilkunastu lat organizuje konkurs Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w
którym najlepsi polscy szefowie kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni.
Ponad 50 włoskich firm, od
producentów regionalnych po nagradzane marki, wprowadzi na polski rynek ponad 200 nowych włoskich produktów, gotowych
do zaprezentowania lokalnym kupcom, dystrybutorom, importerom, szefom kuchni i
innym liderom branży. „Cieszymy się, że już po raz trzeci możemy
zaprezentować w Polsce smak autentycznej włoskiej kuchni" - mówi Aldo Mazzocco, CEO Bellavita. "Bellavita
Expo to ważna wystawa dla profesjonalistów z branży spożywczej, poszukujących
innowacyjnych produktów, które mogą przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć
sprzedaż dzięki swojej autentycznej tożsamości regionalnej".
Sercem ekspozycji będzie
tożsamość regionalna: odwiedzający
zostaną zainspirowani jakością m.in. rodzimych win, unikalną oliwą z oliwek,
serami tradycyjnymi i wegańskimi, wędlinami czy makaronem ekologicznym. Nagrodzone
włoskie marki wraz z wieloma lokalnymi i regionalnymi producentami, będącymi
świetnym wyrazem autentyczności i jakości włoskiej kuchni, zaprezentują swoje
najlepsze produkty.
Z dumą prezentujemy
kilka z nich i już dzisiaj zapraszamy do degustacji :
·
Wina włoskie
odegrają ważną rolę na targach: Umbria Top Wines, spółdzielnia win premium
z Umbrii, zaprezentuje w Polsce jednego z największych przedstawicieli włoskich
odmian wina. Fattoria Lavacchio z Toskanii natomiast przedstawi
znakomite trunki z ekologicznych składników.
·
Olio Costanza, z Sycylii,
produkuje oliwę z oliwek, która jest głęboko związana z jej terytorium i rośnie
na wzgórzu z widokiem na morze.
·
Zaprezentowane będą
sery włoskie przez AFIDOP - Stowarzyszenie
Włoskich Serów (AFIDOP The Association of Italian PDO Cheeses), które gromadzi szeroką gamę produktów
od północy po głębokie południe Włoch.
·
Consorzio ITA Food zaprezentuje
specjały z różnych kategorii żywności, zwłaszcza makarony i ryż.
·
Kawa espresso jest
filarem włoskiego stylu, a Caffè Braccio
firmy Coffee Group i Caffè Hardy-Il
caffè di Milano są jej wielkimi przedstawicielami.
·
Dolcerie Veneziane zaprezentuje
weneckie desery, wykonane wyłącznie ze świeżych i wysokiej jakości składników, Fiasconaro zaprezentuje słynne "Panettone", a smakoszom Ghiott cukiernia przywiezie
do Polski popularne herbatniki Cantucci.
·
Mąki Molini Lario będą bohaterkami Akademii
Pizzy Bellavita, gdzie ujawnione zostaną tajemnice tradycyjnej pizzy w stylu
neapolitańskim. Pomidory i mozzarella to kolejne dwa symbole Włoch: Fiordelisi jest liderem w produkcji
warzyw suszonych na słońcu, a Podere dei Leoni jest jednym z
najlepszych producentów Mozzarelli di Bufala z regionu Kampania.
Oprócz wystawców, wielu nagradzanych szefów kuchni, sommelierów i
ekspertów wystąpi na scenie Akademii
Żywności i Wina, aby porozmawiać o najlepszych włoskich daniach i
produktach.
Ponadto ponad 250
wyselekcjonowanych kupców i
ekspertów z branży weźmie udział w programie Bellavita Awards, pierwszym
międzynarodowym programie, w którym nagradzane są włoskie wyroby regionalne.
Jury konkursu Bellavita Award będzie degustowało i punktowało produkty,
określając te najlepiej dopasowane do polskiego rynku według 6 kryteriów: smak,
opakowanie, historia produktu, innowacyjność, znaczenie dla lokalnego rynku, a
obecnie także zrównoważony rozwój.
„Szczególnie zapraszamy wszystkich przedstawicieli sektora HoReCa do
udziału w wydarzeniu. W
targach weźmie udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z różnych krajów
świata m.in. reprezentujący Białoruś, Niemcy,
Węgry, Indie, Polskę, Hiszpanię, Sri Lankę, Turcję, Tajlandię, Koreę
Południową, Francję czy Chiny a wraz z nimi przyjadą wyjątkowe produkty, smaki
i zapachy, które mogą być zaproszeniem do kulinarnej przygody dla właścicieli
restauracji, klubów, kawiarni, herbaciarni, pubów czy punktów gastronomicznych.
Warto wykorzystać tę okazję, by nawiązać
wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i ofertą dla tego
sektora. Najbliższa, VI edycja, zapewnia rozmowy handlowe zorganizowane pod
potrzeby i zainteresowania uczestników, również z branży HoReCa, pokazy
kulinarne przygotowane przez najlepszych kucharzy”
- zachęca
Agnieszka Szpaderska Manager Targów.
Musicie być razem z
nami w dniach 7-9 marca.
Zapraszamy do
odwiedzenia VI edycji targów WorldFood Poland i zachęcamy do bezpłatnej
rejestracji na stronie: www.worldfood.pl/rejestracja