NUTRACEUTYKI – MODA CZY POTRZEBARynek nutraceutyków rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie segment żywności funkcjonalnej i nutraceutyków należy do najdynamiczniej rozwijających się działów przemysłu spożywczego. Roczną wielkość sprzedaży liczy się już nie w milionach, lecz w miliardach dolarów.Nutraceutyki, to składniki biologicznie aktywne, które mogą
występować w żywności funkcjonalnej lub oddzielnie, i wywierają udokumentowany
i korzystny wpływ na zdrowie poprzez ich udział w procesach metabolicznych.
Zasadniczą cechą nutraceutyków jest ich naturalne pochodzenie. W
przeciwieństwie do żywności funkcjonalnej, nutraceutyki dostępne są w postaci
tabletek, syropów, proszku, kapsułek zawierających wyizolowane z pożywienia
substancje aktywne, których pozytywne działanie na organizm znajduje
potwierdzenie w badaniach naukowych.
Wśród najczęściej stosowanych i najbardziej rozpoznanych
surowców do ich wytwarzania można wymienić m.in. : ekstrakty roślin, w tym
zioła, owoce, jaja, produkty pszczelarskie, itp.
Popyt na nutraceutyki wskazuje na ich dalszy intensywny
rozwój. Produktami takimi są zainteresowani zarówno konsumenci, jak i
producenci żywności. W dalszym rozwoju nutraceutyków i żywności funkcjonalnej z
pewnością znaczącą rolę będą odgrywać badania naukowe. Wiele składników
żywności funkcjonalnej jest znanych z ich działania prozdrowotnego, ale jeszcze
większa grupa związków jest mało lub niezupełnie poznana pod względem ich
właściwości prozdrowotnych.
Rynek suplementów diety do 2021 roku będzie rósł o około 8
proc. rocznie. Obecnie jest wart 3,5 mld
zł. Najczęściej kupowanymi produktami są wyroby witaminowe i mineralne, na
przykład z magnezem, bądź witaminą D. Stanowią one 26 proc. całego rynku. Dodatkowo
popularnością cieszą się: immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20
proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla
dorosłych (16 proc.). Dobrze sprzedają się także wyroby stymulujące odporność,
oraz kwasy omega-3.
Coraz więcej Polaków stara się
zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające
dietę. Cały rynek suplementów diety osiągnął wg PMR szacunkową wartość ok. 2,5 mld
zł. Ok. 60 proc. sprzedaży przypada na apteki i inne sieci sprzedaży produktów
zdrowotnych nie dla sportowców. Według szacunków, sportowa część tego rynku to
1 mld zł, a dynamika wzrostu to 20-30 proc. rocznie. Te suplementy są
najczęściej kupowane przez konsumentów w specjalnych sklepach z odżywkami
sportowymi. Ponad 70 proc. Polaków zażywa suplementy diety, a najwięcej kupują
ich osoby po 50. i 70. roku życia, natomiast odżywki sportowe cieszą się
największym zainteresowaniem u młodego pokolenia. „Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie poszukują
nowości i produktów korzystnie wpływających na ich zdrowie i formę. Reagując na
potrzeby i trendy na rynku żywności, postanowiliśmy poszerzyć ofertę Targów o
sektor nutraceutyków Odwiedzającymi
targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji
benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness” -
przekonuje Agnieszka Szpaderska, Dyrektor Targów WorldFood Poland.
Zapraszamy producentów i dystrybutorów
suplementów diety, funkcjonalnej żywności i napojów, produktów stosowanych w
medycynie naturalnej, nutrikosmetyków, funkcjonalnych dodatków do żywności do
zaprezentowania swojej oferty w sektorze NutraFood.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, bądź
wkroczyć lub rozwinąć się na tym rynku, targi WorldFood Poland są właśnie dla
Ciebie!
Zapraszamy w dniach 7-9
marca 2019.
Więcej informacji na www.worldfood.pl
pełna lista aktualności
|