Postawmy na JAKOŚĆJesienią i zimą wzrasta zapotrzebowanie na mięso i jego przetwory. Polski przemysł mięsny jest coraz szerzej doceniany w Europie i na świecie, ale branża mięsna jest niejednorodna – z jednej strony święci sukcesy i wciąż rośnie, z drugiej zaś napotyka na wiele przeszkód i zagrożeń. Organizatorzy Targów WorldFood, zapraszają producentów, eksporterów, dystrybutorów mięsa wieprzowego, drobiowego i wołowego do aktywnego udziału w imprezie.Mięso jest naturalnym elementem składowym zbilansowanej
diety. To, co jemy wpływa na naszą kondycję fizyczną i na nasze zdrowie. Niezaprzeczalna
jest też zależność między tym, co jemy, a naszym wyglądem. Nie chodzi tu tylko
o idealną sylwetkę, ale także o zdrowe lśniące włosy, świeżą cerę i mocne
paznokcie. Mięso jest dobrym źródłem wysokowartościowego białka, a także
żelaza, cynku oraz witamin z grupy B, przede wszystkim witaminy B1, B2, niacyny
(wit. PP), witaminy B12.
Przy niedoborach żelaza, komórki organizmu są niedotlenione i
przez to odczuwamy zmęczenie i senność. Głównym źródłem żelaza w diecie powinny
być produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak mięso i podroby. Jeśli organizm
jest już osłabiony, wówczas wzrasta zapotrzebowanie na cynk. Jego niedobory
powodują uczucie zmęczenia, braku apetytu i często apatię. Cynk znajdziemy , na
przykład, w chudym mięsie.
Latem jemy
mięso z grilla, owoce morza, dużo warzyw i owoców sezonowych. Natomiast, gdy temperatura spada, wzrasta nasze
zapotrzebowanie na mięso. Wrzesień i październik to czas, w którym rośnie
spożycie mięsa i dziczyzny , które osiąga swoje apogeum przed okresem
świąteczno-noworocznym. Mięso i jego produkty są źródłem białka o dużej wartości
odżywczej. Białko jest konieczne do budowy nowych komórek i odnowy zużytych.
Porcja 100 g chudego mięsa dostarcza ok. 20g białka, czyli pokrywa 28%-36%
dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Zwłaszcza w zimie trudno o lepsze
źródło tej substancji, a bogactwo rodzajów mięsa to mnogość pomysłów na dania
dla każdego.
Dobrze radzi sobie przemysł
drobiarski – Polska
jest pierwszym producentem tego mięsa w UE i czwartym eksporterem na świecie (po
Brazylii, USA i Holandii). Podczas, gdy polski rynek drobiowy dynamicznie się rozwija, sytuacja na
rynku produkcji mięsa wieprzowego nie jest zadowalająca (raport EY).
Pozytywnym
sygnałem, zwłaszcza dla małych i średnich zakładów mięsnych jest fakt, że
polscy konsumenci chętniej kupują mięso i wędliny w specjalistycznych sklepach
mięsnych. Utrzymanie tego trendu powinno być priorytetem dla polskich zakładów
mięsnych.
Dobrym
rozwiązaniem dla polskich zakładów mięsnych może być specjalizacja w produkcji
wysokiej jakości mięsa i jego przetworów, umocnienie pozycji na rynku polskim
poprzez tradycyjne formy sprzedaży oraz eksport rodzimych produktów. Promocja
na rynkach europejskich i światowych tychże produktów jest wyzwaniem dla całej
polskiej branży mięsnej ale pojedyncze firmy nie są w stanie tego zrobić, gdyż
potrzebne jest działanie grupowe i znaczne środki. Dzisiaj polskie mięso jest
konkurencyjne przede wszystkim ze względu na cenę wynikającą z niskich kosztów
pracy na tle krajów europejskich i oczywiście jakość. Jednak rynek zmienia się,
koszty pracy będą szybować do góry, może się okazać, że konkurowanie ceną
przestanie być możliwe. Dlatego należy postawić na jakość i inwestować w markę
polskiego mięsa, zwłaszcza promować je podczas dużych wydarzeń targowych,
wystawowych w Polsce i na Świecie- podkreśla
Prezes UPEMI, Wiesław Rożański (twórca systemu jakości QAFP).
W stolicy,
na wiosnę odbędą się targi WorldFood , najbardziej dynamicznie rozwijające się
wydarzenie biznesowe dedykowane całej branży spożywczej. Organizatorzy chcą, wspólnie z branżą mięsną, stworzyć specjalną strefę produktów, które
podbijają rynek krajowy i rynki zagraniczne pod wspólnym logo JAKOŚĆ. Patronat nad tą edycją objęły największe
Organizacje Branżowe sektora mięsnego.
W marcowych targach weźmie udział kilkuset
Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Sri Lankę,
Turcję, Polskę, Rumunię, Białoruś, Litwę, Hiszpanię, Grecję, Wielką Brytanię
czy Włochy. WorldFood oferuje darmową usługę matchmakeing’u,
umożliwiając Wystawcom i Zwiedzającym zaaranżowanie spotkań przed rozpoczęciem
targów- zachęca
Agnieszka Szpaderska Manager Targów.
Zapraszamy na profesjonalnie
zorganizowane konferencje i spotkania partnerskie, podczas których można
pozyskać partnerów biznesowych oraz kupców.
Więcej informacji na www.worldfood.pl
Zgłoszenia do udziału w Targach info@worldfood.pl