Podczas wystąpień ekspertów uczestnicy kongresu mogli usłyszeć o perspektywach rozwoju polskiego eksportu spożywczego oraz polskich hitach eksportowych – o których opowiadała Monika Tyska, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR. Igor Jeliński, Dyrektor Zarządzający CEO, VIVE Group, podkreślał jak ważna jest komunikacja i otwartość na inne kultury w relacjach biznesowych. Dyrektor w zespole ds. strategii marki PwC – Marta Marczak podzieliła się cenną wiedzą dotyczącą budowania marek, które są częścią danej kultury i ją odzwierciedlają oraz o tym, że polskie pochodzenie stanowi istotną wartość na rynku spożywczym.
Podczas paneli merytorycznych, których moderatorem był Wojciech Szeląg znany redaktor Grupy Polsat, eksperci dyskutowali o kwestii konkurencyjności naszej gospodarki, patriotyzmie konsumpcyjnym i gospodarczym, promocji polskich produktów, o trudnych i tych łatwiejszych rynkach zagranicznych, a zwłaszcza tych najbardziej perspektywicznych, o ważnej roli organizacji wspomagających polskie firmy w eksporcie, o łączeniu sił polskich producentów na trudnych rynkach zagranicznych, o perspektywach ale i zagrożeniach związanych z handlem zagranicznym, o ryzyku biznesowym oraz o „polskości”, która jest atutem produktów spożywczych na rynkach zagranicznych.
Poza częścią merytoryczną, w specjalnie do tego przeznaczonej przez nas sali – Buisness Metting Room – w gorącej atmosferze odbywały się liczne i owocne spotkania producentów z przedstawicielami zagranicznych sieci handlowych i firm dystrybucyjnych. Podczas Kongresu producenci mieli także szansę zaprezentować produkty eksportowe.
Podczas uroczystego, wieczornego bankietu, nasze wydawnictwo nagrodziło polskich producentów prestiżowymi nagrodami Polish Food Export Awards oraz tytułem Ambasadora Polskiego Eksportu Spożywczego. W ten sposób wyróżniliśmy firmy odnoszące sukcesy w eksporcie produktów spożywczych i promujące Polskę i polskie produkty na arenie międzynarodowej.
Kolegium redakcyjne wydawnictwa wyróżniło także organizacje, które dbają o interesy producentów i promują nasz kraj na rynkach międzynarodowych. Znalazł się wśród nich m.in. Polska Federacja Producentów Żywności - Związek Pracodawców.
Źródło: www.hurtidetal.pl
Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ ZP wziął udział w panelu eksperckim
Monika Jonczak, dyrektor ds. marketingu PFPŻ ZP odebrała wyróżnienie dla Federacji za dbanie o interesy producentów i promowanie naszego kraju na rynkach międzynarodowych |
|