Chcemy podwoić wymianę handlową z Kenią– Budownictwo, e-zdrowie, sprzedaż żywności i maszyny dla rolnictwa to obszary szczególnie perspektywiczne dla polskich przedsiębiorstw w Kenii.Liczymy na większą dynamikę eksportu ich towarów i usług, zachęcamy je również do śmielszego wejścia na tamtejszy rynek. Naszym celem jest podwojenie wymiany handlowej w ciągu pięciu lat i rejestracja ok. 30 firm z polskim kapitałem – podkreśla Michael Mazurewicz, kierownik biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Nairobi. Przedstawicielstwo Agencji w jednym z największych krajów Afryki Wschodniej obsłużyło już ponad 140 zapytań rodzimych firm, wczoraj zorganizowało dla nich konferencję, podczas której mieli szansę zawrzeć lub zacieśnić kontakty z kenijskimi partnerami.
W 2016 r. Polska wyeksportowała do Kenii towary o wartości niemal 50 mln dolarów, podczas gdy tamtejsze wyroby kupiła za 27 mln dolarów. Choć notujemy nadwyżkę w dwustronnej wymianie, współpraca ma ogromny, niewykorzystany dotąd potencjał. Dlatego ponad rok temu PAIH otworzyła w Nairobi biuro handlowe, którego zdaniem jest wsparcie ekspansji rodzimych firm w Kenii. – Jednym z założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jest eliminacja barier szczególnie uciążliwych dla polskiego eksportu w dostępie do rynków pozaunijnych. Dlatego też Polska Agencja Inwestycji i Handlu zdecydowała o lokowaniu zagranicznych biur na dalekich, często egzotycznych, z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy, rynkach. Wśród jest Kenia, swego rodzaju brama do Afryki Wschodniej – zauważa prezes PAIH Tomasz Pisula.
Więcej informacji: PAIH.
pełna lista aktualności
|