PEPSICO OGŁASZA DRUGĄ EDYCJĘ PROGRAMU NUTRITION GREENHOUSE WSPIERAJĄCEGO MARKI SPOŻYWCZE PRZYSZŁOŚCINawet 10 start-upów skupionych wokół odżywiania może skorzystać z dotacji o łącznej wysokości 300 tysięcy euro i zawalczyć o nagrodę pieniężnąFirma PepsiCo ogłasza drugą edycję swojego programu Nutrition Greenhouse.
Ten innowacyjny inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o
odkrywaniu i wspieraniu firm, które mogą
zrewolucjonizować odżywianie.
Nowatorski program PepsiCo
skierowany jest do europejskich przedsiębiorców i ma na celu zidentyfikowanie do 10 wschodzących marek specjalizujących
się w żywieniu. Wybrane firmy otrzymają
dotacje w wysokości 20 tysięcy euro oraz szansę na współpracę z ekspertami
PepsiCo, którzy rozwijają z sukcesem wiodące marki takie, jak Quaker, Alvalle, Sunbites
czy Tropicana.
Przedsiębiorcy, którzy generują przychody do 5 mln euro mogą zgłosić swoją
firmę do programu do 11 czerwca 2018 r.
na witrynie www.nutritiongreenhouse.com.
Oprócz początkowego grantu w wysokości
20 tysięcy euro, każde z wybranych przedsiębiorstw skorzysta z półrocznego
programu mentorskiego, obejmującego bezpośredni kontakt i wsparcie wybranej
osoby na stanowisku kierowniczym z PepsiCo, której doświadczenie w branży może
pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć ich potencjał biznesowy i zaadresować wyzwania
rynkowe. Na zakończenie programu zwycięska
firma otrzyma 100 tysięcy euro na dalszy rozwój.
Na początku zgłoszeniom przyjrzy
się niezależny recenzent, aby określić kwalifikacje do programu. Następnie
komisja złożona z ekspertów z branży spożywczej i inwestycyjnej oraz
specjalistów PepsiCo oceni wybrane firmy biorąc pod uwagę szereg czynników,
włączając:
- cechy
produktu oparte o profil odżywczy, potencjalne działanie prozdrowotne produktu,
pozyskiwanie naturalnych lub organicznych surowców, czytelną etykietę i
pozostałe czynniki przemawiające do konsumentów i oczywiście walory smakowe, a
także prezentację samej marki oraz relację wartości do ceny;
- wyraźny
nacisk na zdrowie konsumentów uwzględniając określoną funkcjonalność produktów
i wpisanie ich w zdrowy tryb życia oraz aktualne wybory żywieniowe konsumentów;
- celowe
odziaływanie na korzyść ludzi i środowiska;
- skalowalny
model biznesowy oraz
- unikatowość
na rynku.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse wpisuje się w zobowiązanie PepsiCo do współpracy
nad innowacjami wraz z wizjonerami z branży spożywczej. Po starcie programu w
2017 r. szacowany łączny przychód ze sprzedaży w 8 firmach wzrósł o ponad 10
milionów euro, co oznacza czterokrotny wzrost w trakcie programu. W tegorocznej
edycji poszukiwane będą firmy
wykraczające poza obszary zdrowego odżywiania w kierunku takich, które
bazują na wiodących trendach lifestyle’owych,
wspierają rozwój osobisty oraz działanie ze świadomością celu.
„Cieszymy się na drugą z kolei edycję naszego programu Nutrition Greenhouse.
Nasz nadrzędny cel pozostaje niezmienny – współpraca z najlepszymi i
najzdolniejszymi przedsiębiorcami z Europy na rynku żywności i napojów oraz
wypromowanie ich produktów na skalę światową” – powiedział sponsor programu Juan Ignacio Amat,
wiceprezes PepsiCo ds. odżywiania na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską.
„Wszystkie start-upy biorące udział w programie w 2017 r., które odnotowały
wyraźny wzrost sprzedaży mogą służyć za przykład dla uczestników tegorocznej
edycji. W PepsiCo zauważamy naszą istotną rolę we wspieraniu marek skupionych
wokół odżywiania i wyznaczania kierunku branży, co wpisuje się w naszą
filozofię „Działanie ze świadomością celu”. Z radością czekamy na współpracę z
tymi, którzy podzielają naszą wizję” – dodał Juan Ignacio Amat.
„Dzisiaj, w stopniu większym niż kiedykolwiek, konsumenci oczekują od firm
spożywczych, produktów które są nie tylko bogate w wartości odżywcze lecz
również takich, które znakomicie smakują i są wygodne do spożycia lub
przygotowania. To interesujący czas dla firm z branży, które mogą skorzystać i
zainspirować się stworzonym w tym celu programem Nutrition Greenhouse. Podczas
tegorocznej edycji szukamy nowych sposobów na wspólne wprowadzanie
najciekawszych innowacji na rynek, umożliwiając start-upom korzystanie z wiodących
kanałów sprzedaży tradycyjnej oraz e-commerce” – wyjaśnił nowy lider tegorocznej edycji
programu David Schwartz, dyrektor ds. innowacji w PepsiCo na Europę Zachodnią i Afrykę
Subsaharyjską.
Program PepsiCo Nutrition
Greenhouse pomoże ponadto firmom w kwestiach kluczowych na wstępnym etapie ich
działalności, takich jak: biznes plan, struktura organizacyjna oraz
pozyskiwanie funduszy, żeby wesprzeć wschodzące marki w osiągnieciu ich
potencjału rynkowego. PepsiCo udzieli również firmom porad odnośnie
optymalizacji ich działalności, rozwoju produktu, zarządzania łańcuchem dostaw,
pozyskiwania klientów, dystrybucji i wielu innych.
Więcej informacji jest dostępnych
na stronie www.nutritiongreenhouse.com.
Portfolio
odżywczych produktów PepsiCo
W ramach założeń strategii
„Działanie ze świadomością celu” do 2025 r., PepsiCo nieustannie dostosowuje
swoje portfolio, by oferować konsumentom jak najwięcej odżywczych produktów
zawierających pełne ziarna, owoce i warzywa, nabiał, białko oraz możliwość
nawodnienia organizmu. W ramach agendy działań do 2025 r. celem PepsiCo jest
zwiększenie tempa sprzedaży produktów odżywczych, przewyższając tempo sprzedaży
produktów z ogólnego portfolio firmy.
W kluczowych kategoriach
produktów żywieniowych PepsiCo posiada wiodące marki takie, jak: Quaker,
Tropicana, Naked, Lipton Ice Tea/Pure Leaf, Starbucks, Gatorade, Sabra and
Stacy’s. Ponadto firma ciągle rozszerza swoją ofertę o napoje o obniżonej i
zerowej kaloryczności, takie jak Pepsi Bez Kalorii w charakterystycznej czarnej
puszce.
Koncern stale rozszerza swoją
ofertę o bardziej odżywcze opcje poprzez wprowadzanie nowych oraz wykorzystanie
dobrze znanych marek, tworząc nowe ciekawe produkty:
- Veggie Crisps, Hummus Crisps and Sweet Potato Crisps –
bazujące na warzywach oraz roślinach strączkowych przekąski z linii Off the
Eaten Path dostępne w Wielkiej Brytanii, ocenione za najlepszą nowość na rynku
przekąsek w 2017 r. przez The Grocer.
- Pełnoziarniste
płatki Quaker Oats z linii „Porridge to Go” zawierające błonnik i wapń, które odpowiadają
na codzienne potrzeby Brytyjczyków na zdrowe, sycące i przystępne cenowo
śniadanie spożywane w drodze do pracy.
- Soki Tropicana
Essentials łączące w sobie walory smakowe przy zachowaniu zalet żywności funkcjonalnej w dwóch wariantach „Vitality” –
redukujący zmęczenie, oraz „Berry Boost” – chroniący komórki przed stresem oksydacyjnym.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i
regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy
dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych
i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola,
Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2017 r. ponad
63 miliardy dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada
szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod
wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w
ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się na
filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy
naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który
współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas
produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić
naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie
sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i
naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na
globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com
Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications Management
Consultants
tel.: +48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl