POLAGRA FOOD w maju – czy zmienił się tylko termin?Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD w Poznaniu od lat kojarzą się z pożegnaniem lata. W tym roku, projekt odbędzie się w samym środku wiosny, w dniach 8-10 maja. Nowy termin to nie jedyna zmiana w obrębie tej najbardziej znaczącej w Polsce imprezy wystawienniczej dla sektora spożywczego.Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec
targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z
kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun
trendów i kompleksowy przegląd ofert.
To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów POLAGRA FOOD. A jak zapowiada się najbliższa edycja poznańskich tarów dla branży
spożywczej?
Żywność
z całego świata
POLAGRA FOOD co roku
przyciąga liczne grono zwiedzających kusząc doskonale znanymi markami produktów
spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także
egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują
się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy
przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje,
przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na
pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą
dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie zabraknie również
producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii,
Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy,
Węgier czy Włoszech.
Polagrowa kampania proeksportowa
Międzynarodowo będzie nie tylko w
gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach
zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i
sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry
kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i
dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy
potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod
opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta
Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu POLAGRA
FOOD.
Maksimum wiedzy o rynku
Nowością podczas tegorocznych targów
będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą
szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej
dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze
znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania
silnych marek własnych. Branża spożywcza
w ostatnich miesiącach podlegała dość dynamicznym i wielu zmianom. Jedne
wynikają z nowelizacji aktów prawnych, inne swoje źródło mają w transformacji zachowań zakupowych i preferencji produktowych. Firmy, które
chcą być konkurencyjne, muszą bacznie śledzić te zmiany i szukać rozwiązań
pozwalających na sprawną i efektywną adaptację do nowych warunków.
Międzynarodowe Targi Poznańskie współpracują z gronem ekspertów, chętnie
wspierających ten proces swoją wiedzą, dzielących się spostrzeżeniami z rynku i
inspirujących do zmian. Przez trzy dni targowe będą oni do dyspozycji naszych
gości. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska.
Dodatkowo, w specjalnej strefie,
odbędzie się także spotkanie z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i
wołowego. Organizatorem misji, przy
udziale Flanders Investment & Trade, jest VLAM vzw Belgian Meat Office – instytucja
zrzeszająca firmy i promująca belgijskie mięso. Do rozmów zapraszani są polscy
przetwórcy mięsa, zakłady mięsne, producenci dań gotowych, firmy pośredniczące
w zakupie i sprzedaży mięsa w Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza
rejestracja.
<< PROGRAM SZKOLEŃ I WYKŁADÓW
>>
Czas więc na zmianę
przyzwyczajeń, bo kolejna POLAGRA FOOD już za kilka tygodni (8-10.05.2018). To będą trzy dni intensywnych spotkań biznesowych, a do tego
liczne szkolenia oraz wykłady o tematyce branżowej.
Więcej
informacji: www.polagra-food.pl.
Kontakt dla mediów: Katarzyna Świderska,
e-mail: katarzyna.swiderska@mtp.pl, tel. 691 033 850.
pełna lista aktualności
|