W ostatnich latach eksport nabiału z UE do Chin wzrósł o 174,2%. Zgodnie z danymi firmy CLAL, wolumen chińskiego importu produktów mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o 12,9% wobec wzrostu o 20,4% w 2016 r. a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37,4% wobec wzrostu o 11,8% w 2016 r.
Chiny są jednym z największych importerów polskich produktów mleczarskich spoza UE, a głównym produktem eksportowym jest serwatka.
Program informacyjno-promocyjny Mleczne Skarby obejmuje promocję wybranych polskich przetworów mlecznych, przede wszystkim: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające.
Głównym celem programu Mleczne Skarby jest wzrost akceptacji produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu poprzez nawiązanie relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w Polsce.
Szczegółowe informacje na temat programu i oferty polskich producentów nabiału oraz materiały dla mediów dostępne są na stronie http://www.trademilk.eu/pl.html.
Źródło: Polska Izba Mleka.